RBC Micro P51


Hier een schuin vooraanzicht. Alle decals zitten erop.


Het gewicht tot nu toe (leeg) wel incl. twee servo's is 117 gram. Motor, regelaar en accu komen er nog bij en tevens de aansturing van het hoogte roer. De regelaar en accu heb ik, de motor is in bestelling bij HK. Afwachten vooral in deze tijd.
Als de motor binnen is ga ik mij bezig houden met wat soldeer werk.


Deze Mustang #FlyingDutchman werd in de Tweede Wereldoorlog gevlogen door #Lt.Goebel.
 
Laatst bewerkt:

Bob Goebel werd geboren op 28 februari 1923 in Racine, Wisconsin. Hij meldde zich op 4 april 1942 aan bij het Aviation Cadet Program van de US Army Air Forces en kreeg op 24 mei 1943 de opdracht voor een 2d Lt en kreeg zijn pilootvleugels. Zijn eerste opdracht was het vliegen met P-39 Airacobras en P-40 Warhawks met het 43e Fighter Squadron in Panama van juni tot december 1943. Goebel voegde zich toen bij het 308th Fighter Squadron van de 31e Fighter Group in het Middellands zeegebied, waar hij tussen juni en augustus 1944 11 vijandelijke vliegtuigen had vernietigd in luchtgevechten. Hij keerde terug naar de Verenigde Staten in oktober 1944 en diende als instructeur-piloot tot hij op 13 februari 1946 zijn actieve dienst verliet. Goebel diende in de Air Force Reserve terwijl hij zijn universitaire opleiding aan de Universiteit van Wisconsin voltooide, Dit werd gevolgd door dienst bij NASA in het Gemini Launch Vehicle Directorate op het luchtmachtbases van Los Angeles van februari 1962 tot zijn pensionering bij de luchtmacht op 1 juni 1966. Kolonel Goebel draagt Command Pilot Wings en verzamelde meer dan 3.000 vlieguren tijdens zijn Air Force carrière. Bob werd in 2003 opgenomen in de Wisconsin Aviation Hall of Fame en stierf op 19 februari 2011.

 
Laatst bewerkt:
Even een update over de bestelling van de motoren bij Hobby King. Na meer dan 30 dagen na mijn bestelling contact gezocht met de klantenservice van HobbyKing. Deze kwamen tot de conclusie dat het pakketje onvindbaar was. Om deze reden heb ik het bestede bedrag als toegoed gekregen. Maar op dit moment zijn deze motoren niet leverbaar dus dat wordt weer wachten. Wil ze wel het liefst hier bestellen bij warehouse Europe in Nederland.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk om te horen en te lezen dat je verder wil gaan met je eigen topic. Ik ga het zeker volgen want dit is gewoon een leuk overzichtelijk project.
Begin december vorig jaar heb ik nog wat dingen besteld bij HK maar heb dat voor wat voor reden dan ook nooit ontvangen. Voor het bedrag wat ik betaald heb kan ik wat anders bestellen maar de 1510/2200kv waar het eigenlijk om ging is nog steeds niet op voorraad.
Ondertussen ben ik al wel in het bezit gekomen van twee zulke motortjes. Door al dit, is alles een beetje in de pauze stand gekomen maar gaat zeker ingebouwd worden.
Succes met de bouw en ga je volgen.
 
De setup bij elkaar zoeken lijkt nog het meest ingewikkelde.

Het motortje wat ik er toen voor had was sterk zat maar is al lang een breed overleden en ik weet écht niet meer wat het er voor eentje was
 
  • Like
Reactions: AER
20210715_173613.jpg


De eerste druppels CA hebben een plekje gevonden in de romp, de vleugeltjes zitten nog los in elkaar want ik heb nog niet helemaal voor de bril hoe ik die moet bouwen, met name de rolroertjes moet ik nog even goed naar kijken
 
20210716_033108.jpg


Nog steeds alleen aan het rompje gelijmd maar toch leuk onthaasten na gedane arbeid;)

Voor de vleugeltjes moet ik eerst huishoudfolie kopen zodat ik ze op de tekening kan uitlijnen.

