RBC Microbipe bouwproject

Nu ik mijn eerste electro kist, de Delta 400 van RBC, vliegend heb, ben ik begonnen met de Microbipe (ook van RBC).

Zijn er mensen op dit forum die dit model gebouwd hebben? Zo ja, kunnen jullie je ervaringen met me delen?
Denk aan bouwtips, de setup en hoe is het vlieggedrag.

Ik zal mijn vorderingen weer af en toe posten, net zoals ik bij de Delta 400 heb gedaan.

Ben.

Geen ervaring, maar blijf graag dit draadje lezen...namelijk een erg geinig kistje...en staap op mn lijstje. hierbij geabonneerd

Welke motor ga je gebruiken ? (fietsbel zwart LRK heb ik er al voor liggen)

RBC stelt zelf een Typhoon 6/3D voor met een Tsunami 10 regelaar.
waarschijnlijk ga ik dan ook dat (of iets dergelijks) toepassen.

kan je misschien een foto posten, ik heb een microbipe van HET- RC en die vliegt helemaal niet slecht

Franck: je bedoelt neem ik aan dat de kwaliteit lagers van de fietsbel minder is dan van de Typhoon? Ik was toch al van plan een Typhoon te nemen, want ik vind die fietsbel er niet uit zien :)

Jackass: bedoel je dat jij een foto van de HET microbipe gaat posten of verwacht je er een van mijn RBC? In geval van dat laatste: ik heb nog niet zoveel om te posten, ben net met de bouw begonnen!

Ben

Of het beter is dan de typhoon weet ik niet, maar de de fietsbelmotoren hebben een zwakke schakel, de lagers. Wat overigens geen probleem is, zeker niet voor 15 euro. Een lagertje is zo vervangen en hoeft nog geen euro te kosten. Zoalng je de toeren met de fietsbel beperkt houd gaan ze redelijk lang mee boven 10.000 toeren worden ze snel minder

Als je "looks" belangrijk vind, sja je betaald daar dan ook voor?? :)

Ik zou met die Microbipe graag wat power over hebben, dus meer thrust dan eigengewicht. Het gewicht van de microbipe zal rond de 500 gram uitkomen. Kom ik dan uit met een Typhoon 6/3D, een "fietsbel" of heb ik nog iets anders nodig dan dit?

Ben.

Als je denkt dat je echt zoveel vermogen moet hebben (is er niet echt het kistje voor), dan kan je een typhoon 15/10 nemen.

Harold,

Ik begrijp dat je me meer vermogen dan een Typhoon 6/3D eigenlijk niet aanraadt? Of anders misschien een andere variant uit de Typhoon 6 reeks?

Ben.

Fietsbel - t6/3D wat prestaties betreft. Is dus ook prima.
Meer kan, maar is gewoon niet nodig of zinvol.

Back