RC Heli met heli-cam

Beste allemaal,

Wij (2 studenten aan de TU Delft,23jaar) spelen al een tijdje met het onderstaande plan, en hebben nu besloten om toch maar eens serieus door te pakken met de uitvoering daarvan.

In één regel is wat we willen realiseren het volgende:
Een RC-Helicopter, met een on-board camera die (draadloos) in verbinding staat met een laptop op de grond.

We willen dus de beelden van de camera weergeven op de laptop. Later willen we eventueel ook de besturing vanaf de laptop mogelijk maken. Maar first things first.

We zijn ons er uiteraard van bewust dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan, en dat er een hoop research nodig zal zijn. Dat is ook de reden dat we ons hier hebben aangemeld.

Omdat het hele project nog in kinderschoenen staat ligt er in feite nog niets vast (budget dus ook nog niet). Ik zou graag van de wat meer ervaren mensen hier horen wat voor helicopter hiervoor praktisch is.

We zoeken een helicopter die in elk geval stabiel is, hij moet in staat zijn om naast het eigen gewicht dus extra apparatuur te kunnen tillen. O.a. de camera en zender. Tevens moet er ook op/in de helicopter ruimte zijn voor deze apparatuur. Een zo groot mogelijke heli heeft dan ook onze voorkeur. (bovendien is dat ook gewoon stoerder...)

Ik hoop dat jullie met veel goede tips en suggesties komen!

ps. bericht heb ik ook al elders gepost, maar daar was de responsiveness vrij laag, dus vandaar dat ik het even in een appart topic gooi.

Beste allemaal,

Wij (2 studenten aan de TU Delft,23jaar) spelen al een tijdje met het onderstaande plan, en hebben nu besloten om toch maar eens serieus door te pakken met de uitvoering daarvan.

In één regel is wat we willen realiseren het volgende:
Een RC-Helicopter, met een on-board camera die (draadloos) in verbinding staat met een laptop op de grond.

We willen dus de beelden van de camera weergeven op de laptop. Later willen we eventueel ook de besturing vanaf de laptop mogelijk maken. Maar first things first.

We zijn ons er uiteraard van bewust dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan, en dat er een hoop research nodig zal zijn. Dat is ook de reden dat we ons hier hebben aangemeld.

Omdat het hele project nog in kinderschoenen staat ligt er in feite nog niets vast (budget dus ook nog niet). Ik zou graag van de wat meer ervaren mensen hier horen wat voor helicopter hiervoor praktisch is.

We zoeken een helicopter die in elk geval stabiel is, hij moet in staat zijn om naast het eigen gewicht dus extra apparatuur te kunnen tillen. O.a. de camera en zender. Tevens moet er ook op/in de helicopter ruimte zijn voor deze apparatuur. Een zo groot mogelijke heli heeft dan ook onze voorkeur. (bovendien is dat ook gewoon stoerder...)

Ik hoop dat jullie met veel goede tips en suggesties komen!

ps. bericht heb ik ook al elders gepost, maar daar was de responsiveness vrij laag, dus vandaar dat ik het even in een.
appart topic gooi.
Zoek even op fpv (First Person View) Jullie zijn nl. een beetje laat hiermee. Zelfs het besturen via de laptop wordt al gedaan zodat de heli een bepaald gps traject volgt.
Succes met het zoeken van een nieuw project.

Wat is jullie budget?
Kijk eens voor een toegankelijke instap set naar de flycam3. Dit is een camera die zijn beelden draadloos naar een ontvanger met beeldscherm zend. Die set is goedkoop (kan goedkoper, maar jullie moeten ergens beginnen met vergelijken natuurlijk. (RC Modelbouw & Innovatieve-Gadgets - V-Nix bijvoorbeeld heeft hem) Een heli is iets duurder als je je hele set nog moet aanschaffen. Beter kun je mischien op een club vragen of iemand je helicam met zijn heli omhoog wil laten vliegen.. Het kan je honderden, zo niet duizenden euro's schelen. Met een laptop je heli besturen is eenvoudig als je een positie tracker in je heli zet. Er zijn hele goedkope sets die je met een laptop servo's laten besturen, gewoon via usb. De servo's schroef je op je afstands bediening van je heli en de rest is software; das gratis als jullie dat even zelf maken :)

