RC electro Vliegtuig van de schlecker,ervaringen tips ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hoewel ik auto man ben, zag ik in het krantje van de schlecker, een aanbieding die ik op zich nog wel aardig vond ook.
Het deed mij als vliegtuig noob denken aan een piper cub.

Maar goed hier zitten de experts. 8)
Is dit wat of is dit troep ?

Ik wil gewoon eens lol hebben voor weinig geld en 119,00 inclusief alles is niet veel geld... Ik heb niet de intentie om echt door te breken in modelbouw vliegen of zo, maar een leuk langzaam vliegend bestuurbaar geheel vind ik erg grappig, meer als speeltje tussen het autorijden door zeg maar.

Hier een afbeelding
bild_jpg.asp

Wat vinden de experts hier van ?
en als dit nix is wat is dan een betaalbare vervanger wat wel wat is ?

Doet mij een beetje denken aan dat ding van cox
twee kanalen ,27mhz

voor 120 euro moet je wat beters kunnen kopen.

kijk eens hier en daar in de koopjes hoek.

Is volgens mij van Jamara.
Heb effe de site van Schlecker.com bezocht en vond meer van die Jamara-artikelen.

Tja, denk dat je er toch niet te veel van moet verwachten.
Zou er persoonlijk (misschien) niet aan beginnen.

Als jij als -tussendoortje- EUR120,-- niet veel vind (kan natuurlijk niet in je portemenee kijken) en daar lekker mee wilt ''spelen''. . .

We kunnen je niet tegenhouden natuurlijk!

psygho zei:
....., maar een leuk langzaam vliegend bestuurbaar geheel vind ik erg grappig, meer als speeltje tussen het autorijden door zeg maar.

Dit "dingetje" vliegt tamelijk snel, .... het "accu-laad-probleem" met de stekker lader (5 minuten vliegen, 14 uur laden) zal voor een echte auto-man niet spelen (6-8 cellen snellader ;-) )......

Het vliegt, ............ maar in onervaren handen niet lang ..... schijnt wel tegen een paar harde klappers te kunnen (maar met nadruk op één paar)....

Niet veel, nou ja voor een vliegtuig is 120 niet veel, en ik heb een fg , en ben wat dat betreft wel wat gewend...

Ik wil gewoon lekker kunnen vliegen, dus op een zomer avond , etc
Maar ja geen ervaring, en ik WIL niet op een club.

ik zoek een beginners vliegtuig, heeb geen intenties door te stromen,
Zijn park / slowflyers een beetje te doen ?

ik heb al heel wat threads doorgenomen, maar echt duidelijk is het niet....

psygho zei:
Maar ja geen ervaring, en ik WIL niet op een club.
:( Waarom wil iedereen dat toch altijd. Als je ervaring genoeg hebt kan je pas thuis gaan vliegen. Een auto is compleet wat anders dan een vliegtuig, maar dat heeft niet iedereen door..... Maar goed, wees eigenwijs, koop die zooi en vlieg het kapot :) Wie niet luisteren wil moet maar voelen, in zijn portomonee :twisted:

Hallo, ik ben helemaal nieuw hier. 5 minuten geleden aangemeld in op dit forum. Ik heb dus dat kistie besteld van Schlecker om te kijken of het wat is. Ben destijds in Almelo bij een hobby zaak geweest voor een beginnersvliegtuig en kwam met een offerte van 500 euro en meer de deur uit dus was niet echt een suc6. vandaar dat ik dit kistie besteld heb toen ik hem in de gids zach staan. maar nu lees ik op dit forum allemaal dat ik bij "bison" alvast een jaarpak lijm kan gaan kopen etc etc.. maar wat is er nu eigenlijk van waar wat er allemaal gezegd wordt?? wie kent die merk vliegtuig en weet daadwerkelijk iets over de eigenschappen van een model zoals deze?? Ik ben wel benieuwd naar de reacties... krijg een dezer dagen de doos thuis dus dan zal ik wel eens kijken wat ik er van bak en of het me bevalt.... maar eerst op internet maar veel info vergaren over "de eerste keer" want weet op dit moment nog niet zoveel van het vliegen af..

voordat je gaat vliegen even goed over het forum speuren.

effe rechtsboven op "zoeken" drukken, en zoek dan eens op termen als "beginner electro" en dergelijke.
er is al heel veel over geschreven en en staat veel tips en raad in.
daarna nog vragen ?
stel ze gerust ! :D

veel leesplezier.

