Rc auto op benzine

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door philip van der wal, 24 apr 2019.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    647
    Locatie:
    groningen
    Ok had ik niet in de gaten.
    Volgende post gaat die kant uit.
     
  2. Easy-rider81

    Easy-rider81

    Lid geworden:
    17 jan 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Dronten
    Goedemorgen,
    Omdat er op dit draadje erg snel gereageerd wordt wil ik graag even jullie mening.

    na jaren ga ik weer beginnen met RC en dan wel een big scale.
    Ik heb altijd al een FG willen hebben.
    Nu kan ik de onderstaande auto kopen.
    Wat is jullie mening?
    Hij is nog helemaal standaard volgens mij. En er zit een zender bij. Type weet ik niet.
    Wat zou dit nog mogen kosten schatten jullie?
    En hoe kom ik achter het bouwjaar.
    DE418FBA-CF2C-4EE0-BD28-71C6415AA359.jpeg ABC4E819-0A0E-440C-BEE8-E248CC571D79.jpeg EDFAE41C-FDA4-4415-BB51-706951470AB5.jpeg
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    10.480
    Locatie:
    Nootdorp
    Kijk eerst eens wat het nieuw kost, dat deel je door 2 en kun je gaan kijken naar de auto. Laat hem warm rijden en uitzetten. Als hij dan nog makkelijk start zal de motor wel in orde zijn. Heeft hij geen compressie meer is hij versleten of kapot.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  4. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.755
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Sowiso kostten deze apparaten op het laatst en kleine 800 Euro RTR met zender en al.
    En ze zijn al een paar jaar uit productie volgens mij, dus zelfs in topconditie mag het met pak hem beet 250~300 euro hard ophouden,
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.414
    Locatie:
    Hoogeveen
    Heb nog wel adres in Hoogeveen die man verkoopt hormann. Verkoopt kwaliteit is goed bekend in big scale club kn het noorden
     
  6. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Waalwijk&Haaren
    Vraag de verkoper eens op wat voor terrein deze wagen heeft gereden en of hij de eerste eigenaar is?
    Ik zie nml een enkelschuims luchtfilter en in zand zal deze zo dichtzitten en ook wat fijn stof doorlaten.
    Dit kun je testen door het filter er af te halen en met je vinger even langs de luchtinlaat van de carburateur te gaan en dan in je mond steken, voel je zand geknars tussen je tanden dan zit dit waarschijnlijk ook in de motor.
    En idd warm draaien of koud aan het trekkoord optillen en als dit niet lukt, betekend dit weinig compressie.
    Ik heb 4 van deze hobbydingen staan, 2x on en 2x off road, kan een hoop aan verslijten, afhankelijk van het rijgedrag van de eigenaar.
    Oa speling op de wielophanging, versleten tandwiel (ik heb zelf metaal op kunststof, 2x kunststof vreet op elkaar), versleten wiellagers, scheurtjes in wielophanging, etc.
    Daarom rij ik vnml op gras die paar keer per jaar :)
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  7. Easy-rider81

    Easy-rider81

    Lid geworden:
    17 jan 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Dronten
    Allemaal bedankt voor de tips
    Ik kan de auto voor 250 kopen dus dat is wsl een redelijke prijs.
    Je zegt auto optillen aan het koord.
    Dan moeten alleen de achterwielen een stukje loskomen?
    En als er zand in de luchtinlaat zit maar de compressie is wel goed?


    Sent from my iPhone using Modelbouwforum.nl
     
  8. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Waalwijk&Haaren
    Je moet de auto kunnen optillen aan het koord bij koude motor, bij warme motor mag hij af en toe door de compressie gaan, maar niet makkelijk.
    Als je zand merkt, motor helemaal uit elkaar halen en spoelen.
    Via uitlaat of inlaatpoort kun je ook kijken hoe de zuiger/cylinder er vanbinnen uitziet, mits de eigenaar dit wil, want dan zal de uitlaat of carb er even af moeten.
    Tweede hands blijft altijd een gok en autootje raak je na een tijdje op uitgekeken is mijn ervaring..
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    27.985
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is een nitro dingetje, voor bigscale waar een zuigerveer ten alle tijden op welke temperatuur dan ook de compressie behoud lijkt mij dat niet essentieel.
     
