rare Aurora 9 of zo.

• Topicstarter Topicstarter dvcgraphics
  • Startdatum Startdatum
D

dvcgraphics

Guest
TOen ik daarnet mijn copter wilde starten stak ik eerst de batterij in op de copter, daarna stak ik de zender aan zoals het hoort met de linkerpook naar beneden, maar ineens stond alles op full en vloog de copter in de lucht, gelukkig hing ik hem vast, want ik was hem aan het calibreren (of een poging tot) Nu ja, hebben er nog mensen dit probleem gehad en aan wat ligt zo iets?

Hier een foto van het calibreersysteem die ik heb gemaakt.

calibratie.jpg

Test eerst alles zonder props !!
Kijk naar de reacties van de motor , als je zeker bent dat alles goed reageert , calibreert dan pas.
Wees voorzichtig. Gelukkig is de spoeddienst niet ver ;-)

Altijd eerst der zender aan.

Mvg Johan

Da's toch niet logisch, ik dacht omgekeerd.
Wat als ik de batterij ansloot en ineens die propellers in mijn gezicht kreeg?
Dan kon ik zeker meteen naar de spoed :s
Ik krijg dat niet stabiel hoor die copter. Kent iemand dit toestel?

XAircraft

Da's toch niet logisch, ik dacht omgekeerd.
Wat als ik de batterij ansloot en ineens die propellers in mijn gezicht kreeg?
XAircraft

Tuurlijk is het logisch, want tussen de zender en de ontvanger zit een signaal.
Wanneer je eerst de zender aanzet, en alles 'veilig' zet, dus throttle dicht, en eventuele andere dingen, dan ben je zeker dat het toestel niet ineens optoert.
Wanneer je eerst het toestel aansluit, en je zender nog niet aanstaat en het toestel wel optoert, (wat meestal niet gebeurt omdat de regelaar dan inspringt) dan ben je het bokje, want je kan het toestel niet besturen. Je kan niet ingrijpen.
En zie dan eens wat er gebeurt.

Groet

Tuurlijk is het logisch, want tussen de zender en de ontvanger zit een signaal.
Wanneer je eerst de zender aanzet, en alles 'veilig' zet, dus throttle dicht, en eventuele andere dingen, dan ben je zeker dat het toestel niet ineens optoert.
Wanneer je eerst het toestel aansluit, en je zender nog niet aanstaat en het toestel wel optoert, (wat meestal niet gebeurt omdat de regelaar dan inspringt) dan ben je het bokje, want je kan het toestel niet besturen. Je kan niet ingrijpen.
En zie dan eens wat er gebeurt.

Groet

Raar want hij toeterde op terwijl alles op de zender wel 100% veilig stond.
Ik verschoot nogal, had die dit gedaan terwijl de zender aanstond en ik het contact aandeed op de Xaircraft, dan was ik wellicht een oog kwijt of zo.

Raar want hij toeterde op terwijl alles op de zender wel 100% veilig stond.
Ik verschoot nogal, had die dit gedaan terwijl de zender aanstond en ik het contact aandeed op de Xaircraft, dan was ik wellicht een oog kwijt of zo.

Maar je had de zender dus niet aan staan.
Dan kan je wel alles op veilig zetten, maar dan heeft het geen zin, want de zender heeft geen contact met de ontvanger. Er is dus geen 'signaal veilig' dat wordt verzonden.
Hierom moet dus eerst de zender aan staan.

Maar je had de zender dus niet aan staan.
Dan kan je wel alles op veilig zetten, maar dan heeft het geen zin, want de zender heeft geen contact met de ontvanger. Er is dus geen 'signaal veilig' dat wordt verzonden.
Hierom moet dus eerst de zender aan staan.

Ok, nu ben ik mee.
Zal wel van het verschot zijn.
DUS eerst altijd zender aan op VEILIG!!!
Weet iemand hie al die knopjes moeten staan op de zender?

TOen ik daarnet mijn copter wilde starten stak ik eerst de batterij in op de copter, daarna stak ik de zender aan zoals het hoort met de linkerpook naar beneden, maar ineens stond alles op full en vloog de copter in de lucht, gelukkig hing ik hem vast, want ik was hem aan het calibreren (of een poging tot) Nu ja, hebben er nog mensen dit probleem gehad en aan wat ligt zo iets?

Pook = stick:rolleyes:

Gas stick naar beneden en copter full bore omhoog = gas reversen.....

Leer eens wat werken met de Aurora 9 ook, het is een krachtige zender voor de prijs maar het blijft eigenlijk heel overzichtelijk.

Bouw een Throttle cut functie in op een toegewijde schakelaar, heb je hommeles met de gas of gaat hij een eigen leven lijden dan doet de schakelaar de rest.

Bij de Aurora zit een goeie manual waarbij de belangrijkste functies van naaldje tot draadje worden uitgelegd, een middagje RTFM lijkt me aangewezen als je al "de knopjes" niet kan benoemen....

Pas je topictitel eens aan ook, zoals ik het nu lees is de Aurora de schuldige terwijl het meer jou (on)kunde lijkt die het probleem is...

Vermeld je locatie eens in je Avatar, iemand in de buurt kan je wegwijs maken in de Aurora (ik bv als je uiteraard geen 200 km van mijn deur woont)

Stevo

Laatst bewerkt:
, daarna stak ik de zender aan....

Volgens mij branden ze sowieso slecht hoor, en aangezien zenders met radiosignalen werken, niet met rooksignalen, heeft het ook weinig zin om hem aan te steken....

Gewoon aanzetten, laten opstarten en dan pas de ontvanger aan zetten is volgens mij zinvoller....;)

Groet, Bert

Volgens mij branden ze sowieso slecht hoor, en aangezien zenders met radiosignalen werken, niet met rooksignalen, heeft het ook weinig zin om hem aan te steken....

Gewoon aanzetten, laten opstarten en dan pas de ontvanger aan zetten is volgens mij zinvoller....;)

Groet, Bert

Volgens mij is TS zonder twijfel een Vlaming, ik steek ook altijd mijn zender aan ;) vlieg met mijn vlieger, en als ik crash is mijn schroef en moteur kapot:D

DVC,

Pb me anders eens voor vragen over de Aurora, aangezien je in Blankenberge zit en ik in Bruhhe.

Stevo

Laatst bewerkt:
Back