Parkeerplaatsen zijn leuk voor een beetje bashen, maar al ongeschikt voor het serieuzere onroad-racwerk, laat staan als je echt hard wilt gaan over een langere afstand. Ik weet niet wat voor snelheden jij in gedachten hebt, maar ga er maar van uit dat een echte rc dragster bij het minste of geringste hobbeltje gewoon gelanceerd wordt.
Over rijtijden: de meeste -recrationele- rijders (en trouwens ook vliegers en vaarders), willen graag zo veel mogelijk rijden. Uitgaande van 4 kwalificaties en daarna elimineren praat je denk ik over hooguit een paar minuten actie op een dag. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat voor de gemiddelde rijder veel te weinig is.
Wat betreft tijdwaarnemingssets: heb jij er een? Zo nee, hoe wil je er aan komen? Wordt waarschijnlijk ook zelfbouw, kun je dat? (ik weet het, ze zijn te koop, maar ook weer tegen een prijs waar je U tegen zegt) Zoiets gaat niet iedereen bouwen / aanschaffen, dus zul je toch weer in clubverband moeten gaan werken, wat weer inhoudt dat iedereen naar een bepaalde locatie zal moeten reizen om te kunnen rijden.
Over zelfbouw: je zegt te beschikken over een draai- en freesbank. Dat is mooi, maar kun je er ook mee omgaan? En ben je bereid om voor veel mensen onderdelen te gaan maken? Ik kan je vertellen dat het echt niet praktisch is, als een vereniging voor een groot deel afhankelijk is van een of enkele personen die cruciale onderdelen maken.
Volgens mij zijn tractorpulling op schaal en dragracing op schaal erg goed te vergelijken (daarmee bedoel ik: wat erbij komt kijken om de modellen te bouwen en wedstrijden te organiseren) Met het eerste heb ik zo'n 16 jaar ervaring, zowel als deelnemer en als bestuurslid, en ik kan je vertellen dat het echt niet mee gaat vallen om een groep mensen bij elkaar te krijgen die niet alleen mee
willen doen, maar ook over de benodigde middelen en know-how beschikken om mee te
kunnen doen.
Wat natuurlijk niet inhoudt dat ik je niet alle succes wil wensen, mocht je toch willen proberen om e.e.a. van de grond te krijgen