RC Connect Presents: Traxxas Days 2010

Dan zal ik me van de week maar gaan inschrijven,nu ik weet dat je met 2 lipo's uit kan komen op zo een dag.

enige vreemde regel vind ik dat de pro slash op stock bandjes moet rijden :hammer:

moet je mij nou eens uitleggen waarom we nu met bandjes moeten rijden die alleen maar goed genoeg zijn voor een beetje raggen op straat.

Goed punt. Gisteren een paar rondjes met calibers M3 gereden, en weet nu waarom de MVB'ers de vorige keer zo hard gingen:)

om de klassen spannender te houden en betaalbaar.
want iedereen die een slash heeft kan rijden op die banden.

de betere banden zijn niet van TRAXXAS en het zijn wel traxxas dagen.
dus ik snap dat wel ook al haal je de snelheid eruit.
maar de stuurmans kunsten komen dan wel naar boven dus dat belooft weer meer spanning.

Als Traxxas nou een scala aan banden voor de Slash in het programma had, kon ik me er nog iets bij voorstellen....

Nu vind ik het een beetje bekrompen om uitsluitend Traxxas bandjes voor te schrijven, terwijl de halve wereld heeft geinvesteerd in knappe bandjes die wel grip hebben op de baan.:mrgreen:

Marketing technisch wel slim...Nu moet iedereen, bij deelname, weer Traxxas bandjes kopen....Handige jongens daar...

Als Traxxas nou een scala aan banden voor de Slash in het programma had, kon ik me er nog iets bij voorstellen....

Nu vind ik het een beetje bekrompen om uitsluitend Traxxas bandjes voor te schrijven, terwijl de halve wereld heeft geinvesteerd in knappe bandjes die wel grip hebben op de baan.:mrgreen:

Marketing technisch wel slim...Nu moet iedereen, bij deelname, weer Traxxas bandjes kopen....Handige jongens daar...

ik snap wat je bedoelt en je hebt er zeker een punt bij dat ze zelf wat meer mogen doen aan banden profielen en compounts.

Mwah, laten we de reactie van de wedstrijdleiding maar even afwachten.

N.b., er zijn niet zoveel automerken die hun eigen bandenlijn hebben. Heeft denk ik ook niet zoveel zin om Traxxas te vragen meer banden aan te bieden. BMW, Ford, Audi etc. verkopen ook geen banden.

Mjaah... Daar heb je een punt:mrgreen: Maar zoals in de Rallycup, gewoon Short Course wielen/banden (binnen de kap) voorschrijven had voldoende geweest voor mij...

Tergelijkertijd post! hahaha..

Ik denk van wel. Er is voorgesteld de 2wd/4x4 Slashes appart te laten rijden. Of i.i.g. te meten. Daarnaast het banden verhaal...

ja inderdaad samen rijden, maar eigen "klasse", en die bandjes tjah..denk dat meeste mensen hun stock bandjes nog wel hebben liggen?

ja inderdaad samen rijden, maar eigen "klasse", en die bandjes tjah..denk dat meeste mensen hun stock bandjes nog wel hebben liggen?

het gaat er niet om of je die banden nu wel hebt liggen of niet.

ik vind het alleen erg raar dat je wel een snellere regelaar en motor in je "pro slash" mag zetten.

je hebt alleen niets aan dat extra vermogen want je word verplicht om op stock traxxas banden te rijden.

Leuk zon Pro Slash klasse. als je je vermogen niet op de baan kwijt kan ivm grip restricties

2wd en 4wd samen rijden en apart tellen?

Hallo allen,

Normaal loop ik dit draadje alleen door om een beetje op de hoogte te blijven'
van wat er allemaal gaat gebeuren op de traxxas days.
Dit wil ik weten omdat ook op MVB waar ik lid ben dit evenement verreden gaat worden.
Ik was absoluut niet van plan om hier te gaan posten maar ik moet toch ff wat kwijt.
Ik zag dat het er op lijkt dat men de 2WD en de 4WD door elkaar laat rijden en dan
wel de klassementen gescheiden gaan worden.
In mijn ogen is dat om wel 20 redenen niet handig en die heb ik hier allemaal al wel gelezen
behalve misschien wel de belangrijkste. (tenzij ik er overheen gelezen heb natuurlijk).

Stel: Er doen 9 4WD Slash rijder mee en 15 2WD Slashes en iedereen kan even goed rijden.
Wat er dan gebeurt is dat de A finale bestaat uit 9 4WD slashes en 1 2WD Slash.
Die 2WD slash hoeft dan niet eens meer de finales te rijden omdat hij geen directe concurrent meer heeft in zijn finale en zodoende zijn klassement wint.
In andere woorden, hij/zij die niet in de A staat kan sowieso niet meer winnen.
Als je alles gescheiden houdt kan in theorie iedereen die de A haalt nog steeds winnen.
My 2 cents.

De andere redenen om dit niet te doen hebben te maken met het feit dat je als 2 WD rijder in een 4WD heat alleen maar bezig bent om aan de kant te gaan als je op een rondje wordt gezet, het bochtensnelheidsverschil etc etc etc.....

Veel wijsheid toegewenst met het besluiten wat jullie gaan doen en tot ziens bij MVB.

Hans

Pinky: Hoe kunnen rijders RC-connect contacten?

Het lijkt me dat er wat bezwaren zijn, gezien de regelgeving. Gezien jij de ingang, aldaar, schijnbaar niet hebt.....Lijkt het me handig dat de rijders dit dan maar gaan doen...

Hansie: Complimenten voor je post!!

aangezien het nog maar 1,5 week duurt zou ik wel willen weten of er al het een en ander besloten is wat de rijders voor gesteld hebben? en een inschrijf systeem oid?

En er is reactie van RC Connect ....:

Is het voor jouw mogelijk om op de wedstrijd dag s’ochtends ( bij inschrijving ) de Slash 2wd mod en 4wd mod van elkaar te scheiden???
Ik begrijp dat er wat weerstand is dat deze 2 auto’s in de zelfde klasse rijden.. Misschien kunnen we ze splitten zodat ze elk hun eigen race rijden.

Let wel dit kunnen we prima doen ik zal de inschrijving hier dan ook op aanpassen maar als blijkt dat we maar 2 2WD's of 24WD's (of beter gezegd te weinig ...) hebben zullen we ze toch samenvoegen en in ieder geval apart klassement aanhouden.
(Ik zal als een ieder bij zijn inschrijving duidelijk heeft aangegeven welke type auto ze hebben de reeds ingeschreven rijders overhevelen naar de nieuwe/goede secties.)

Wat inschrijven betreft de links waren allang genoemd in de startpost.

Back