Jakko

sorry, te laat.
Bestaat allang voor de Iphone ;-)
AR.Drone Parrot iPhone iPod Touch RC Flying Object with WiFi / Brushless Motor System Tamiya, HPI, Kyosho, Bandai, Tomy, Walkera, Esky, E-Sky, Align Trex, Futaba, HKS, Greddy, Exedy Clutch, Japan, JDM Parts, Samco Sport SFS Performance Silicone Hoses

pixel_trans.gif

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]technological first [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]For the first time, a consumer product encompasses:[/FONT]
  • [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]A quadricopter made in carbon fiber and high resistance PA66 plastic[/FONT]
  • [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems) and video processing to ensure a very [/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]intuitive piloting of a radio controlled object[/FONT]
  • [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Wi-Fi and video streaming for a modern interface with an iPhone™ or iPod touch[/FONT]
  • [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Images processing software for augmented reality[/FONT]

Wat wil je nu?
Wil je zelf een heli ontwerpen en bouwen en een camera bord etsen?
Als jullie hier duidelijk de vraag neerzetten dan krijg je de juiste antwoorden...nouja de antwoorden waar jullie meer aan hebben.
Wil je een kant en klare vliegende heli, en een kant en klare camera set? Wil je de heli zelf ontwerpen, of als kit bouwen en samenstellen? De kant en klare componenten van de FPV set bij elkaar zoeken, of deze zelf bouwen?
Jakko

Wat wil je nu?
Wil je zelf een heli ontwerpen en bouwen en een camera bord etsen?
Als jullie hier duidelijk de vraag neerzetten dan krijg je de juiste antwoorden...nouja de antwoorden waar jullie meer aan hebben.
Wil je een kant en klare vliegende heli, en een kant en klare camera set? Wil je de heli zelf ontwerpen, of als kit bouwen en samenstellen? De kant en klare componenten van de FPV set bij elkaar zoeken, of deze zelf bouwen?
Jakko

We zijn opzoek naar een heli-kit. Niet zelf ontwerpen, wel zelf bouwen. Daar ging eigenlijk mijn grootste interesse naar uit op dit moment. Ik ben benieuw welke kits geschikt zouden zijn. Nadrukkelijk met het vooruitzicht dat er ook mogelijkheid moet zijn om een camera in te bouwen. Of we gaan voor een kant en klare camera set, of dat we deze helemaal zelf bouwen (of iets daar tussenin) dat hebben we nog niet besloten. (meer research nodig).

De vraag die ik hier neerlegde was eigenlijk: Welke heli-kit is geschikt voor het doel dat wij voor ogen hebben.

Uiteraard is andere informatie en advies over dit project zeer welkom. En ik ga dus ook zeker die FPV sets bekijken.

Mijn reactie op garfield1971 was meer bedoeld als: Ik vind het bouwen leuk, ik ga niet een kant en klare set kopen, waarbij je de heli met ingebouwde cam uit de doos haalt, en gelijk kan vliegen.

Laatst bewerkt:
Als je een "stabiele" heli wilt, kom je dus uit op een coaxiale heli, dus met dubbele hoofdrotor. Deze zijn er wel in fors formaat maar alleen RTF , dus kant en klaar. Wil je een echte heli met staartrotor die goed vliegt, moet je eerst leren vliegen ermee. Deze zijn wel als bouwdoos te koop. Ga gewoon eens in een modelbouwzaak kijken en steek daar je licht op.

Als je een "stabiele" heli wilt, kom je dus uit op een coaxiale heli, dus met dubbele hoofdrotor. Deze zijn er wel in fors formaat maar alleen RTF , dus kant en klaar. Wil je een echte heli met staartrotor die goed vliegt, moet je eerst leren vliegen ermee. Deze zijn wel als bouwdoos te koop. Ga gewoon eens in een modelbouwzaak kijken en steek daar je licht op.

Liefst willen we wel een bouwdoos, de modelbouwzaak staat op het programma voor morgen!

thnx voor je info

Back