RC besturing Wilesco D365

• Topicstarter Topicstarter arttext
  • Startdatum Startdatum
A

arttext

Guest
Heeft iemand wel een de standaard RC besturing voor een Wilesco stoomwals ingebouwd?
Ik heb zelden een ontwerp gezien dat zo matig is doorgedacht:
Hier is te zien hoe het werkt:
http://wilesco.de/wilesco/fileadmin/templates/beschreibungen/Fernsteuerung-Z360.pdf

Er zitten twee 'begrenzers' bij die op de besturingsstang kunnen worden vast gezet , maar die zijn binnenwerks veel te wijd zodat je met de schroefjes de stang nauwelijks vast kan zetten en buitenwerks te groot zodat ze gemonteerd altijd langs het huis schuren, wat bij een zulk fragiele constructie veel wrijving en slijtage oplevert. ik denk dat ik maar een omgekeerde U op het treeplankje soldeer om de neiging van de stang om te krommen kan onderdrukken.

andere suggesties of ervaringen hoor ik graag.
Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry heb t wel overwogen om m RC te maken maar na een filmpje op You Tube heb ik er vanaf gezien.

Net wat je zegt, het is fragiel en alleen al het omkeren vooruit/achteruit bevalt me helemaal niet.

Sorry heb t wel overwogen om m RC te maken maar na een filmpje op You Tube heb ik er vanaf gezien.

Net wat je zegt, het is fragiel en alleen al het omkeren vooruit/achteruit bevalt me helemaal niet.

De standaard RC heeft geen voor of achteruit, dat is een aparte module geloof ik die je er in moet pluggen. Ik ben echter tevreden met alleen links en rechts. Ik heb op de treeplank twee geleidboogjes gesoldeerd en dat werkt goed. Ik zal komende week een videootjeplaatsen, moet alleen even uitzoeken wat het forum voor formaat aan kan. En anders zet er ik een Youtube link op

moet alleen even uitzoeken wat het forum voor formaat aan kan. En anders zet er ik een Youtube link op

Youtube en Vimeo zijn de enige mogelijkheden.

Bij youtube intypen:

[media=youtube]xxxxxxxx[/media]

Hierbij is xxxxxxxx alles in de URL van het filmpje na "v=" en (als die erin staat) voor "&".

Bij Vimeo intypen:

[media=vimeo]iiiii[/media]

Waarbij iiiii het nummer is in de URL zoals in http://vimeo.com/iiiii

Altijd even uitproberen via "Voorbeeld van Bericht", dan zie je of het gelukt is.

Groet,

Ad
[/FONT]

Laatst bewerkt door een moderator:
Video gemodificeerde Wilesco D365 Stoomwals

Hier is dan de Youtube link

Het resultaat van de restauratie van een Wilesco D365 Stoomwals. De gesoldeerde achterwand (met glas) was er afgevallen als gevolg van oxidatie, omdat ik gedurende lange tijd (nooit doen!)de ketel met water erin had laten staan.
Ik heb alles tot het laatste onderdeel uit elkaar gehaald (de blindnagels eruit geboord), de bolier opnieuw gesoldeerd, alle blindnagels vervangen door M3 RVS bouten en moeren, de lelijke groene verf, die ik nooit mooi vond, vervangen door hitte bestendige zwarte verf en RC besturing geinstalleerd. Voorlopig alleen links en rechts. Voor-en achteruit volgt later nog.

Back