Wat is de reden van die ene centrale rolroerservo? Ik heb een handje vol 5 grams servo's liggen en voel er meer voor om ieder rolroer een eigen servo te geven, al was het alleen maar omdat 0-stelling en uitslagen dan lekker makkelijk in te stellen zijn
 
20210718_015313.jpg


Het vleugeltje zit nu ook een heel eind in elkaar.

Ik vond het nog best lastig om hem een beetje recht in elkaar te zetten maar voor zo ver mijn zeemansoog het in kan schatten is dat redelijk gelukt.
 
  • Like
Reactions: AER
Ik vraag me wel af hoe snel de elektrische overstap zal zijn. Harley Davidson maakt al een elektrische en een fabrikant als Zero maakt uitsluitend elektrische modellen en nog mooie ook.
 
Nog heel duur vind ik, en bereik ook nog erg slecht.

Pas als de infrastructuur voor laden veel en veel beter gaat daar wellicht wat veranderen.

Het gevoel van een trillend brullend apparaat onder je is ook een gróót aandeel van de motorbeleving die maar deels door het vette koppel gecompenseerd wordt.

Ik kijk er nog in het geheel niet naar in ieder geval, zal eerder elektrische auto rijden en zelfs daar ga ik voorlopig nog niet aan beginnen (maar daar ga ik hier geen gesprekken over beginnen want dan kunnen we Willy's draadje voorbij vliegen in welles niettes voors en tegens:rolleyes:)

Ik ben wel aan het orienteren en dromen voor iets nieuws maar dat wordt volgend jaar op z'n vroegst denk ik pas
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 449097

Nog steeds alleen aan het rompje gelijmd maar toch leuk onthaasten na gedane arbeid;)

Voor de vleugeltjes moet ik eerst huishoudfolie kopen zodat ik ze op de tekening kan uitlijnen.

Wat is de reden van die ene centrale rolroerservo? Ik heb een handje vol 5 grams servo's liggen en voel er meer voor om ieder rolroer een eigen servo te geven, al was het alleen maar omdat 0-stelling en uitslagen dan lekker makkelijk in te stellen zijn

Leuk om dit weer te zien. De onderdelen van zo'n kit zien er wel strakker uit dan als je ze met de hand moet uit snijden. Dit zal een mooi strak kistje worden. Over de nul stelling en de uitslagen van de rolroeren dat viel reuze mee. De servo met de zender in het midden gesteld, de binnen kabel aangebracht en bevestigd aan de servo arm en de arm op de servo gedrukt. De binnenkabel met een connector verbonden aan de ruderhorn van beide rolroeren. De binnenkabel kan je dus weer vast zetten door het inbus boutje wat in de connector zit. Is altijd weer los te halen en eventueel zijn de beide rolroeren onafhankelijk van elkaar bij te stellen. Misschien een idee.
Ik moet nog de motor, regelaar, ontvanger en een plaatsje voor de accu regelen. Foto's zullen later wel volgen. Blijf je volgen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem deze week even naar huis halen (heb 3 weken vrij dus kom ik een tijdje niet in mijn hunkerbunker) want hij is bijna folieklaar en daar kan ik zomaar ineens tijd voor hebben;)
 

Na toch wel een tijdje wachten op de onderdelen heb ik toch alles bij elkaar. De brushless motor (1510 - 2200KV) was toch wel het moeilijkste om aan te komen.


De regelaar via HK besteld en die had ik al snel in huis. Het is een 10 A UBEC met een bec van 5 Volt 1A en geschikt voor het gebruik van een 2S - 3S lipo accu.


De ontvanger een AR 6115e van Spektrum had ik nog liggen maar weet niet zeker of deze ontvanger wel geschikt is voor de Micro Mustang. Deze ontvanger heeft maar een beperkte reikwijdte. Heeft iemand hier ervaring mee laat mij deze dan even weten.


Het propje wat ik voor de Micro Mustang wil gaan gebruiken zegt de ondertiteling van de foto al. Een 5x4.3 van GWS.


Klaar voor de montage.


:banana:
 
Laatst bewerkt:
Back
Top