RBC Micro P51

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Justus, 13 jan 2010.

  1. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Met die ontvanger moet het wel lukken hoor. De Micro P-51 is zo klein dat je toch nooit ver weg zult vliegen.
     
    AER en Justus vinden dit leuk.
  2. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Dank Jitze voor de info. :thumbsup:
     
  3. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Laatst bewerkt: 24 aug 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  4. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
  5. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    M.l.v.Doesburg vindt dit leuk.
  6. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Nu nog de aansluiting van drie Turnigy accu´s aanpassen aan die van de regelaar dus nog een klein beetje soldeerwerk. Ook nog de Micro Mustang balanceren met de 2S en de 3S accu dan zou hij bijna vlieg klaar moeten zijn op de ESC na dan. Deze zal nog geprogrammeerd moeten worden.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2021
  7. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn

    Laatst de aansluitingen van de drie Nano Tech 2S 850Mah aangepast dmv wat soldeerwerk zodat hij aangesloten kan worden op de regelaar. Tevens de vleugel uitgemeten zodat hij op de goede plaats in de romp geschoven zit. Zoals al eerder in dit forum is laten zien en besproken heb ik de vleugel op een paar punten vast gelijmd met hot glue. Dat ging heel goed en zit stevig.
    Ben ook bezig geweest de regelaar te programmeren en zonder programmeerkaart ging dat zonder problemen. Had van te voren de gebruiksaanwijzing uitgeprint zodat je ook de pieptonen kon volgen op papier zo wist je waar je was tijdens het programmeren.
    Ik zat nog wel even met een vraagje, brake on or off. Bij mijn zwever staat de brake op off maar die heeft dan ook een klapprop, hier bij de Micro Mustang leek mij dat nou niet zo logisch omdat hij dus een normale prop heeft. Heb hem hier op off staan. Tijdens het vliegen zonder gas zal de prop dus langzaam blijven draaien. Hoop dat dat goed is anders dan hoor ik het hier wel.
    Blijft nog over de plaats van de accu's te bepalen, het balanceren.
     
  8. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Zie dat ik geschreven heb dat de brake op off staat bij mijn zwever met klapprop, dat is niet waar. Hij staat op on. Als het gas dicht is staat de prop stil en klapt hij om de romp heen.
    Wat ik geschreven heb over de Micro Mustang klopt wel. Heb ik juist gedacht ?

    Nog een andere vraag, is het mogelijk de Esc zo in te stellen dat als je het gas dicht doet de prop horizontaal komt te staan zo ja hoe kan je dat doen.
    Kost je minder props bij het landen. :)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2021
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik ben hem niet vergeten hoor!

    20211205_165654.jpg 20211205_165718.jpg

    Alleen door omstandigheden gewoon verrekte weinig aan mijn vliegtuigen kunnen werken.

    Ik ga 2 servotjes in de vleugel plaatsen, alsndat gedaan is kan ik al aan folieen gaan denken
     
    ramses en AER vinden dit leuk.
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Er komt wat schot in de zaak.

    20211215_201155.jpg 20211215_201142.jpg

    Vrijwel folieklaar. Dat wordt niet zo'n kunstwerk als wat jullie er van maken hoor. Witte en blauwe oralight, daadwerkelijke ontwerp bepaal ik als ik er mee aan de slag ga.

    Ik ben alleen nog niet helemaal uit hoe ik de vleugel vast ga/moet zetten. Ik zag een paar klodders smeltlijm voorbij komen maar anders dan met stekkertjes isoleren heb ik daar niet heel goede ervaring mee.
     
    ramses en AER vinden dit leuk.
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Eerste folie stapjes
    20211219_220258.jpg 20211219_220347.jpg 20211219_220344.jpg


    Mijn vrouw bepaalde dat de vleugel blauw moest worden en wie ben ik dan om dat tegen te spreken
     
    ramses, E.hof en AER vinden dit leuk.
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb de smaak te pakken en het begin van mijn kerstvakantie nuttig besteed
    20211220_170305.jpg 20211220_170333.jpg


    Vanavond weer verder, eerst lasagne bouwen
     
    MrALF, AER, ramses en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    20211220_210229.jpg

    Alleen nog roerhoorntjes plaatsen, stuurstangetjes maken, ontvanger en zender programmeren, balanceren en eens kijken hoe erg het met het gewicht gesteld gaat zijn:rolleyes:

    Ik hoop onder de 200 gram
     
    AER, ramses en E.hof vinden dit leuk.
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Klaar!