  10. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.755
    Locatie:
    Oldeberkoop
    ???? Ik heb 5 jaar met zo'n filter gereden (en best veel voor een basher), en nul komma nul, nada noppes doorslag van fijnstof of dichtslibben. Je moet ze natuurlijk wel regelmatig uitwassen en opnieuw in-olieën, he? Het schoonmaken kun je uitstellen aan de hand van de bereden ondergrond, maar sla je dat inolieën ook maar één keer over, dan is het gebeurd en heb je doorslag.
    Ja... en dan zit er naast zand vermoedelijk ook een heleboel ongezonds in je mond. Sorry, wat een onzinnige test. Gewoon een stukkie Wc-papier door de luchtinlaat halen, zie je ook meer dan goed genoeg wat er aan de hand is.
     
  11. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Waalwijk&Haaren
    Sommige weten het altijd beter idd ;)
     
  12. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    647
    Locatie:
    groningen
    Ik zou hem niet kopen! Er staat 13 op de zijkant!!!
    Gewoon een stuk mee gaan rijden. Loopt de auto goed, trekt mooi vlot op en start goed. Dan is het blok wel goed. Let idd op speling van de draagarmen en stuur inrichting. Klinken de servo’s nog lekker. Een mooie zoem uit de servo met snel wisselen van links naar rechts en gas en remmen. Dan heb je de basis goed. Gr eddy
     
  13. Easy-rider81

    Easy-rider81

    Lid geworden:
    17 jan 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Dronten
    Allemaal bedankt voor de tips. Ik hoop volgende week ff te gaan kijken.


    Sent from my iPhone using Modelbouwforum.nl
     
  14. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Almere
    Beste mannen van het modelbouwform.

    Na enige tijd rust is het weer tijd om te sleutelen en het gras om te spitten met de 1/5 scale auto's :bier:
    Echter ging er iets mis... :eek:

    De klep van de carburateur is los geraakt..
    En Is in contact gekomen met de zuiger tijdens het rijden.. heb de motor maar uit gezet gezien die uit zichzelf begon te rijden... ( jaa ik heb een kill switch )

    Nu vraag ik me af welke adviezen/ wijsheden men kan bieden :beer::banana::koud:
     
  15. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Almere
    Een paar plaatjes erbij :koud:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Almere
    Zal, indien men er behoefte aan heeft ook foto's maken van de zuiger :thumbsup:
     
  17. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    647
    Locatie:
    groningen
    Hallo daar
    Dus als ik het goed begrijp, is de ronde klep door je carb, door je isolator en door de inlaat. Dat is een beste prestatie.

    Die cilinder lijkt mij schroot. Maak de cilinder eens goed schoon en maak eens een nieuwe foto.

    Ik zou ook graag de zuiger willen zien. Aan alle alu deeltjes te zien is daar niet veel meer van over.
     
  18. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Almere

    Niet helemaal...
    Hij bleef steken tussen de inlaat en de isolator.

    Gek genoeg zitten er op de klep haast geen 20200215_214032.jpg beschadigen

    De deeltjes die te zien zijn op de foto zijn gelukkig restanten van de schuur spons die is gebruikt om de pakking restanten te verwijderen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    647
    Locatie:
    groningen
    Heb je het schroefje ook weer gevonden waar de klep mee op de as zat. Denk dat die meer schade heeft gemaakt dan de klep zelf.

    Je zal je blok toch moeten delen. (Lees compleet uit elkaar halen) lagers en Carter zullen vervuild zijn met alu deeltjes. Alles grondig reinigen en desnoods vervangen.
     
  20. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Almere

    Dat dacht ik dus ook..

    Denk dat ik enorm geboft heb want het schroefje kwam in zijn geheel via de uitlaat naar buiten

    :worship::worship::worship::yes:
     

Deel Deze Pagina