RC Flightsimulator vraagjes

• Topicstarter Topicstarter eXtreMe_L
  • Startdatum Startdatum
E

eXtreMe_L

Guest
Hallo,
Ik ben van plan een simulator aan te schaffen voordat ik met een echte ga vliegen. Mijn vragen:
- Is er een model van de King v2 voor FMS?
- Is er ergens een RC shop in Zuid-Holland waar ik zo'n FS kan verkrijgen (wil hem het liefst morgen al halen)
- Ik heb FMS geprobeerd met mijn toetsenbord en dat werkte heel erg raar, de heli bewoog heel erg snel en strak. Is dit ook zo met een USB zender?

Bedankt :)

Als je een echt goede simulator wil kan ik je Realflight G4.5 aanraden (is zijn geld zeker waard!!, het betreft G4 + .5 expansion)

Ik heb er alles van geleerd van wat ik nu kan. Binnen 6 maanden ben ik nu 4-point tic-toc, funnels en chaos aan het leren. backwards inverted hurricanes lukken al goed (ja dit doe ik in het echt ook)

FMS heb ik geprobeerd en vond het echt slecht, clearview was goedkoop en deed het voor de prijs goed.(40$)
De andere simulators die ook goed zijn(van horen, niet geprobeerd),zijn: Phoenix, Reflex XTR, Aerofly.

Bestellen van internet kan natuurlijk ook altijd, ik heb er goede ervaringen mee mits je op vertrouwde plaatsen besteld.

Die Realflight wordt mij iets te duur. Ik denk dat ik toch maar voor de FMS ga, want het is eigenlijk gewoon aan de besturing wennen zodat ik in het echt mijn heli niet in 3 seconden kapot crash. Ik had ook gelezen dat je de besturing goed moet instellen.. Weet iemand hoe dat moet en hoe de besturing zoals bij een echte moet worden ingesteld?

Mijn enige probleem is nog dat er geen RC shop bij mij in de buurt is met zo'n sim. Dan moet ik hem maar bestellen en 2 dagen wachten...

Vergeet wel niet een zender op je pc aan te sluiten(veel zenders kan je een kabel voor kopen voor hem aan te sluiten), oefenen met het toetsenbord heb je zeer weinig aan !

Realflight G4 kan je ook op minder duure manieren verkrij....... OEPS:oops::rolleyes: :cool:

Moet ik er wel bij zeggen dat ik hem gekocht heb en er GEEN spijt van heb.

Persoonlijk ben ik ook wel weg van realflight. Ikzelf gebruik de G3.5 versie nog. :)

Als prijs een kwestie is dan is fms een alternatief. Ben zelf niet zo kapot van fms het vliegt te onrealistisch in vergelijking met een echt rc heli.
Maargoed de basic zou je er wel mee kunnen leren.

In vergelijking met een toetsenbord en een zender werkt de zender beter. Ook logisch want je toetsen kennen maar 2 standen...ingedrukt of niet ingedrukt...terwijl je zender alle standen daartussen ook kent en doorgeeft aan fms...dus dat vliegt wel ff anders :)

Zuid Holland woon je...is daar echt helemaal nix in de buurt ? Ik kan me niet voorstellen dat er nix in de buurt van Rotterdam of in Rotterdam zelf zit bv.... ?

Ik kan de trialversie van Phoenix downloaden. Werken zeg maar alle zenders daarop?

Oh ja, helemaal vergeten te vragen: als ik bv. die Honey Bee King v2 koop met een speciaal kabeltje. Kan ik de zender van de HBK2 dan ook aansluiten op mijn computer of moet ik echt speciaal een zender met USB aansluiting hebben??

Edit: Phoenix was alleen maar een Demo van de features
Edit: Werkt Realflight ook met alle zenders??

