Ratelband laat vliegtuigje crashen op Binnenhof

DEN HAAG - Emile Ratelband heeft maandagmorgen een radiografisch bestuurd vliegtuigje laten crashen tegen één van de torentjes van de Ridderzaal op het Binnenhof. Een deel van het vliegtuigje hangt nog in het torentje, de rest ligt in stukken op de grond. De positiviteitsgoeroe is inmddels gearresteerd.

Zie voor het hele verhaal: Ratelband laat vliegtuigje crashen - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

Het blijkt mmaar weer, meneer Ratelband is aardig de weg kwijt...........

inderdaad... hopelijk kan men dit loszien van onze goedmoedige spelerij met de toestelletjes.

Ik vond het al een enorme lul, maar bij deze in de superlatieve vorm. :evil:

Aan de andere kant, het toont maar eens te meer aan hoe kwetsbaar de schijnveiligheid in Nederland is. Neem een dikke Big Lift met een paar kilo explosieven en daar sta je dan met je zogenaamde veiligheid en terreurdreigingen. :? ;)

Die paar kilo explosieven kun je er ook persoonlijk gaan brengen of met een katapult ernaartoe knallen. Dat kan zelfs vanuit een bestelbusje of wat dan ook... tegenhouden kun je het toch niet.

Da's waar. Maar er zijn genoeg plaatsen waar dat niet gaat lukken. Ik mag dan ook hopen dat hem daadwerkelijk een (poging tot) het plegen van een terroristische aanslag ten laste wordt gelegd. Een paar weekjes Guantánamo Bay met extra gratis waterboarding zou wel prettig zijn. :? :p

Euh ... als ik het verhaal zo lees, was het zijn bedoeling om wat rondjes met een sleep te vliegen om reclame te maken voor zijn boek.

Het vliegtuigje, met een spanwijdte van circa 1 meter 50, trok een sleep mee met de titel van het boek. Nadat het vliegtuigje, met het registratienummer PH RTB, een aantal malen boven het Binnenhof had gecirkeld, ...

De crash zal het gevolg zijn geweest van gebrekkige vliegvaardigheid in combinatie met de voor modelvliegen 'weinig geschikte' omgeving.

Volledig gestoord natuurlijk en geen goede reclame voor ons, maar de link naar explosieven en terreur zie ik niet.

Je kan het ook aangrijpen om de discussie over wildvliegen weer eens aan te zwengelen! ;)

Laatst bewerkt:
Euh ... als ik het verhaal zo lees, was het zijn bedoeling om wat rondjes met een sleep te vliegen om reclame te maken voor zijn boek.
De crash zal het gevolg zijn geweest van gebrekkige vliegvaardigheid in combinatie met de voor modelvliegen 'weinig geschikte' omgeving.
Volledig gestoord natuurlijk en geen goede reclame voor ons, maar de link naar explosieven en terreur zie ik niet. ;)

Volstrekt gestoord daar ben ik het helemaal mee eens! Zo'n actie is immers gevaarlijk voor mens en dier!:nooo:
Het lijkt me stug dat dhr, Ratelband zelf heeft gevlogen, dat leer je namelijk niet zomaar even. Nee, dat is vast een ander geweest en deze idioot moet eens flink door elkaar geschud worden.
Als hij lid is van een vliegclub raad ik die club aan hem direct te royeren. Welke gek gaat er nou...........
Arie

Het lijkt me stug dat dhr, Ratelband zelf heeft gevlogen, dat leer je namelijk niet zomaar even. Nee, dat is vast een ander geweest en deze idioot moet eens flink door elkaar geschud worden.
Als hij lid is van een vliegclub raad ik die club aan hem direct te royeren. Welke gek gaat er nou...........
Arie

Niet alleen royeren maar opsluiten!! fikse straf !
samen met de Ratel band ( opdracht gever denk ik )

eehhh een 5 cc Robbe klinkt wel als een trainer... had er toch ff een flinke brommer opgezet.

Als het echt zo "vriendelijk" had moeten zijn. Hadden ze ook wel kunnen bedenken dat landen toch moeilijk gaat worden midden in een stad, dus de crash was geplanned denk ik.
Of had ie zo het hotel weer in moeten vliegen ?

er stond ergens dat het een Charter was.

