RBC Microbe in aanbouw

Mijn zwaartepunt lag te ver naar voren, hij was erg neuslastig wat resulteerde in "pompend" vliegen. Ik had uiteindelijk de hoogteroertrim maximaal up getrimd en toen was het nog niet in orde. Later de accu verder achterin geschoven en toen vloog hij easy :lol:
Je moet hem alleen niet al te veel uitmelken (het is geen vergevingsgezinde hoogdekker), dan wordt ie vervelend, maar dat zal bij jou wel minder zijn door het lagere gewicht.

Grt.

aha....tja...die lipo zit zover naar voren als ik hem kwijt kon en nu de wieltjes erop zitten kom ik bijna op het zwaartepunt van de tekening.

Ik hoop van de week een eerste vlucht te kunnen doen..kijken wat ik er allemaal aan moet versleutelen.
(wat een vertrouwen in mijn eigen bouwen he!)

tis een tijdje geleden maar ja werk, trouwen, gezinsuitbreiding.....kost ook tijd allemaal.

Gisteren voor het eerst gevlogen, er stond iets meer als windkracht 3 maar het MOEST gewoon gebeuren!

Hij vliegt echt heel erg gaaf! Ruim voldoende vermogen, stabieler dan ik had verwacht en met de motor uit kan ik hem gewoon zwevend naar beneden sturen.

Maar hij rageerde wel heeeeeel hetfig op hoogte (komt ws door een ietsje achterlijker CG dan de tekening) en ik vond hem juist weer heel sloom op rol ondanks de uitslagen volgens tekening.

Als ik zwaartepunt naar voren haal....zou hij dan ook better op de rolroeren reageren of zal ik voor beter rollen naar meer uitslag moeten??

Justus zei:
tis een tijdje geleden maar ja werk, trouwen, gezinsuitbreiding.....kost ook tijd allemaal.

VAN HARTE . . . . en . . . . Wat is het geworden?

Dat worden ''gebroken nachtjes''.

Weinig tijd dus voor de MICROBE.
Maar dat andere is ook leuk hoor (vooral als ze slapen). . . :D

Vanmorgen om 05:31 is ons dochtertje Jara geboren dus idd....de microbe staat weer even op de kast maar dat heb ik er voor over hoor!!

Hallo,

Zaterdag heb ik mijn MICROBE geprobeerd, met gewoon de standaard 400 met vertraging. Hij reageerde veel te heftig op hoog/laag. Nadat dit aangepast was was het slecht reageren op de alerons het volgende probleem. De forse aleron-uitslag remde zo heftig, dat de snelheid er uit was. Toen de Microbe vlak op de grond kwam braken de hoofdliggers van de vleugel net binnen de romp af.

Teus Brand

Jeetje!...dat is jammer zeg!

De mijne is nog zonder schade, er is inmiddels een leeuw als piloot, en heb me bij de 'langzame' rolsnelheid neergelegd en dan vliegt hij gewoon heel erg leuk.

Dit is hem trouwens geworden (samen met de onlangs afgebouwde Plouf)

[url]http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-28261[/url] [img]

[img] [url]http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-28260[/url] [img]

groeten

Justus

edit: pffff.....omde een of andere manier lukt het me gewoon niet hoor..met die foto's ;-)

Justus zei:
Dit is hem trouwens geworden (samen met de onlangs afgebouwde Plouf)

normal_plouf%20en%20Microbe.jpg

normal_Plouf.jpg

groeten

Justus

edit: pffff.....omde een of andere manier lukt het me gewoon niet hoor..met die foto's ;-)

Zoiets?

Frank

ron van sommeren zei:
Justus zei:
... pffff.....omde een of andere manier lukt het me gewoon niet hoor..met die foto's ;-)
Schuine streep '/' (slash) vergeten bij img tag die foto afsluit je moet dus telkens '[/img]' gebruiken aan het einde.

..... en de juiste URL tussen de tags zetten. Te vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en deze URL te copieren...

