Razor RZ-V2 wordt snel warm?

• Topicstarter Topicstarter PsychoMark
  • Startdatum Startdatum
P

PsychoMark

Guest
Hallo,

vandaar m'n Razor MicroHeli V2 binnen gekregen met Phoenix 10 controller, maar aangezien ik nog wacht op ander spul ben ik het los eens gaan testen. Phoenix geprogrammeerd met de USB link, en de boel aangesloten op een ontvanger en een 8.4v NiCad die ik nog had liggen. Wat me meteen opviel is dat na een seconde of 10 onbelast de motor al ietswat warm werd. Wat met de instellingen gespeeld, Low/High Advance geprobeerd, maar 't wordt er allemaal niet beter op. Na een seconde of 30 begin ik toch langzaamaan moeite te krijgen met het vast blijven houden van de motor...

Firmware van de Phoenix heb ik ook al een keer geupgrade naar een beta, maar het enige resultaat daarvan was een hoop meer gebrom in de motor (dit geldt trouwens ook voor de andere controller op de Feigeo staartmotor, controllers uiteraard ook een keer gewisseld voor de zekerheid, de staartmotor wordt absoluut niet warm), dus toen maar weer teruggezet...

Nu wordt de motor niet meteen gloeiend heet en lijkt ie voorderest ook prima te functioneren, maar voordat ik de motor straks sloop in z'n eerste vlucht; is dit normaal voor deze motor en maak ik me zorgen om niets, of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Hoi hoi,

Exact hetzelfde met enkele andere motoren. Als je ze (op de juiste manier) belast, is de warmte huishouding ook beter.
Hou uiteraard ook de temperatuur onder belasting in de gaten, hitte is nooit goed (en erg jammer van de energie :wink: ).

Groetjes A.

@Aaalie: dat geeft in ieder geval weer hoop... ik zal het terzijnertijd gewoon proberen in de heli en dan nog eens kijken...

@Satoer: op dit moment nog nergens in; wacht nog op de ontvanger en gyro. Ik wil 'm inbouwen in een Piccolo (lekker overkill, maar daar weet jij alles van ;)). De tandwielen heb ik 9/110 en 9/100 voor om eerst te proberen (wil er dan wel bijvoorbeeld M24-bladen op hebben), maar ben nog niet echt tegengekomen wat nu de beste combinatie is op 3S LiPo... dus dat wou ik gewoon aan de praktijk over laten...

Satoer zei:
In wat voor heli zit die en wat voor tandwiel zit er op?

Ik dacht dat het onbelast en niet ingebouwd draaide... Hieruit opgemaakt...
PsychoMark zei:
maar aangezien ik nog wacht op ander spul ben ik het los eens gaan testen.

Gr.A.

Edit. beetje te laat gezien :wink:

In een FP heli wordt die warmer dan in een CP. Omdat die in een FP niet in zijn ideale toerenbereik draait.

In mijn Hummingbird FP werd die goed warm, in mijn Hummingbird CP (met 2800 toeren op de kop 8O ) was die na 15 minuten raggen gewoon lauw.

Gewoon gaan vliegen ermee, wordt die te heet, tandwieltje kleiner nemen.

Da's dus duidelijke taal... bedankt allebei voor de snelle info!

Back