Dan is de vleugel aan de beurt. Deze krijgt in dit geval ook de zilvergrijze folie, de kleur die vele Mustang´s hadden en nog hebben.
Ben met de onderkant begonnen en op zich ging dat goed. Met de foliebout aangebracht niet te heet als de folie maar goed bleef plakken op de ribben, voor en achter lijst.
Dat zelfde gold ook voor de bovenkant van de vleugel. Zorg ervoor dat de bovenkant de onderkant een paar mm overlapt voor een goede hechting.
Met mijn hobbyföhn heb ik de folie voorzichtig strak proberen te trekken wat een goed resultaat gaf.
Toen de tips en dat gaf problemen, het aanbrengen met de foliebout ging wel maar het later het strak krijgen met de hobbyföhn ging niet. De rode folie kromp zo snel dat ik geen strakke lijn kreeg met de zilvergrijze folie dus de rode er weer af. Dat gebeurde een paar keer en kreeg het gewoon niet voor elkaar.
Toen besloot ik om de tips met balsahout dicht te lijmen, ik dacht dat de folie zo meer oppervlak had om beter te kunnen hechten zodat ik wel een strakke lijn zou krijgen. Later de balsa met een fijn schuurpapiertje na bewerkt.
Dat ging beter en met het resultaat was ik tevreden.
Als laatste moesten er nog vier gele strepen op. Ik had nog wat gele folie liggen die ik ruim twintig jaar geleden gebruikt heb voor mijn eerste modelvliegtuig de Robbe Charter. Deze folie hechte goed op de zilvergrijze ondergrond.
Uit eindelijk is de vleugel van mijn Micro Mustang zo geworden gelijk aan het voorbeeld zoals die er in het echt uitziet.