rc heli gekregen , nu een beetje hulp nodig !

• Topicstarter Topicstarter deckel
  • Startdatum Startdatum
D

deckel

Guest
hallo allenmaal , ik heb gisteren een rc heli gekregen van een kennis die er niets mee deed , het is een Reely dragonfly 3d ..
nu heb ik ergens gelezen dat het een kloon is maar daar kan ik verder weinig over vinden..
ik heb nu een solo pro , en daar kan ik goed mee overweg , maar dat is natuurlijk totaal anders weer !

is er iemand die ervaring heeft met deze heli's en zenders ? er zijn mij een paar dingen onduidelijk namelijk !
ik heb net geprobeerd te hoveren , maar hij ''pakt'' in een keer op een gegeven moment , nu zitten er 2 draaiknoppen op de zender, ik heb geen idee wat die doen , er gebeurd iig niets als je er aan draait !
nu vraag ik mij af , hoort het nou dat hij in een keer omhoog schiet zegmaar? niet zoals een fp dat je heel rustig op kan stijgen ?

alvast bedankt
Grtz Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
De Reely Dragonfly 3D is volgens mij dezelfde als een Walkera 22E. Daar zul je online vast wel de manual van kunnen vinden. Daarin staat hoe je de kop af moet stellen met de 2 draaiknoppen op de zender. Dit is een ingewikkeld verhaal, dus als het even kan zou ik alles lekker laten zoals het is.

Het "alles of niets" verschijnsel komt doordat het bovenste deel van de rotorkop op- en neer schuift over 2 pinnetjes als je pitch geeft. Dit wil nog wel eens blijven hangen omdat de kop vast komt te staan op hogere toeren. Ook mist er wel eens 1 van de 2 pinnetjes en dan loopt het niet lekker uiteraard. Je moet daarnaast alles zo gangbaar mogelijk maken en (spaarzaam) met b.v. siliconenolie smeren.

Succes!

klopt , ze zijn hetzelfde zo te zien ! dankje;)
ik ben nu die kop aan t bekijken , en heb m los want zag dat die pennetjes krom waren , heb ze weer mooi recht gemaakt , kijken of we er nu vanaf zijn !

ik zou alleen nog wel uitleg over de zender willen of een nederlandse handleiding , mijn duits in namelijk heel beroerd !
ik zit met die plt en die pit knop

ik heb vandaag veel zitten zoen en heb inderdaad de handleiding van de walkera gelezen , wat t was : er stond een dip verkeerd achterop de zender daardoor werkte het niet !
ik heb ook zelf een sim kabeltje gemaakt , zeer eenvoudig voor deze zender en vlieg nu met fms, de graphics zijn om te huilen maar : is het vliegen hiermee realisties? dus t reageren van de heli ?

ik heb vandaag veel zitten zoen en heb inderdaad de handleiding van de walkera gelezen , wat t was : er stond een dip verkeerd achterop de zender daardoor werkte het niet !
ik heb ook zelf een sim kabeltje gemaakt , zeer eenvoudig voor deze zender en vlieg nu met fms, de graphics zijn om te huilen maar : is het vliegen hiermee realisties? dus t reageren van de heli ?
De allereerste basisbewegingen kan je leren in fms, maar die sim heeft weinig te maken met de realiteit...

Back