Rc auto op benzine

En ja TPS en top-Rc verkopen veel onderdelen van FG en carson.

Ook op Mp koop ik soms bakken met onderdelen. Gewoon voor de voorraad. Meestal zitten er veel goede delen in.

maar ik kan zon fg marder/carson gewoon via marktplaats kopen? En weet u waar ik op moet letten als ik zon ding koop? En maak zoveel mogelijk filmpjes van uw auto wil graat zien hoe zon fg marder/carson rijd, en hoe jullie er mee rossen gaaf!

Op Mp staan ze vaak wel. Maar let goed op de staat van de auto.
Tandwielen en motoren zijn vaak rot. Ook lagers van de aandrijflijn zijn belangrijk om te controleren.

Rij er een stukje mee, en dat hoeft echt niet volgas te gaan. Soms word er dikke olie gebruikt om de compressie van een versleten motor te verbergen. Door een stukje te rijden, verdwijnt de dikke olie snel. Zet de motor uit en laat hem even afkoelen. Daarna moet hij zonder choke easy te starten zijn. Zo niet,is het blok meestal aan duur onderhoud toe. Cilinder en zuiger versleten, krukas lagers enz.

Lagers in de aandrijflijn moeten nagenoeg zonder speling draaien. Til de achterkant op en blokkeer het grote tandwiel aan de zijkant van de motor. Draai nu aan 1 achterwiel. Het andere wiel moet nu in de tegengestelde richting soepel en zonder gekraak gaan draaien. Is dit het geval dan is het diff in goede staat. Kraakt het of draait het andere wiel niet. Is het diff versleten en niet goed.

Zo zijn er wel meer tips die je wel van mij kunt krijgen. Prijs is ook een goede indicatie. Onder de 200 is er vaak iets aan de hand. Een nette schone auto duid op een goede baas. Maar dit kan ook soms een truck zijn.

Image1556816625.653330.jpg

Image1556816654.254881.jpg

Image1556816682.591410.jpg

Image1556816708.673863.jpg

In deze volgorde.
Overzicht
Goed tandwiel
Redelijk tandwiel
En een gaar/defect tandwiel.

Gr eddy

Ik verstuur het liever via hier dan kunnen evt meer mensen er op reageren zoals roelof.
Ik kan ook ff een linkje sturen naar de advertentie anders wordt het zon spam

Die auto is zeker van een oud mannetje geweest en heeft amper gereden.

Ga kijken. Laat hem warm rijden en neem de tips van Roelof mee.

Door iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft. Niet alles geloven wat er in de advertentie staat.
Het kan een prima auto zijn, maar ook een vernacheld onding.

Een ervaren Marder verkrachter weet precies waar de knelpunten zitten.

Laatst bewerkt:
Auto ziet er goed uit. Maar als je goed kijkt bij foto 4 kun je zien dat het tandwiel. (Spurgear) versleten is. Tanden zijn scherp deze moeten bot/vlak zijn. Voor de rest is hij qua opbouw hetzelfde als de carson van mij. Pijp is standaard dus topspeed zal rond de 50 liggen. Kijk ook goed naar alle tandwielen van de aandrijving deze moeten netjes strak in elkaar draaien.

Gr Eddy.
Ps filmpjes volgen binnen nu en 10 min.

Deze is met een radslag zoals eerder gezegd. Zonder schade, maak je deze met een alu uitvoering dan is de kans groot dat je op zoek moet naar nieuwe draagarmen.

Mijn buggy staat helaas niet op de film. Voor ik kon filmen draaide ik mijn spurgear aan gort. Vlak daarvoor reed mijn zoon mij aan precies op mijn gears.

Waarschijnlijk heb ik er toen een tand afgebroken want 20 tellen later had ik geen tanden meer over.

Op dit moment laat ik stalen tandwielen laseren bij een klant van ons bedrijf. Daarna afwerken in de draaibank en harden. Gaat langer mee dan plastic.

Andere buggy die thuis staat word een projectje.
Hier ben ik tandriempoelies voor aan het maken zodat tandwielen totaal overbodig worden. Van koppeling naar spurgear is simpel, van de tussen as naar het diff is iets lastiger ivm de beperkte ruimte.

Gr eddy

Auto ziet er goed uit. Maar als je goed kijkt bij foto 4 kun je zien dat het tandwiel. (Spurgear) versleten is. Tanden zijn scherp deze moeten bot/vlak zijn. Voor de rest is hij qua opbouw hetzelfde als de carson van mij. Pijp is standaard dus topspeed zal rond de 50 liggen. Kijk ook goed naar alle tandwielen van de aandrijving deze moeten netjes strak in elkaar draaien.

Gr Eddy.
Ps filmpjes volgen binnen nu en 10 min.
Ik denk dat ik beter voor een anderen auto kan kijken want als de spurgear al kapot is zal er wel meer aan de hand zijn en heb geen flauw idee waar het zit zon spurgear en of het moeilijk te vervangen is.

Dit is een slijt deel dus redelijk normaal dat deze versleten is. Ik draai max 20 tot 24 uur met een plastic exemplaar.

Vandaar dat ik stalen laat maken. Nieuw vind ik ze veel te duur. 70€ voor een tandwiel die voor 5€ gemaakt kan worden.

Dat is idd de juiste manier. Om te beginnen met een nieuwe motor.
Laat hem de tandwiel beschermer er af halen en je daar een foto van sturen. Dit is wat ik zie als ik de foto vergroot.
IMG_0057.JPG

Back