rare pijpjes achter me boot :S

heey ik heb paar dagen geleden een boot gehad van iemand met benzine motor
op de boot staat de naam gallagher-kaiser
nu d8 ik dat die pijpjes een creatie waren van de vorige eigenaar maar zie dat er meerdere zijn die het hebben

www.hobby-lobby.com/images/gr2118.jpg

het gaat om de 2 alluminium pijpjes aan het achtersteven
bij mijn boot lopen ze diagonaal naar de bodem ik dacht zelf aan een loos systeem maar dan is de bouw
van de vorige eigenaar niet echt soepel verlopen denk ik weet iemand waar die pijpjes voor zijn

lip zei:
heey ik heb paar dagen geleden een boot gehad van iemand met benzine motor
op de boot staat de naam gallagher-kaiser
nu dacht ik dat die pijpjes een creatie waren van de vorige eigenaar maar zie dat er meerdere zijn die het hebben

www.hobby-lobby.com/images/gr2118.jpg

het gaat om de 2 alluminium pijpjes aan het achtersteven
bij mijn boot lopen ze diagonaal naar de bodem ik dacht zelf aan een loos systeem maar dan is de bouw
van de vorige eigenaar niet echt soepel verlopen denk ik weet iemand waar die pijpjes voor zijn
enige wat anders is bij mijn boot is dat het roer achter de schroef zit volgens mij heet dat heckdrive ofzo

Hoi,

Zou het misschien 1 uitlaatpijp kunnen wezen en 1 een dummie ??? :rolling: of bedoel je die pijpen niet aan de achterzijde!!!!!

Of gewoon waterlozing, ik denk zelf dat dat het geval is, kan haast niet anders.

Tijdens het varen loost de boot zijn water, maar komt die stil te vallen dan loopt die vol, mits je een klein balletje in die buis ( pijp ) hebt gemonteerd, dat had ik dus nooit.

@ Lip

Als een schroef aan de achterkant zit zoals op de foto is dat altijd een heckdrive, het beste stuur resultaat krijg je als je je roer achter je prop hebt zitten.

Hallo
Ik heb de Systems zelf gehad je kan de pijpjes gebruiken wanneer je elektro vaart als waterlozers of
als je met nitro vaart als uitlaat gekoppeld met siliconen slang.
Wil je meer weten kijk dan op mijn website.
Gr Jurgen

dat wat je uitlegt hebik dus ook me schroef ken neit draaien daarachter zit het roer
zoals dit http://rcpowerboat.starttopper.nl/uploaded_banners/5987.jpg
ik denk dat ik de pijpjes(athans de gaten dicht maak gebruik het niet als uitlaat en twijfel of het als loos systeem gaat werken (athans dat ik het werkend krijg ) lol

me uitlaat ligt erboven op grote zwarte demper zal wel ff foto proberen te maken vandeweek
Jaap Gaasbeek zei:
Hoi,

Zou het misschien 1 uitlaatpijp kunnen wezen en 1 een dummie ??? :rolling: of bedoel je die pijpen niet aan de achterzijde!!!!!

Of gewoon waterlozing, ik denk zelf dat dat het geval is, kan haast niet anders.

Tijdens het varen loost de boot zijn water, maar komt die stil te vallen dan loopt die vol, mits je een klein balletje in die buis ( pijp ) hebt gemonteerd, dat had ik dus nooit.

@ Lip

Als een schroef aan de achterkant zit zoals op de foto is dat altijd een heckdrive, het beste stuur resultaat krijg je als je je roer achter je prop hebt zitten.

Back