RBC Delta400

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Als de definitie van parkflyer gerelateerd is aan snelheid dan is mijn Laser3D dus een parkflyer!!! (landingssnelheid zonder wind <10km/h) :wink:

kunnen we niet een ander draadje voor openen? :offtopic:

nee, als het 100km/h is vind ik het geen parkflyer, dat betekend niet dat als hij 10 km/h gaat, dat het dan wel een parkflyer is :wink:

zijn er parkflyers met een brandstof motor?

nou heren ik ben net terug van het indoor vliegen bij ons en zelfs indoor vliegen met een delta 400 ging er was er een die het deed ik zelfs heb gevlogen met de holiday 280 het ging alle bij redelijk snel het was overigs wel een standaard delta 400 dus ik denk dat we kunnen concluderen dat de delta 400 multi functioneel is want met lef vlieg je er indoor mee doe je gewoon vlieg je als parkflyer ben je gestoord vlieg je borsteloos dus hij past in meerdere rubrieken dus niks :offtopic:

Als ik de redenering even doortrek. :wc: :lol:
Diablotin van 2 meter met 30cc kan in handen van een kundig piloot binnen hooveren. Is dat dan een indoor kist? Dacht het niet...
Zo denk ik bij RBC delta niet direct aan "parkflyer".

RBC delta in het park is niet leuk, maar onverantwoord.
Delta indoor best grappig voor een keertje, maar op de meeste indoor meetings toch liever niet.

Gezond verstand is hier belangrijker dan definitie.
Het engelse "common sense" geeft mooi aan "wat de meeste mensen denken".

Arjen van Viegen zei:
Wat is dus precies een parkflyer???

Hebben we daar al een eensluidende definitie voor??

Parkflyer: Iets waarmee je in een parkje zou kunnen vliegen zonder dat de andere aanwezige ook recreerende mensen daar last van hebben of de neiging heeft angstig weg te lopen.

Dus iets traags, rustigs, zonder lawaai snorrend op een mooie zomerdag.

En, als eea mis gaat, en iemand moet onvrijwillig dat ding koppen, die persoon geheel niet of nauwelijks beschadigd is.
Denk er met je gezond geacht verstand er dan dus ook aan dat het in een druk park het niet onmogelijk is dat je in een groep kinderen of zelfs in een kinderwagen zou kunnen crashen!
Vliegtuig aan barrels, prima..
Baby nog heel, ja graag!

Parkflyers...Sommige indoor tuigen met bijv sp300 kun je dus eigenijk al niet in een druk park vliegen.. Ook een vlot ding als een holiday 280 en dus ook de delta 400 en bijv een zagi niet.

Ook niet in een rustig park!
Realiseer je dat je het ene moment helemaal alleen op een stukje grasveld staat, het volgende moment er veel toeschouwer(tjes) kunnen zijn, zonder dat je maar hebt kunnen denken aan landen. En ze staan heus niet netjes achter een lijntje te kijken! Het liefst vlak voor je,en door elkaar heen schreewend met veel vragen.
Ook kan er zomaar bijv gevoetbald gaan worden op het stukje gras waarboven jij aan het vliegen bent, en ze zullen heus niet aan je vragen of het wel schikt..

Wij ervaren vliegers weten hoe we (indoor) een crashed model zouden moeten koppen of ontwijken. Maar stel je voor dat een klein kind met zijn vingetjes een vertraagde sp300 met een lel prop zal proberen af te weren...Gegarandeerd een paar hechtingkjes, op zijn minst.!..

Dus het heet dan wel parkflyers...Schijnt ook inderdaad te kunnen bijv in Amerika. Maar in ons volle nl is het vragen om problemen. Dus goed nadenken wat je waar en hoe doet, en realiseer je je de consequenties. Anders staat met name de Telegraaf weer pagina vol met foto's en een denigreerende tekst waar wij niet blij van worden, en heeft de dichtsbijzijnde club weer problemen met de gemeente enz.

En, ook even wat anders aanhalen, veel clubs zijn ook bepaald niet dol op parkflyers. Deze worden vaak dichtbij gevlogen (tsa het zijn kleine dingetjes he?) en dan worden de reguliere brandstofvliegers er weer erg zenuwachtig van.
Zelfs op ruime 5 meter afstand word al als 'over het hoofd' ervaren.

Het is dan van de club de bedoeling dat je gewoon hetzelfde wijde circuit meevliegt als de andere brandstof modellen... Modelletje nauwelijks meer te zien bij het verre been, en na 1 rond(je) is het accuutje al leeg...

