Ik vloog vandaag voor eerst met de rarebear.Goede vlucht gehad maar na de landing was 1 van de servo's in de meest verre positie naar beneden en de servo maakte ook veel geluid. Reageerde ook niet op stuursignalen.Accu opnieuw aangesloten en toen deed die het weer. Wat is verstandig....servo's vervangen op ailerons? Hoe kan het dat een servo vast in een positie zit?
Ik zou ze vervangen, indien het weer gebeurt kost het je toestel Eflite spullen zijn erg slecht van kwaliteit is mijn ervaring , enkel de motors die zijn goed de rest is bagger mvg Andre
rommel in de aandrijving bijvoorbeeld. de herrie kan zijn dat de motor het wel probeert, maar omdat de aandrijving vast zit het niet lukt. Inderdaad.. wat nu gebeurt, zal weer gebeuren alleen dan misschien niet net na de landing, maar misschien net ervoor.. vervangen..
Het lijkt mij dat er van één van de tandwielen in die servo een tandje afgebroken is. Als het tandwiel precies bij dat tandje stilstaat zal de servo wel proberen maar niet kunnen draaien. Je hebt op de ene of andere manier dat tandwiel net één tandje verdraaid waardoor hij nu weer "pakt". Omdat er nu nauwelijks belasting op de servo staat blijft hij wel draaien. Ga je de servo belasten dan zal hij bij dat tandje aangekomen weer stoppen met alle gevolgen van dien. Die servo moet je dus echt vervangen. Waarschijnlijk is het ook verstandig de overige servo's te vervangen. Ik heb maar beperkte ervaring met Eflite maar wat ik er mee heb is inderdaad dat de servo's niet echt van hoge kwaliteit zijn. Een model wat ik heb gehad is destijds ook door een afgebroken tandje gecrashed. Een niet echt nette landing de vlucht daarvoor is waarschijnlijk de oorzaak geweest van het afbreken van dat tandje. De volgende vlucht bleef het hoogteroer staan en was het einde vliegtuigje.