RBC delta 400 hulp gevraagd

Ik heb vandaag de kit ontvangen van de RBC delta 400 die ik besteld had.
Ik vind de beschrijving erg onduidelijk.
Kan iemand die dit model gebouwd heeft misschien wat tips geven of wat foto´s sturen van het model (liefst gemaakt gedurende de bouwfase!).

Bedankt!
Ben.

Ik heb er zelf 1 gebouwd maar helaas geen foto's van het bouwen.
Ik vond het ook een erg lastig ding.

Maar volgens mij loopt iedereen tegen de problemen van de onderbeplanking op.
Daar moet je een lange spie onderleggen.
Met als ik het goed herinner de dikke kant naar het midden.

Het is alleen een poosje geleden dat ik hem gebouwd heb.
Hij vliegt wel erg leuk. ik had er een sneller motortje in leggen :lol:

En trouwens van harte welkom op dit forum

normal_delta1.jpg

normal_delta2.jpg

normal_delta3.jpg

normal_delta4.jpg

normal_delta5.jpg

mischien heb je hier iets aan .
volgens mij is de onderbeplating niet volgens tekkening ,dit is niet zo erg , wat wel belangrijk is , is zo licht mogelijk te bouwen.
gr. Lex

Hoi Lex,

geweldig! Hier heb ik zeker iets aan.
Als je de foto´s nog in volle resolutie hebt zou het fijn zijn als je me die nog even kunt mailen (nog duidelijker!).
Bedankt!!

Ben.

Volgens mij heb je hem verkeerd gebouwd.
De onder beplanking daar zit de hout draad verkeerd.
En ik zie nergens die spies onder de vleugel liggen tijdens het bouwen.
Die langwerpige latten die van 6 mm (in het midden) dacht ik naar 0 lopen(aan de tippen)

Ik heb hem hier ook nog ergens liggen!
Ik heb hem ook nog niet af, Tijd gebrek.
Nerf zit bij mij geloof ik evenwijdig met de voor lijst.
(tik ik dat zo goed :?: )
Niet te min wou ik er ook weer mee beginnen.
Ik zal hem eens opgraven.
Ik weet ook trouwens niet meer precies wat je er eigenlijk in moet steken.
Motor, propeller, enz enz
Er werd mij trouwens gezegd makkelijk te vliegen is dat wel zo :?:

Groetjes Rob.

rob007 zei:
Ik heb hem hier ook nog ergens liggen!
Ik heb hem ook nog niet af, Tijd gebrek.
Nerf zit bij mij geloof ik evenwijdig met de voor lijst.
(tik ik dat zo goed :?: )
Niet te min wou ik er ook weer mee beginnen.
Ik zal hem eens opgraven.
Ik weet ook trouwens niet meer precies wat je er eigenlijk in moet steken.
Motor, propeller, enz enz
Er werd mij trouwens gezegd makkelijk te vliegen is dat wel zo :?:

Groetjes Rob.

ik heb hem ook. overgekocht van iemand anders. motor kan je een multiplex permax 400 voor gebruiken met een gunther 125mm propje.

Dit was de mijne.

normal_delta%20klein.jpg

Met veel proppen kreeg ik er 7 keer 800 mah in en een 480 race motor.
met een 5.5 X 5.5 cam prop was het geen beginners kist meer :P
Maar met een speed 400 is het een eenvoudig kistje al het je wat vlieg ervaring.

Moet de onderzijde wel of niet helemaal beplankt zijn? Bij de ene foto ziet het er heel dicht uit, terwijl je bij foto´s van andere Delta 400´s schijnbaar dwars door een deel van het toestel heen kunt kijken.
Verder wil ik een gewone 400 motor erin zetten met Lipo cellen. Wat voor cellen raden jullie me aan (ik dacht zelf 2 cellen, 1500 mAh). En wat voor regelaar, servo´s en ontvanger? Klappropje of gewoon?
Ik heb veel ervaring met motorkisten, maar nog nooit met electro gevlogen, vandaar al mijn vragen!

