Rc 4x4?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bjorn10, 13 feb 2023.

  1. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Hallo ik heb gezien dat er verschillende rc auto’s in promotie staan en ik zou mij nog 1 willen kopen.De meeste zijn 4x4 en daar heb ik nog niets van ervaring mee.Met dat ik ook nog graag op straat graag rij had ik graag willen weten of je met een 4x4 nog wheelies kan maken,want dat moet bij mij wel zeker nog mogelijk zijn. Het gaat over de hpi trophy 4x4 tot max 4s. En anders zou het de arrma typhon 4x4 tot 3 s moeten worden. Ik ben wel verzot op de typhon 6s en het prijsverschil is niet zo groot. Wat denken jullie,ik moet een 1/8 schaal hebben voor meschien in een kleine club te gaan. Bjorn
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Wheelies zijn best mogelijk maar er bestaat de kans dat je dan het middendiff moet voorzien van hele dikke olie of gewoon moet locken.
     
  3. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Hallo bedankt voor de reactie.✌️
    Met het middendiff te locker bedoel je hem op 2wd laten rijden? En wat denk u over de keuze? De hpi trophy flux op 4S of id die Arrma Typhon toch veel beter zoals men zou denken?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet op 2wd.
    Als de voorwielen van de grond komen zal met een normaal geconfigureerd middendiff veel aandrijving naar de voorwielen gaan en nog maar weinig naar de achterwielen. Hoe strakker je het diff maakt des te meer er bij de achterwielen blijft.
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    afstelling van schokdempers doet ook een boel.
    als de achterdempers stijf staan met dikke olie in je centerdiff. kan hij wheelies maken. en accu's welke genoeg AMP's kunnen leveren natuurlijk
    (nou denk ik bij mezelf waarom wheelies want met de voorwielen van de grond kan je niet sturen maargoed ieder zijn eigen interesse)
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Heel algemeen merk en hoor ik dat hpi niet meer is wat het is geweest. Dus minder makkelijk onderdelen te verkrijgen. Maar zelf geen ervaring mee.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het dat HPI slechter is of is het dat na de faillissement (van de EU tak) nu liever Traxxas en Arrma in Nederland verkoopt?
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    HPI slechter denk ik niet, weet ik ook niet echt. Eerder verkrijgbaarheid. Van dat failissement wist ik niet maar verklaart wel wat
     
  9. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    koop een arrma granite BLX max 3S, 80 per uur, de notourious, of een van de andere korte wielbasis auto,s van arrma 4x4, wielies geen enkel probleem blijft maar gaan, deze auto wil vooral op zijn achterwielen rijden, heerlijk beheersbaar ook op hogere snelheden, is alleen maar genieten, vooral even het moment van in zijn hoogst rijdbare stand vinden, en dan kun je hele lange wielies maken. Dikke pret, corrigeren gaat na wat oefening heel eenvoudig.
     
  10. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Geen aanpassingen nodig, zo standaard uit de doos.
     

Deel Deze Pagina