Raptor50 Coca Cola canopy

Nog even naar de prijzen gekeken van zenders servo's e.d. Hierbij ben ik twee interessante combinaties tegengekomen:

W & W Modelbau (20km bij mij vandaan)
- Futaba FF9 incl. R-137 en 1 S3152 € 519.95
- S3001 en S3152 € 41.45
- Futaba GY401/S9254 € 214.95
Totaalprijs 776.35

Fast Lad Preformance (UK bestellen dus...)
- Futaba 10C incl. R6014 en 4x S3152 GBP 465.99 / € 590.17
- Futaba GY401/S9254 GBP 149.99 / € 189.96
Totaalprijs GBP 615.98 / €780.13
Verzondkosten bedragen +/- €15,- naar NL.

Betere servo voor gas (= beter wel nodig?) Van de andere kant heb je bij FLP voor 20,- meer wel een betere zender (en is deze wel beter?) Nadeel is natuurlijk dat je het niet zogemakkelijk ophaalt.

Misschien kan je iemand uit de buurt zover krijgen dat hij de spullen bij 3DMasters voor je koopt dit weekend? Fast Lad is daar aanwezig.

Wist ik :p
Maar de FF9 die hij ook noemt niet.
Ik heb de 10C afgelopen weekend bekeken omdat Ed hem bij zich had.
Strak zendertje overigens.
Maar misschien een beetje overkill voor de beginneling.
7 kanalen is zat en al die extra complexiteit kan verwarrend werken in het begin.

Heb beide shops al gezien. Heliparts heeft op hun site twee zenders staan die 7 of meer kanalen hebben maar die niet in een combi zitten waardoor de prijs dus minder interessant is. Rchelistore heeft slechts een zender op de site staan (die overigens wel interessant is) maar waar 4x de S3001 servo bij zit waar ik in principe weinig aan heb....

Even zien: Als ik dan de FF7 (2,4GHz) vergelijk via W&W Modelbau kom ik bij de volgende samenstelling uit:
- Futaba FF7 Fasst 2,4 GHz incl. R-607 €289,95
- 1x S3001 en 2x S3152 € 68.95
- Futaba GY401/S9254 € 214.95
Totaalprijs 573,85

Wanneer ik inderdaad jullie advies opvolg om voor een 2,4GHz set te kiezen ben ik er met deze prijs snel uit. Of vergeet ik hier nog iets? Daarnaast zal de 10C wel een mooi en strakke zender zijn maar zoals je aangeeft misschien toch een beetje overkill.

Wat is precies het voordeel van 2,4GHz? Neem aan een digitaal signaal. Verder heb ik nog iets gelezen over het continue wisselen tussen 2 kanalen... klopt dit?

Laatst bewerkt:
Je kan beter een overkill zender aanschaffen dan later een andere zender te moeten kopen !!
Ik zou voor die 10 gaan !!
En als je alles tegelijk koopt bij iemand is er vast wel iets te onderhandelen om servo`s weg te laten en daar wat anders voor terug te krijgen , als je niks vraagt dan weet je ook niks hè .
Gewoon effuh wat mailtjes rondsturen en kijken wie er t interessantst is !!
Succes ermee .

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Zal ik zeker eens gaan doen! Ik zie links en rechts ook wel eens een governer staan waar worden die voor gebruikt?

p.s. Ik heb de raptor nog even helemaal rood gemaakt, denk dat het 'm wel gaat worden zo.

cocacolaraptor.gif

Heli vliegen is hartstikke leuk, maar je doet het niet even zo maar. Ik kan je dus naanraden om lid te worden van een vereniging waar ze ook met heli vliegen. Dat kan een hoop teleurstelling voorkomen. Er zijn verschillende in de buurt. Mocht je adressen of meer info willen hebben dan moet je even een berichtje sturen.

Aanmelden bij een vereniging ga ik ook zeker doen. Zal naar alle waarschijnlijkheid LVC in Sittard worden. Men is daar altijd vriendelijk en wil altijd wel een paar vragen beantwoorden.

Gisteren heb ik ook het besluit gemaakt voor mijn zender set. Na een even rond gemaild te hebben kwam ik toch bij W&W Modelbau uit. Ze hebben een mooie aanbieding gemaakt die toch een stuk voordeliger was dan andere zaken. Het is toch de Futaba FF7 geworden met de GY401/S9254 gyro, drie S3152 en een S3001 voor gas.

Strakje het hele zaakje maar eens gaan inbouwen en afstellen. Jammer is alleen dat er geen nederlandstalige handleinding bij de zender zit, alleen EN en DU. Op zich niet erg maar NL is natuurlijk toch iets gemakkelijker. Wellicht dat iemand een NL-talige handleiding weet te vinden op het internet?

Back