Niek, ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Ik denk dat dit de goede definitie van een parkflyer is, maar ik denk dat je zelfs met zo'n parkflyer uit moet kijken wanneer je in het park gaat vliegen, want andere mensen zullen het nog steeds als een gevaarlijk ding zien en als ze geraakt worden door een gecrashed vliegtuig, het enorm opblazen in de Telegraaf. Misschien kunnen we beter gewoon bij clubs blijven vliegen en dan gewoon bij clubs die niet moeilijk doen over laag en niet al te ver weg vliegen met zo'n parkflyer, want die zijn er ook hoor. :wink:

Tanja zei:
want andere mensen zullen het nog steeds als een gevaarlijk ding ........................

OF juist het tegenovergestelde, "he gaaf daar vliegt iemand met een vliegtuigje." hoop man eromheen zoals niek al zegt en dan is een ongevalletje zo gepiept. :(

Daar is ook een redelijke kans op. En als er dan iets gebeurt, dan is de vlieger fout en niet de onwetende die er te dicht bij komt staan, maar waarschuwen helpt niet.

Eigenlijk is het een zinloze discussie of de Delta 400 een "parkflyer" is of niet, laten we maar beschouwen dat hij valt in een "grijs gebied".
Er moet dan ook niet zo moeilijk gedaan worden of hij nu wel onder de juiste subforum valt.
De titel "parkflyer" zal wel door de commercie bedacht zijn en misschien wel ongelukkig gekozen zijn, misschien is "lightflyer" beter gekozen.
Wat ik zelf wel heel belangrijk vindt is veiligheid en daar komt dan inderdaad dat stukje "common sense" om de hoek kijken.
Zowiezo op een modelvliegveld vindt ik regel nummer 1; alle vliegers bij elkaar staan zodat je weet waar iedereen is.
Dit wil zelfs door "ervaren modelvliegers" nog wel eens vergeten worden wat dan wel eens tot gevaarlijke situaties lijdt!!! (low passes, landen,starten, etc)

Didier zei:
De titel "parkflyer" zal wel door de commercie bedacht zijn en misschien wel ongelukkig gekozen zijn, misschien is "lightflyer" beter gekozen.

Klopt. parkflyer is een goed gekozen marketing uitvinding.

Eenvoudig "Speed 400" is echter een veel gebruikte benaming voor alles met ... speed 400 :lol:

Net als "40 ARF" heb je meteen een idee waar het ongeveer over gaat.

maar aangezien de meeste daarvan ook pas met een 46 redelijk lekker willen starten is het inderdaad maar een indicatie

maar goed dit draad je heeft er mij wel even aan herinnerd dat ik ook nog zo'n bosje hout in de kast heb liggen waar eenDelta400 uit moet komen ga ik morgen ook maar weer eens beginnen... eerst niet an begonnen wegens te weinig bouw ervaring maar ga toch weer eens een poging wagen.

groet,

vinze

Gisteren gevlogen met de Delta 400.
Bert,Dick en Derek waren er ook. Ze hadden een li-poly pakketje bij hun (2x 1020).
Zijn we even gaan experimenteren in de Delta.
Ongelovelijk Delta woog nu maar 260 gram!!!!!!!! :D
Kruissnelheid is dusdanig laag dat je in een grote zaal kan indoor vliegen. :wink:

:D Heb in de mijne, ik ga binnen kort mijn 5e bouwen (vind het veruit het beste model voor die prijs wat er op de wereld te vinden is, mega veel plezier, voor heel weinig, vliegt met mooi weer, maar ook met windkracht 5/6), eens een 480BBRace geschroefd met 8 x 1250Mah (moest daarvoor wel een beetje verbouwen en Camprop 4,7 x 4,7 (even de prop rechtzetten voor het landen, dan gaan ze veel langer mee).

Verder is het aan te raden de balsa sheeting aan de onderkant, daar waar de accur komt, en het voorste schotje te versterken met glasmat en dunne secondenlijm.

Met Speed400 7,2V en 8 cellen vliegt hij leuk. Met Permax480 nog leuker. Met de speed480BBRace rolt hij sneller dan je kunt tellen. Erg grappig.

Leukste actie. Zo hoog als je durft, recht naar beneden met vol rolroer en dan vlak boven de grond optrekken en kijken welke kant hij op gaat. Roulette. Met dank aan Bert.

:wink:

Tanja zei:
Andere mensen zullen het nog steeds als een gevaarlijk ding zien en als ze geraakt worden door een gecrashed vliegtuig, het enorm opblazen in de Telegraaf.

Klopt, de telegraaf maakt meer kapot dan je lief is.... :wink:

Hoi..

Eff tssndoor is er ook een tekening van een namaak delta400?
Of misschien iets zelf ontwerpen maar wat is de lengte en de spw en waar ligt het zwaartepunt? :?:
bedankt grtn remy :wink:

ik heb er ook 2 al een kapot :(

maar ik heb een nieuwe met een speed 480 er op
en ik ken je verzekeren dat het hard gaat

mzzls raymon

Lijkt me niks, ik krijg met een 400/ 6V het zwaartepunt nog net op de goede plaats. :? Een zwaardere motor komt er bij mij niet in!!! 8)

Back