Rc Auto Te Water!!!

Hallo ik ben in het bezit van een Redcat Rampage XT monster truck RTR. Ik ben vandaag gaan rijden en ben met mijn rc auto in een sloot gecrasht. Die vol stond met water! Ik ben erin gesprongen en de wagen heeft een kleine 15 sec. op de kop in het water gelegen. Wel echt compleet! onderwater. Ik ben meteen naar huis gegaan was binnen 10 min thuis. Heb snel bougie,Luchtfilter,servo's. Losgehaald. En alles met compresser uitgespoten. Later even met de fohn van een redelijke afstand 15 a 20 cm over de gehele auto gegaan!. Maar wat kan ik nog meer doen?? De zon zijn werk laten doen??. Ik hoor graag suggesties of tips.

Mvg Jasper v. Rijswijck.

Van nitro-motoren heb ik niet zoveel verstand, maar zorg dat je de metalen onderdelen inspuit met WD40. En inderdaad fohnen.

Gewoon, zo ver mogelijk alles uit elkaar halen en rustig laten drogen. Het gevaar voor schade zit vooral in de elektronica; zo'n nitro motor doet 't wel weer als 'ie goed opgedroogd is. Zorg wel dat je die droog maakt door de uitlaat, luchtfilter en gloeiplug even te demonteren en spuit er een goeie berg after-run olie of wd40 in... (ja, in alle gaten die je kan vinden)

Edit: Voor een benzinemotor geldt eigenlijk hetzelfde... Je wilt voorkomen dat de niet roestvrije delen door het water gaan roesten tijdens het droogproces, dus het water moet er gewoon uit...

Bovenaan de forumlijst is er ook een FAQ deel, daar staat iets over electronica en water....

Dat is deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > Maar of dit nu nog zin heeft?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon alle elektronica (servo's, ontvanger en accu pack) in een potje met rijst stoppen, nachtje laten zitten en daarna zo goed mogelijk reinigen. De rijst ontdoet de elektronica van alle vocht.

De motor: inspuiten (van binnen & buiten met WD40) en zodra de elektronica weer droog is, alles inbouwen en de motor z.s.m. weer laten lopen, minimaal 150ml brandstof verbruiken. Daarna de motor in de after run en het zal zijn alsof er nooit wat gebeurd is...

Succes!

Mocht je electronica er nog niet op zitten, geef gas met de hand.. Motor zo snel mogelijk weer starten..

Ooit heb ik dat ook gehad savage ter water. Snel uit het water gehaald meteen gestart en gaan rijden. daarna alles uit elkaar gehaald en droog gemaakt, nergens geen last meer van.

Alles inspuiten met WD40 (en zo snel mogelijk)

Ook de electronica inspuiten...

Op een van onze meetings ging er een Radcat Rampage volledig onder water... Op mijn aanraden alles ingespoten, 20 min. laten staan en na 30 min. kon hij weer rijden ermee

WD40 verdrijft al het vocht en maakt geen sluiting.

Back