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zover ik weet bestaan zenders met een USB aansluiting niet...;)
Maar bijna iedere moderne zender is te gebruiken op een simulator d.m.v. aansluiting op de leeraar/leerling stekker bus.
Bij de betere simulators wordt meestal een USB/zender interfacekabel meegeleverd die gelijk als copieer beveiliging werkt.
Wel moet je even controlleren of de juiste kabel erbij zit voor jouw zender, zo niet dan zijn die meestal los verkrijgbaar.

Wel een goede keuze om een SIM aan te schaffen.
Je kan er snel veel mee leren, maar besef wel dat je in het echt een goed afgestelde en serieuze RC helikopter nodig hebt om dezelfde prestaties te krijgen als de meeste modellen in de SIM.
En dat je in het echt niet op de reset knop kunt drukken als je de heli kapot vliegt, jezelf aanvliegt, of achter je vliegt en de controlle verliest ;)
Ik zelf probeer iets pas in het echt als ik het op de sim bijna kan dromen.

Ik verplaats dit draadje wel naar het modelbouw software gedeelte van het MBF.
Daar staan nog meer interessante draadjes over alle simulators die hier besproken zijn.

Succes!!
Eric

Zenders met USB aansluiting bestaan wel hoor.. Sterker nog, deze worden door menig hobbyspeciaal zaak verkocht, zodat men gebruik kan maken van de gratis te verkrijgen FMS. Soms wordt er zelfs een cd meegeleverd van FMS.

Edit:
"hier stond iets, waar ik spijt van heb dat ik het geplaatst heb. De rest is nog wel relevant, vandaar deze edit op enkel deze plek..."

De originele zender van Realflight G3.5 is overigens ook USB.. ;) Alleen vlieg ik met mijn FF9 gekoppeld aan die realflight zender mijn planes.

Wat betreft functionaliteit:

Heli vliegen gaat het beste op Realflight
Vliegtuigen op Aerofly (pro / deluxe)

Ik zoek alleen nog iets voor bootjes.. Bestaat dat eigenlijk?

FMS is leuk, maar niet realistisch.

Gr
Spijker46

Laatst bewerkt:
Ik had alleen gelezen op de website van Realflight dat je de usb versie van de Esky zenders niet kon gebruiken. Dat is dus wel zo?

Als dat Realflight echt zo veel realistischer en beter is om op te oefenen zal ik wel kijken of ik voor minder een 2ehands kan krijgen

Ja dat las ik. Ik ga ook niet in een PB uitleggen hoe je iligaal aan dit soort software kunt komen. Ik heb alweer spijt van mijn uitleg. Ga het maar even veranderen...

Nee ik ook niet, hoe kan ik trouwens een PB veranderen?? Volgens mij niet mogelijk.. En als je niet wilt dat erom gevraagd wordt, waarom zeg je het hier dan in een bericht? Vaag...

Oke, voor alle duidelijkheid..

Men behoort software te kopen in de winkel. Of 2e hands bijvoorbeeld. Niet iligaal te verkrijgen. Dat is niet de bedoeling. Echter ging ik ervan uit dat men wel begreep dat dat alsnog wel de mogelijkheid was. Vandaar ook dat ik aangaf dat ik er verder niet op in ging. Zou ik dat wel doen, dan worden de mods hier niet blij en dat is geheel terecht.

Goed, zand erover. Als je het nog steeds niet begrijpt, laat lekker zitten en nevermind dus..

Gr
Spijker46

Ok, nu snap ik het, maar niemand heeft hier (in mijn ogen) iets gezegd over illegale software.

Ik wel ;-)...... Vandaar ook mijn punt. Ik zeg iets, krijg daar vragen over dan wel in een PM en ga niet uitleg verschaffen daaromtrent. Om verdere vragen van anderen te voorkomen heb ik mijn 'ding' dan ook veranderd.

Snappie?

Ik heb net op internet zitten kijken naar een model voor Realflight van de Honey Bee King v2, maar kan deze helaas nergens vinden. Als ik dus RF koop, kan ik niet trainen met de HBK2?!

Iemand een idee waar ik deze, of een vergelijkbare kan downloaden?

Back