Ratelgeluidje

  • Topicstarter Topicstarter Arno78
  • Startdatum Startdatum
A

Arno78

Guest
Als ik de rotorbladen van mijn Raptor 50 draai, hoor ik een licht ratelend geluid wat van dat grote tandwiel en het koppelingshuis afkomt.
Is dit normaal, ik zou zweren dat het eerst niet was voor de demontage. :-?
 
Ik denk dat dit het zwakke punt van de Raptor 50; de lagers om de start-as.
Ik gok op de start-as lagers dat deze uitgelodderd zijn.
Je moet hem uit elkaar halen om dit te bekijken.
Aangezien dit veel werk is zou ik al direct nieuwe bestellen.
 
Yep,dat zijn de startas lagers.De nieuwe se heeft hiervoor een derde lager
standaard erop gekregen.Heb het bij deze heli nog niet aan de hand gehad.:)
Dit lager kan ook op de oude versie gemonteerd worden,alleen heb je hier een andere pinion voor nodig.Deze heeft ten opzichte van de standaard pinion aan twee zijden schroefdraad.:rolleyes:
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
 
Ik heb ook een V2 titan, wat is eigenlijk het verschil?
Als ik dat grote tandwiel vasthoud en hij draait op "autorotatie"?? doet hij dit niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat klopt,maar waarschijnlijk heb je nu iets speling op je start as en
clutchbell.Het hoeft maar een milimeter te zijn.Kan net genoeg zijn tussen
soepel draaien en zich vastvreten.
Wat ik ook doe bij mijn Raptor is de startas lagers met een druppeltje lijm vastzetten aan het frame.Heb het al gehad dat een lager in zijn geheel
was gaan draaien in de lager houder van het frame.
Het is wat Walter al heeft aan gegeven,dit deel is het zwakke punt van de
Raptor 50.Verder een perfecte heli.
 
Er zit wel iets in ja, Dat verklaart misschien ook de reden waarom ik m uit elkaar haalde.
Hij maakte met het starten steeds een knerpend geluid en er lag vijlsel van de koppeling in de heli.
Waarschijnlijk dus allemaal door de speling...

Wat is eigenlijk het verschil tussen V1, V2 en SE?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De v2 heeft ten opzichte van de v1 een langere staartbuis ed zodat je langere bladen kan gebruiken.
De Se heeft dit ook maar daarbij standaard een gfk cannopy,een derde lager op de startas,alles is van aluminium en de rotorkop is dusdanig aangepast zodat je +14-14 pitch kunt trekken.Samen met de redline motor en de hiflow demper word dit dan een kanonskogel.
 
Back
Top