Kort samengevat : Deze vliegtuigen vliegen. Ook best goed maar niet vanzelf. Dus een beginner weet gewoon niet hoe hij met een stall aan moet en weet ook niet goed in te schatten wat de wind doet enz. Hoe kleiner het vliegtuig, hoe erger de fouten zijn. Daardoor worden deze simpele dingen vaak oncontroleerbaar. Als je nog moet leren vliegen moet je iets stabiels hebben. Wind + stabiel = groot (zwaar) en dus duur. Wat je ook doet, het kost je 400 - 500 euro MINIMAAL.

met dit kistje heb ik leren vliegen, staat nog een topic over ergens opt forum.
het is een kistje dat echt met 100 % windstil weer moet vliegen, anders gaat ie gegarandeerd de grond in, maar als het vliegt vliegt dit dingetje echt heel leuk, even oefenen en na 4 keer vliegen durfde ik een looping aan, stelde nix voor met dit modelletje.... de accu die hierbij zit is er een van 300 mah, 5 cellen, beetje weinig, maar in dit model vliegt het.
mijn pipertje ligt nu in de stoffige lade onder mn bed, zonder servos, motor en wat dan ook.... inclusief een bult lijm van het plakken.
dit model heeft me leren vliegen.

de prijs; 149 euro bij jamara zelf....
dan zit je dus goed. 8)

Groeten, Monkey

owja....... http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...stdays=0&postorder=asc&highlight=piper+jamara

Ik ga vandaag een club bezoeken en kijken wat ze me daar vertellen. Ik heb die kist al besteld maar als ik beter eerst met iets anders kan leren dan neem ik wel eerst les of zo en laat ik die doos nog even in de kast staan totdat de ervaring wat meer de overhand heeft genomen. Ik heb begrepen dat met vaak verteld begin met iets langzaam en leer de wind kennen.. dus als ik dat goed begrijp is een zwever iets om mee te beginnen?? ( Groot. langzaam en moet het juist van de wind hebben) of zit ik er nu helemaal naast????

als je echt in de hobby wilt gaan stappen zouk dan een mooie leskist van 1.40 meter of daaromtrend, met verbrandings of electromotor.
zoek eens op trefwoorden : malibu, charter, zabarak, cessna in de diverde fora, (brandstof en electro)

door dit soort speelgoed krijgen wij legale modelvliegers dus een slechte naam.
onwetende enthousiasten kopen zulk spul, gaan op een weitje lopen klooien, en met een beetje "geluk" richten ze ook nog schade aan.
ga alsjeblieft naar een club, laat je goed voorlichten, en BLIJF daar ook vliegen, dat is voor ons ook de enige manier om te kunnen blijven vliegen.
als je tegen die paar tientjes contributie opziet, moet je helemaal niet aan deze hobby beginnen.

Mensen mensen, wees gerust ik heb al contact gehad met de club en ga aanstaande woensdag kijken en dus lid worden. Ik heb dit forum het afgelopen weekend goed bekeken en allang gemerkt dat er veel stumpers zijn die wel thuis gaan oefenen en moeten bijbetalen aan vleugels motoren en andere kleine electra en daar wil ikzelf dus liever niet bij horen. dus: :worship: jullie tip wordt gehoord... :worship:

Eindelijk eentje die verstandig wordt zonder dat wij allemaal weer over hem heen vliegen met wat er allemaal zou kunnen gebeuren. :thumbsup: Of hij heeft werkelijk alles doorgelezen 8O wat we allemaal al geschreven hebben en is bang geworden dat we dit ook bij hem gaan doen. :lol: :lol: :lol:

Back