Frank
die ook een Microbe heeft met veel vlieguren

Effe gekeken bij RCTECHNICS.NL, en voor E41,50 te koop.

Is de levering verder wel compleet (muv de electronica en folie).
Dus wielen, stuurstangen etc.?????
Er komen verder geen grote kosten meer bij??

Wil hem ook wel eens bouwen met:
o servo PROTECH B109 (9gram/st)
o receiver GWS 6ch NARO (8gram)
o speed 400 met vertraging en APC SlowFlyProp
o regelaar
o en 7x1,2V/1000mAh accupakket.

de aandrijving, besturing, folie en de wielen moet je er zelf nog bij doen. Verder zit alles er bij en het bouwt heeeel leuk!

Ik heb als enige grote aanpassing de 'motorkap' verwijderbaar gemaakt. Daaronder kan ik dan makkelijk bij m'n ontvanger. Verder helemaal volgens tekening.

Hallo,

Het bouwen van de MICROBE vond ik inderdaad heel leuk. Ik had wel twijfels bij de bevestiging van de vleugel op de romp. Die twijfel is ook uitgekomen. Mijn MICROBE, met aangeraden 400-vertraging en 8 NICAD's 500 mAh heeft een massa van 460 g. Die cellen moesten bijna in de staart om cg op de juiste plaats te krijgen, daarom heb ik de wielen weggelaten. Met invliegen de cellen toch ver naar de staart geschoven, cg lag daardoor bijna op de hoofdligger ipv de aangegeven cm ervoor.
Toen de MICROBE door de te geringe snelheid met de romp plat op de grond kwam braken de hoofdliggers net binnen de eerste vleugelrib.
Ik heb bij RCTECHNICS naar borstelloze motoren zitten kijken, welke motor is dan bij die 8 NiCad's aangeraden? Ik denk zelf an 282616 Brushless Outrunner 1611KV. Blijft dan met een 8x4 prop de stroomsterkte binnen het berijk van de NiCad's?

Teus Brand

Ik heb bij aanschaf naar de raad van de verkoper geluisterd en een vertraagde speed300 (volgens mij) erin gezet.

Met een pakketje nicads erin werd ik zonder weegschaal al niet vrolijk en heb er een 2s1p 1000 kokam voor gekocht. Alles moest helemaal voorin, de accu kon niet eens ver genoeg en heb er een plakje lood zelfs bij moeten plakken. Met wielen en piloot ben ik op 355 gram vliegklaar uitgekomen en heb geen problemen ervaren qua constructie.

Een keer met iets teveel wind wezen vliegen waarbij tijdens een landing een luchtwerveling het kistje op 1 oor gooide. Een mooi wagenwiel was het gevolg (vleugeltip, spinner, vleugeltip, staart, vleugeltip, spinner.....) maar geen schade opgelopen.

Met die Lipo ben ik na ongeveer een kwartier aan laden toe, dan vliegt hij wel nog maar merk je dat het enthausiasme er een beetje uit is

Nou...mijn enthausiasme van m'n vorige posts in deze draad is een beetje (veel) verminderd hoor.
Na eindelijk wat meer vluchten, met geen tot weinig wind, blijf ik me toch enorm storen aan het trage rollen.
Het is zo erg dat ik ik blij mag zijn als ik hem recht kan houden wanneer hij door een vlaagje een beetje op z'n kant geduwd wordt. Ik moet dan maar wachten tot hij weer rechtuit vliegt, inmiddels helemaal met de wind meegedraaid, voordat ik weer iets kan doen.
Meer roeruitslag heb ik geprobeerd maar veroorzaakt heel veel snelheids verlies waardoor op hoogte blijven weer een vet probleem wordt.

Ik moet eerlijk zeggen..op dit moment heb ik zoiets van "als ik geen snelle makkelijke oplossing kan vinden voor het rol probleem trek ik alles eruit en wordt het een vrije vlucht zwever richting vuilnisbak" en dat zou ik jammer vinden want ik blijf het een leuk ding vinden om te zien.

Back