RBC P51 warbird...herkansing

Opnieuw proberen maar weer. Na de fatale crash van twee Bearcats in montfoort. Dit keer de kist wel aangepast en vooral wat steviger gebouwd.
V stelling eruit, rolroeren erin. Rompshotjes diagonaal ipv haaks, motorschot vam 1mm triplex/2mm balsa , meer koeling en richtingroer vastgeplakt. Gewicht AUW is 230 gram. 3s1p 1200 etech en CC 10 amp controller. twee 9 grams servo's.

Vanzelfsprekend dat m'n verzameling CDROM motoren en m'n astro geplaatst gaan worden.

attachment.php

Wordt al aan gewerkt. Retracts zijn al in huis en wegen 3 gram per poot. Dit wordt dus inclusief de extra servo en de extra bevestiging 20 gram meer gewicht. Dan als motorisering een speed 300 7,2 volt met 2s1p 1020 Lipo's en het zit weer redelijk goed. Die rolroeren komen er ook nog eens bij maar dan zoals Ton dat gedaan heeft met zijn Indoor versie.

Theo Coenen zei:
Die rolroeren komen er ook nog eens bij maar dan zoals Ton dat gedaan heeft met zijn Indoor versie.

Dat lijkt net een delta :) Waar heb je die retracts besteld theo ?.

Ik heb overigens een luxeprobleem, ik krijg met die motoren van 25 gram en ook nog eens lichte accu's het zwaartepunt maar niet naar voren.
Dat wordt toch weer wat aanpassen.

afb2216.jpg

WWWooooo

He Franck,
Super die Mustang en de modificaties, leuk dat je toch weer een MicroWarbird hebt gekozen :D and its looking good.
Zo te zien is ondank de verstevingen en modificaties het gewicht niet echt veel toegenomen en zit nog onder het gewicht van de standaard uitvoering met de 8 cellen 750mah twicell. Mooi he die wereld die Lipo heet. Sorry :oops: maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar je motivaties om toch een Mustang te bouwen ondanks je teleurstelling met de Bearcat.

Waar heb je de E-Tec cellen gekocht.

Theo,
Waar blijven die foto's van de Mustang met de Retracts ik wordt gek van nieuwsgierigheid.

Ton

Re: WWWooooo

He Franck,
Super die Mustang en de modificaties, leuk dat je toch weer een MicroWarbird hebt gekozen :D and its looking good.

Sja, bedankt voor je compliment ;)

Zo te zien is ondank de verstevingen en modificaties het gewicht niet echt veel toegenomen en zit nog onder het gewicht van de standaard uitvoering met de 8 cellen 750mah twicell.

De verstevigingen bestaan slechts uit een stuke 2*2 vuren en iets meer 1mm basla strip. Netto nog geen 10 gram. De spanten zoals ze op de tekening staan (haaks) zijn diagonaal geplaatst. dus /\/\/\ ipv | | | | .

maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar je motivaties om toch een Mustang te bouwen ondanks je teleurstelling met de Bearcat.

Mijn Bearcat vloog wel ! echter ik heb em volgens tekening gebouwd en misschien was de crash ook wel ongelukkig, in ieder geval was het ding niet te repareren. Ik vind het gewoon een leuk kistje, al ben ik inmiddels wel wat alerter op stevigheid en voorwaarden voor een succesvol vliegtuig (zwaartepunt, wingwarp, etc etc etc. Als alles ok staat moet ie het gewoon doen.(ook een bearcat)

Waar heb je de E-Tec cellen gekocht.

De e-techs koop ik (zoals bijna al m'n parkflyer spullen) bij www.aircraft-world.com

Alleen de servo's er nog in en mn lader omzetten naar 3 cellen, vrijdagavond hopelijk de maiden.[/quote]

Re: WWWooooo

Ton van Munsteren zei:
Theo,
Waar blijven die foto's van de Mustang met de Retracts ik wordt gek van nieuwsgierigheid.

Ton

Rustig rustig eerst nu effe verder met Flappy en dan zorgen dat voor het volgende indoor Seizoen die RBC Micro Mustang klaar is maar dan met rolroeren en die retracts. En hier wil ik iets meer tijd aan spenderen zodat het ook een beetje netjes uitziet.

@ Franck, die retracts heb ik bij www.aeromicro.com besteld.

ok,

vraagje tussendoor, zwaartepunt, precies in mm ? (kan wel een goeie gok doen) heb de tekening natuurlijk weer weggegooid :/

Ik heb verdorie het hele binnenwerk eruit moeten slopen, etechs moeten echt net niet tegen de motor aan ....

Zwaartepunt

Franck,
Bedankt.

Snel even een plaatje geschoten van het zwaartepunt op 50mm van de neuslijst, hoop dat het hier mee lukt.
afb2217.jpg

Theo
Het zwaartepunt van de INDOOR MUSTANG komt bij mij uit op 60mm, even in gedachten houden, zou misschien nog iets naar achteren kunnen en zou wel eens tussen de 60-70 kunnen liggen zal eens verder testen.

Hier ook een post uit de states van de Bearcat leuk om even te kijken.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=134919

Ton

Is het misschien een goed idee om in navolging van de Holiday fly-inn, een RBC Microwarbird fly-inn te houden ?

(nee, niet in Montfoort ;) )

Na een dagje lipo cellen laden is ie dan eindelijk gereed voor de eerste vlucht. 235 gram all in , met een 6*4 propje heeft het ding genoeg ambities in het vertikale vlak. Nu maar hopen dat de eerste en tweede vlucht wel goed gaan.

Hopen op goed weer morgenochtend.

IK heb mn pakketten zelf samengesteld, dus hebben ze aan de labvoeding gehangen stuk voor stuk om op 4.25V te komen, daarna alles in serie gebraden.

Er zit nu een astro 010 14T in, net iets overpropped, even voorzichtig met gas dus.

Voor de CDROM motor(en) moet er trouwens een nieuwe P51 komen, deze motoren zijn nOg lichter dan de astro, ennu.. ik kreeg in dit kistje het zwaartepunt met de astro nog maar net goed (met veel aanpassen).

Back