    Midnight Blue

    20211222_123849.jpg

    En gewichtsdoel is bereikt: met een 2S800 helemaal in het neusje en zonder lood zit het cg iets voor de ligger.

    20211222_123901.jpg

    :banana::banana:
     
    AER, E.hof en ramses vinden dit leuk.
  15. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Heel leuk geworden :yes:
    Succes met de maiden!

    Happy landings,
    Groeten, Ramses
    .
     
    Justus vindt dit leuk.
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik durf niet!o_Oo_O
    20211222_130846.jpg

    Ik kan mij slechts vaag de maiden van de eerste herinneren (2 keer keihard rechtsom en ondersteboven de grond in.....2de keer was hij veranderd in brandhout) maar wel dat deze een stuk beter in elkaar zit dan die van toen. Ik ben wel iets vooruitgegaan in bouwen al zeg ik het zelf;)

    Maar ik krijg te snel koude vingers met dit weer dus het zal even moeten wachten tot het weer iets warmer is:thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2021
    AER vindt dit leuk.
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Zorg dat je voldoende ruimte hebt en rustig weer. En weinig gas.
     
    Justus vindt dit leuk.
  18. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hij is mooi geworden Justus en verstandig om het juiste moment af te wachten voor de maiden, doe ik ook. Zal bij mij wel ergens in het voorjaar worden . Hou ons op de hoogte.
    Ondertussen heb ik nog een andere micro gebouwd. Als ik weer wat tijd heb zal ik mijn verhaal hier doen.
     
    Justus vindt dit leuk.
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik kon het niet laten hoor! Mijn dochter was klaar met school dus die had wel wat frisse lucht nodig en heb ik meten de camera in haar handen geduwd.

    Er stond meer wind dan ik dacht maar dat is alleen maar prettig met starten omdat hij met loslaten eerder op vliegsnelheid zit.
    Ik had geen idee hoe het zat qua vermogen dus ik heb 3/4 gas gezet en een zetje en daar ging hij!



    Hij wilde heel graag met zijn neus omlaag en de uitslag op hoogte lijkt veel te veel dus elke correctie was meteen BAM omhoog!:eek:

    Met 1/3 gas blijft hij op hoogte, volgas kan hij bijna recht omhoog dus vermogen voorlopig ruim voldoende, maar ik kreeg geen rust om de lengteas. Veel te nerveus op hoogte en de neus ging hard omlaag als ik geen hoogte getrokken hield.
    Dus landen en aanpassen en daar ging het mis want i.p.v. een mixertje op hoogte heb ik de hele hoogteroerfunctie veranderd en ging hij bij de 2de start meteen de grond in:(:(

    Haast, koude klauwen (ik WEET verdorie dat ik daar last van heb en toch......:stout::stout:)

    Gelukkig alleen het motorschotje los en die is alweer geplakt nog voor dat het filmpje op Youtube ging. Hoogteuitslag ga ik bijna halveren en dan ga ik netjes wachten op beter weer. Niet qua wind, dat is alleen lastig met trimmen maar dat knuppel je wel weg, maar die temperatuur:(:(.....ik had mijn jas nog niet eens helemaal dicht want mijn lijf heeft geen last maar mijn tintelende vingertoppen deden na een kwartier in de auto nóg pijn.....bah!!
     
    Cnn, AER en E.hof vinden dit leuk.
  20. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Dat is een mooi filmpje, hij start mooi maar hij vliegt later inderdaad behoorlijk nerveus. Wat waren de roer uitslagen in eerste instantie (dualrate en expo) en in hoeverre heb of ga je dat aanpassen?
     

Deel Deze Pagina