RC auto maar welke?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 10 jan 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hey mensen!

    ik wil ook beginnen met modelbouw en het liefst een auto. maar ik weet niet wat een goed model is om mee te beginnen hebben jullie hints of tips?

    ik weet ook nog niet of ik electro of brandstof wil, omdat ik denk dat brandstof te moeilijk is, in verband met onderhoud en afstellen.

    ik hoop dat jullie tips hebben

    later

    maarten
     
  2. -Raymond-

    -Raymond- Guest

    Als ik jou was zou ik inderdaad beginnen met electro omdat zoals je al zei daar minder onderhoud aan zit en minder afstel werk. Persoonlijk vind ik de tl-01 die ik zelf pas heb gekocht , een mooie beginners auto gewoon voor de lol maar wat wil je gaan doen wil je gaan racen of gewoon voor de lol? Dat is het eerste wat je je eigen moet afvragen of je nou voor brandstof of electro kiest. En wil je onroad of offroad?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Je moet natuurlijk verschillende keuzes maken

    Offroad / Onroad ?

    Dan heb je in Offroad weer verschillende soorten:
    - MT (monstertruck)
    - Rallywagen
    - Buggy

    Dan heb je in Onroad ook verschillende soorten:
    - 4WD
    - 2WD
    - Formule 1
    - 1:12

    Als je voor onroad kiest, en je wilt een leuk wagentje hebben om mee te beginnen(en die niet al te duur is)
    De TL01, Kijk op www.tamiya.nl voor allemaal info.

    De wagen is zonder toebenodigd heden ongeveer €135. Met zender , Lader , Accu kom je rond de €300 uit. Ik raad je ook een Carson Tuning setje aan(Die zijn +/- 50, dan is je wagen gekogellagerd zodat het allemaal wat beter loopt, en je hebt minder slijtage).
     
  4. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik raad je ook aan om een bouwpakket te kopen, dus een auto die je zelf in elkaar moet zetten. Daar leer je veel meer van, dan van een kant-en-klaar model.

    En de TL-01 is een goede beginners auto. Ik heb hem zelf ook. Hij rijdt goed en er is ook veel aan te tunen :lol:
     
  5. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    Als je electro wil rijden dan adviseer ik tamiya & als je nitro wil dan adviseer ik HPI.

    Zorg er in ieder geval voor dat het een bouwpakket is zodat je weet hoedat je auto in elkaar zit ... dit kan verdere afstellings en reparatie problemen vergemakkelijken.

    succes erme

    Y
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je voor een electro onroad gaat dan adviseer ik je een HPI sprint. Een stevig bakkie, volledig gekogellagerd en zeker goedkoper in tuning dan een Tamiya al is het al uit doos een goede competieve en snelle auto.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mee eens, de HPI Sprint is ook een leuke wagen
     
  8. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Ik denk dat er ook een niet onbelangrijke vraag over het hoofd wordt gezien.
    Het financieele aspect.
    Electro is door de beugel genomen iets goedkoper dan nitro, en aangezien wij niet in de portomonee kunnen kijken is dat denk ik ook een vermelding......
     
  9. -Raymond-

    -Raymond- Guest


    Ik denk dat je bedoelt: Electro is door de beugel genomen iets goedkoper dan brandstof :wink:
     
  10. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    ja, aangepast.....
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    heeft iemand wat info over die HPI sprint? een website ofzow? dankje!
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    de hpi sprint is een hele leuke wagen om mee te beginnen ( zelf ook gedaan :D ) ook al zit de wagen al in mekaar je kan hem had ik geen handleiding nodig om hem uit elkaar en in elkaar te zetten de opbouw is dus heel logisch er valt genoeg aan te tunen !!

    kijk eens op www.rcshoproal.nl bij de kant en klare sets voor een leuke prijs heb je de wagen kap accu motor zender regelaar

    heb mijn wagen ook daar gekocht en met problemen wordt makkelijk opgelost via de mail
     
  14. Rick St.

    Rick St. Guest

    ja zeker en het rijd VERSCHIKKELIJK lekker en dat met een hoofdletter :lol: hij suist over de weg, geen gekraak zoals bij tamiya :)

    En mardy waarom neem je geen marder :lol: past goed bij je naam :D

    Rick
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Haha, maar je 'moet' eerst me electro beginnen :D
     
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je moet niks............
     
  17. _Robert_

    _Robert_ Guest

    Koop een buggy rijdt leuk en je kan er alle kanten mee op. :p

    Als je een beetje technisch bent mag een brandstof auto geen model zijn.

    Ben je minder technisch dan is elektro een goede keuze.

    Kijk eens naar Tamiya met een TL-01 chassis of een HPI RS 4 MT dit zijn allebei elektro modellen.
    En ik kan wel zeggen van alle markten thuis!!!

    geluk,
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    @ Pasqual, daarom staat moet ook tussen ' '.:D
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    eej mensen,

    weet er nog iemand een goede brandstof auto om mee te beginnen.
    met wat info plz

    laters
     
  20. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ja koop een HPI SAVAGE SS mega gave wagen een bouwpakket
    zeer robuust

    wordt ook mijn eerste brandstof had enm eigenlijk dit weekend moeten hebben maar je hebt van die leveranciers :x en dan kan je weer een week wachten :evil:
     

Deel Deze Pagina