Ben.

Ik zou er 9 grams servo's in zetten. (is gewicht van de servo dus niet de trekkracht)

En 25 ampere regelaar met rem

trouwens zet er een 6 volt speed 400 in.
Met een gunter propje die gaan niet snel kapot zijn erg goedkoop.
En je kan ze zo op het asje duwen.
Van lipo's weet ik nog niets.
Wel weet ik als je 7 1.2 volt cellen gebruikt je leuk vermogen heb.
Dus 8.4 volt onbelast.

Mijn onderzijde was helemaal beplankt.
Onder zaten ook een paar gaten, waar je, je vingers in moest steken om te gooien.
De servo's moest je monteren tijdens de bouw dacht ik.
Maar boven niet

motor:sp400
regelaar: rondo 400
accu: 8 aa cellen 750 mah past makelijk
servo`s: 2x 9gram
ontvanger: 6 kanaals met volle rijkweite
39da93e0.jpg

de roze met zwarte roeren was mijn 1e

Onderzijde heb ik wel geheel beplankt , origineel is dit niet zo ,bovenzijde twee vakken open.. Als afwerking heb ik alleen spanlak gebruikt om het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Als je lipo’s wilt gebruiken let dan goed op de breedte van de lipo’s en waar ze moeten komen , ik zou toch voor een typhoon 6 gaan je heb dan een veel beter rendement .
Ik heb nog een “oude” opzet met een speed400 6volt met 8 kan cellen.
Ontvanger de nieuwe rex5 mpd , gewone prop , regelaar afhankelijk van de motor keuze.

heb mijne ook weer ff klaar gemaakt even de setup
motor: jamara 480 hs
regelaar: mpx 480
accu: 8x kan 1050
servo: waipoint 8 gram
ontvanger ACT6
prop: cam 5,2x5.2 en gunter

Hallo allemaal,

ik schiet al aardig op met de bouw van de delta (zal later eens wat foto's posten).
Ik ben nu bij de bovenbeplanking aangekomen en vraag me af hoe jullie allemaal precies de elevons gemaakt hebben. Precies volgens tekening en dan boven en onderbeplanking doorsnijden zie ik niet zo zitten (dan ziet er een grote gap tussen de achterlijst van de vleugel en de voorlijst van de roeren).
Hoe hebben jullie dat opgelost????

Ben.

Hoi Ben,

Prima keuze de Delta 400 heb van dit model in '99 een bouwverslag geschreven voor Modelbouw aktueel en heb de foto's van toen en van heden in mijn gallerie gezet, effe kijken misschien heb je er wat aan heb de rolroeren volgens tekening bebouwd en dat is wat lastig maar zeker te doen.

Toen was tie nog nieuw en voorzien van een speed 400, na 5 jaar en het begeven van de speed 400 toch maar een Typhoon 15 met Lipo's gemonteerd en moet bekennen is ook een hele leeeuuuuke combinatie 8)

14.jpg

Ton

Ik vlieg hem met een standaard speed 400 met Guenther propje en 2S1P Kontronik LiIon cellen 1100 mAh. Vliegtijden van 10-13 minuten en kan behoorlijk wat wind aan voor zo'n klein ding. Was mijn eerste balsa en folie bouw, dus alles is wat krom. Elevons zijn van Depron en door vervorming van de tape scharnieren steken die zelfs boven de vleugel uit. Ziet er niet uit maar vliegt prima.

Een vraagje over het vliegen zelf: de Delta wordt natuurlijk uit de hand "gelanceerd". Moet de beginsnelheid erg hoog zijn of kun je hem (zonder aanloop) met een stevige worp starten?

Ben.

Hangt van je gewicht af, Ik had de mijne super licht en kon hem bijna loslaten, als je hem met 480 uitvoert en 8kan 1050 inpropt moet je hem behoorlijk gooien.

1e keer geen risico nemen en gewoon een behoorlijke sweepert geven.

Nando.

Back