En ik las op nu.nl dat hij met zn staart/spandoek aan het torentje was blijven hangen en dat toen het vliegtuig naar beneden was gekomen.

Emile Ratelband in cel na promotiestunt | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Een staart (de sleep) die achter het toestel hing, raakte verstrikt in een van de torentjes op het Binnenhof, waarop het toestel naar beneden kwam.
Toen de politie poolshoogte kwam nemen, gaf Ratelband zichzelf aan. ''Hij verklaarde direct dat het zijn toestel was en dat het niet de bedoeling was het vliegtuigje te laten neerstorten.''

Of had ie zo het hotel weer in moeten vliegen ?

Sommige mensen denken inderdaad dat met modelvliegtuigjes alles makkelijk kan.

Er zal niet over nagedacht zijn. Een tijd terug was er iemand die RC piloten zocht om voor een kunstproject met modelvliegtuigen boven de snelweg te vliegen ... net zo iets.

Die Charter repareren zal nog wel lukken...
Of een zielenknijper dat met de heer Ratelknar zal lukken... valt nog te betwijfelen... :hammer:

Wellicht mogen we blij zijn dat niemand hem vliegles heeft gegeven. Dan stijgt je het schaamrood naar de kaken. Maar wie, oh wie heeft hem de kist verkocht... knetters!

Wel bij deze dan! Jippy! Wild, wilder, xxxxx's... Mag ik? Mag ik?
Maaaaaar...... natuurlijk was dit een schoolvoorbeeld van flagrant wild vliegen avant la lettre.
In het hol van de nederlandse leeuw! Toe maar! Een echte eenacter. :mrgreen:
Op de thee bij de koningin was aardiger geweest...
en dan ongegeneerd crashen! Het hele verhaal is compleet.

Gaan vast kamervragen komen hoe dit heeft kunnen gebeuren. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Wat een actie!
Dan kan ik mijn helixx daar ook wel even neer laten storten...

Dat toestel was trouwens een ouderwetse, geen 2.4 Ghz denk ik.
Een Charter hoorde ik?
Is dat wel een gerenommeerd merk?

Tjakka-sjarter?

Overigens moet ik smakelijk lachen om het filmpje van RTL-Nieuws.
Die jongens van de redactie liggen volgens mij ook onder tafel van het brullen...

Laatst bewerkt:
Lol, zoals in het filmpje naar voren komt. Geen woorden aan vuil maken.

Hij kon beter een videocamera er aan vastmaken zoals in Bassie en Adriaan in Amerika, dan kon ie tenminste nog goed sturen...

Maar goed wat een huilebalk, je zou zo een ding op je waffel krijgen van paar meter hoogte wordt je denk ik niet vrolijk van.

leuke add van google :lol:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=4 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD class=google_title style="WIDTH: auto" width="100%">Ads door Google</TD></TR><TR><TD onmouseover="window.status='www.fact.nu'; return true;" onclick="window.open(this.getElementsByTagName('a')[0].href); return false;" onmouseout="window.status=''; return false;" width="100%">achterhaal de leugen
expertise in leugendetectie betaalbaar en goed
FACT - Home
</TD></TR></TBODY></TABLE>

TSJAKKAAAAAAAAAAA.

Een heerlijke actie , ik heb me de klere gelachen .
Jaaaaaaren terug toen de aanslagen en terreur begonnen te dreigen zei ik t al , ik kan een benzine heli makkelijk 6 kilo mee laten nemen , wedden dat die bakkellende dan geen minister meer is !!
Dit was een brandstofkistje , een charter idd .
Een mooi electro kistje met een ervaren piloot had daar nu nog rondgevlogen , die beveiliging enzo slaat toch nergens op daar .
Schieten kenne ze niet , dus een vliegtuigie raken lukt ze ook never nooit niet .
1 ding is zeker , ratelband staat in de picture , wat overigens de bedoeling was toch ??
Ik ga dat boek s lezen , s kijken of er iets zinniggers istaat als TSJAKKAAAAAAAAAAAAAAA.

Back