Rbc-Kits Hawker Hunter, wie heeft deze in bezit ?

Deze werd in de jaren '50 toch ook gebruikt door de Nederlandse Luchtmacht, niet ? Bij ons werd de Hunter zelfs enkele jaren ingezet bij de 'Red Devils', maar zoals alles toen snel evolueerde, werden deze (te) snel afgevoerd om o.a. plaats te maken voor de F104

misschien een tikkeltje chauvinistisch om deze hier op .nl te posten ? ;-)

En in afwachting van een arf F104 edf'je die er ooit wel eens komt (HetRC ?? een gerucht ? )heb ik wel plannen in die richting - het budget voor 2007 ligt al vast , dus wordt 't 2008 ;-)
De kit van de Hunter is reeds enkele jaren te koop bij RBC-Kits maar ik heb deze nog nergens zien vliegen, zelfs niet als onderwerp op dit forum tegengekomen ! Vreemd toch ?
Dus, ooit komt hij er maar heb nog geen echte edf-ervaring maar hou toch ook van snelheid, zie ook men Microjet blues : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49353
Is dit een mogelijke edf starter, of is 't toch moeilijk ? Persoonlijk denk ik dat behalve de grotere (het dubbele) snelheid deze speedys even nerveus zijn als m'n Microjet zaliger, dus, daar hou ik wel van !

Zou die ook goed vliegen op een EDF3W ? Of moet je met zo'n model minimum voor 2W of zelfs 2W20 gaan ?

Hier zitten toch uiteraard ook liefhebbers van deze schoonheid ?

grtz,
bird

Is geen kit van RBC zelf maar wordt geproduceerd door West Wings uit Engeland.

Zie http://www.westwings.co.uk/hunter.htm

Op hun site staat ook wat meer info over de benodigde aandrijving, stamt nog wel uit de tijd van de NiXX packs.
En adviezen over het vlieggedrag, geen beginner kist dus, maar misschien wel een instapper in het EDF gebeuren.

Deze kit staat al een tijdje op m'n 'Want to Have/Do-List' alleen die lijst is nogal vol en dit is geen modelletje wat je er ff tussendoor doet verwacht ik.

Rick

crashingbird zei:
Deze werd in de jaren '50 toch ook gebruikt door de Nederlandse Luchtmacht, niet ? Bij ons werd de Hunter zelfs enkele jaren ingezet bij de 'Red Devils', maar zoals alles toen snel evolueerde, werden deze (te) snel afgevoerd om o.a. plaats te maken voor de F104

misschien een tikkeltje chauvinistisch om deze hier op .nl te posten ? ;-)

En in afwachting van een arf F104 edf'je die er ooit wel eens komt (HetRC ?? een gerucht ? )heb ik wel plannen in die richting - het budget voor 2007 ligt al vast , dus wordt 't 2008 ;-)
De kit van de Hunter is reeds enkele jaren te koop bij RBC-Kits maar ik heb deze nog nergens zien vliegen, zelfs niet als onderwerp op dit forum tegengekomen ! Vreemd toch ?
Dus, ooit komt hij er maar heb nog geen echte edf-ervaring maar hou toch ook van snelheid, zie ook men Microjet blues : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49353
Is dit een mogelijke edf starter, of is 't toch moeilijk ? Persoonlijk denk ik dat behalve de grotere (het dubbele) snelheid deze speedys even nerveus zijn als m'n Microjet zaliger, dus, daar hou ik wel van !

Zou die ook goed vliegen op een EDF3W ? Of moet je met zo'n model minimum voor 2W of zelfs 2W20 gaan ?

Hier zitten toch uiteraard ook liefhebbers van deze schoonheid ?

grtz,
bird

Vorig antwoord lukt niet

Ik heb er een in de kleuren van de KLu gemaakt. (325 squadron, 1959) . Is nu in reparatie vanwege crash tijdens eerste vlucht (probleem met storing door kapotte servo, bleek achteraf)

groeten,

rccees

petje af , rccees die is wel heel mooi,
heb je voor dat soort modellen een bungee
nodig , of gewoon een stevige hand-launch

Back