RBC Microbe in aanbouw

Tjah, dat trage rollen herken ik wel van het kistje, het is gewoon een leuk "pruttelkistje" voor gewoon wat rondvliegen, dat wordt je snel zat, I know :) Daarom hebben we 'm destijds ook snel verkocht weer....

Grt.

Ik wil zowieso een speed400 op 3S1P proberen in de microbe maar ik vrees toch met grote vrezen dat het hem niet gaat worden met de microbe dusssss........ Heeft de Delta 400 dan wel wat interessantere vliegeigenschappen? (dat er toch een fractie meer mogelijk is dan alleen maar heeeele voorzichtige 8jes op hoogte)

Heb ook de Microbe besteld, ben erg benieuwd.

Heb het geheel bij RBCKits besteld.
Accu word een 1300mAh Lipo
motor een Typhoon 6/20 direct met 8x4 prop.
2x9 gram servo
en RBC 18Amp regelaar

zo is het mij ook aanbevolen door Rob Bulk.

Hoop dat dit de hobby weer omhoog doet komen. Club is redelijk ver weg, dus ik hoop hiermee in de buurt gewoon te kunnen vliegen.

Edit: heb dus ooit een keer gevlogen, dat ging erg goed. dit komt omdat ik vreselijk veel met de simulator heb gevlogen. landingen gaan op de simulator ook praktisch altijd probleemloos, ook met wind en dergelijke. Ik heb geoefend met een Trainer (verder geen naam bekend), en een Piper Cup.
Zou dit voldoende zijn voor mij om nu met de Microbe te kunnen vliegen, of is hij erg lastig om te vliegen en zal ik alsnog naar de club moeten rijden?

Voor mijn Microbe heb ik inmiddels 860 mAh LiPo geprobeerd, in plaats van 8 NiCad 500mAh. Daarbij ook beter naar het zwaartepunt gekeken. Dat lag de vorige keer te ver naar achter. Nu vliegt hij lekker snel, ook rollen gaat heel vlot, zolang de motor (de aangeraden 400 met vertraging) draait. Ik heb de uitslagen zelfs verklijnt. Bij lager toerental is de wendbaarheid gelijk over.
Teus Brand

zwaartepunt

Ik heb een microbe gekregen van een collega pilot die hem niet "lekker" vliegend kreeg. Ook hij had hem weer gekregen. Inmiddels een axi2212/26 met een 6.7*3.5 prop gemonteerd. En op elk roer een servo. Totaal 303gram met een 650mah lipo. Heeft iemand een aanwijzing voor het zwaartepunt van deze ""wees""?

wat toevallig dit. Ik heb gisteren net mijn Microbe vliegklaar gemaakt, en moest daarvoor op de tekening even het zwaartepunt opmeten.

Deze ligt op 7cm vanaf de voorkant van de vleugel, dus zo'n 1.2cm voor de hoofdligger.

Mijn Microbe weegt trouwens 386 gram compleet, met een 3S1300 LiPo. Helaas waait het nu veel te hard om een maiden eraan te wagen.

ik heb hem hier ook nog staan , ook gekregen , heb er wel servo`s e.d. in moet alleen de motor nog even vastzetten , want dei was eraf gegaan toen ik in de straat aan het ``racen`` was , is trouwens ook erg leuk :D

Deze ligt op 7cm vanaf de voorkant van de vleugel, dus zo'n 1.2cm voor de hoofdligger.

Mijn Microbe weegt trouwens 386 gram compleet, met een 3S1300 LiPo. Helaas waait het nu veel te hard om een maiden eraan te wagen.

Bedankt voor deze info. Mijn eerste inschatting was "op de hoofdligger". Ik zou dus met het zwaartepunt net te ver naar achteren zijn gestart voor de eerste vlucht.

Ja, en 386g met een 1300lipo, dat is natuurlijk een mooie waarde.

Ronald

inmiddels als mensen ervaring met vliegen van dit kistje?

ik heb het vanmiddag geprobeerd, met het zwaartepunt iets tever naar voren. Dit was wel duidelijk, want na het werpen boorde hij direct de neus de grond in. Inmiddels is alles weer gelijmd en kan een tweede poging gemaakt worden.
ik heb nu van 6mm balsa grote ronde wielen gesneden, en die plak ik tegen de schuimwielen aan om te proberen vanaf de grond op te stijgen. Voelt heel wat meer safe dan dat ding wegsmijten.

Back