RC heli vliegen Hengelo(O)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door hanschen, 16 jun 2010.

  1. hanschen

    hanschen

    Lid geworden:
    16 jun 2010
    Berichten:
    3
    Hallo,

    Ben sinds enkele dagen in het bezit van een E-Sky Belt CP V2.
    Heb jaar of 15 geleden gevlogen met vliegtuigen, zweef, elektro en brandstof en wil nu de hobby weer beetje oppakken.
    Destijds waren RC heli's (voor mij) onbetaalbaar, met de prijzen van tegenwoordig is het voor jan modaal ook mogelijk :)

    Vroeg me af of er hier mensen uit (omgeving) Hengelo zijn die op bijvoorbeeld parkeerplaatsen met RC heli's vliegen.

    Misschien iemand die het leuk vind om een 'beginnerskneus' als mij een keer een beetje de les te lezen en mij op die manier kan behoeden voor al te veel crashes :)

    Reacties mogen ook naar hanschen@home.nl.

    vr. gr. Chris Hanschen (33)
     
  2. vtr

    vtr

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Nijverdal
    Chris, waarom ga je niet kijken bij een modelclub? In de buurt zitten er zeker een paar. Zeker als je wat grotere modellen wilt gaan vliegen lijkt het mij raadzaam om dit op een modelvliegveld te doen en niet op de openbare weg. Krijg je gezeur mee enzo
     
  3. aeroxfrank

    aeroxfrank

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    155
    Locatie:
    Hengelo(O)
    Hey ik vlieg wel eens met een paar maatjes van mij op de bult tegenover Ikea
    die jongens vliegen ook met copter x esky en thunder tiger zelf vlieg ik er met een t-rex 600 dus ruimte genoeg:)
    maar als je echt wat wilt ga eens kijken bij de Trmc op de vliegbasis

    mvg Frank

    Nog nooit gezeur gehad met politie ofzo die komen wel eens kijken maar dan vinden ze het wel interesant wat je er allemaal mee kan
     
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En wat gebeurd er als je met die 600 schade maakt aan een gebouw, iemand zn auto, een persoon.. Je hebt geen verzekering dan, Beroepen op de KNVvL kan dan ook niet, omdat je niet op een club vliegt.. dus je kan lekker ALLE schade zelf betalen..

    Neem de raad van VTR aan, en zoek ZSM een club, is veiliger, leuker, en gezelliger.. zijn vaak ook nog eens veeeel meer mensen met veeeel meer verstand over het vliegen..
     
  5. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Hetzelfde als wanneer je met je fiets een geparkeerde auto raakt... :rolleyes:
     
  6. matthewo

    matthewo

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Enschede
    of je alle schade zelf moet betalen hangt sterk van je WA (+) verzekering af.. bij sommige wel bij anderen weer niet of gedeeltelijk..

    met een grote heli zou ik ook bij een club gaan vliegen.. alleen al vanwege de expertise die er is..
     
  7. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Waar is die bult??
     
  8. aeroxfrank

    aeroxfrank

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    155
    Locatie:
    Hengelo(O)
    Tegen over de auto was straat

    En anko jij vliegt nooit in het wild?
    Ik vlieg wel bij een vliegclub en verzekering geeft ook dekking voor modelbouw

    gegroet
     
  9. hanschen

    hanschen

    Lid geworden:
    16 jun 2010
    Berichten:
    3
    Hey aeroxfrank,

    Nu je het zegt, ik heb ze daar inderdaad wel eens bezig gezien met een heli.
    Kun je eens een berichtje sturen als jullie gaan vliegen?

    Bedankt voor alle andere reacties, geloof best dat je met veel dingen bij een club beter af bent, maar gewoon op een parkeerplaats 's avond paar lipo's leeg trekken moet toch ook gewoon kunnen?
     
  10. goor

    goor

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Goor
    stuur mij ook maar een pm :)
     
  11. WouterS89

    WouterS89

    Lid geworden:
    7 aug 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Hallo,
    Als je van hengelo ri oldenzaal rijd heb je voor Frans op den Bult een nieuw industrieterrein. Daar kun je ook mooi vliegen en ik rij er ook regelmatig nog met mijn auto.
     
  12. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Goedzo, dat is ook binnen de bebouwde kom. (en dus verboden om te modelvliegen)
    gewoon naar de TRMC gaan , daar ben je als helivlieger zeer welkom.


    Steven
     
  13. WouterS89

    WouterS89

    Lid geworden:
    7 aug 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Heeft iemand al ervaring met boetes ofzoiets?
     
  14. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Hoe bedoel je. Dit is gewoon legaal.
    Zolang jij geen derden in gevaar brengt kun je overal waar jij toestemming hebt van de beheerder cq. eigenaar vliegen.
    Ik vlieg op een recreatie terrein. Ik heb toestemming gevraagd aan de beheerder en ik mag er dus vliegen zolang er niet gerecreƫerd wordt.
     
  15. WouterS89

    WouterS89

    Lid geworden:
    7 aug 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Heimhelcopters; Goedzo, dat is ook binnen de bebouwde kom. (en dus verboden om te modelvliegen)
    hoe zit dat dan op gemeente veldjes?
    Groeten Wouter
     
  16. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Frank

    Je haalt nu weer het veldje aan bij de Ikea (de zogenaamde 'Bult bij de Ikea'). Hoe meer je dit doet, hoe meer mensen met een Heli er toch ook eens komen kijken en uiteindelijk loopt het uit de hand.

    Ik vrees dat de discussie over wildvliegen nu weer zal beginnen maar toch wil ik je er nogmaals op wijzen dat, ondanks dat je denkt daar veilig te staan en dat de Politie het leuk vindt om te zien, je wettelijk in overtreding bent. Het mag binnen de bebouwde kom gewoonweg wettelijk niet en daar op die bult is binnen de bebouwde kom!

    Buiten de bebouwde dien je toestemming te hebben van de eigenaar van het veld, zou de bult er dus buiten liggen dan heb je toestemming van de gemeente Hengelo nodig (en die toestemming ga je niet krijgen). Verzekeringstechnisch is het zo dat als je nu schade maakt, hoe dat gebeurd en wat die schade ook is, je krijgt niets uitgekeerd vanwege het ontbreken van die toestemming en je niet houden aan de wettelijke regels.

    Het betreffende veldje ligt zodanig gesitueerd dat je er om vraagt dat er op den duur steeds meer mensen komen kijken, dit brengt dus uiteindelijk een veiligheidsrisico met zich mee en die 'vriendelijke'agenten die eerst alles mooi vonden gaan je dan ook vroeg of laat een mooi geel velletje geven met een verzoek dat even te betalen......

    Als je dan toch wild wild vliegen, doe dit dan op een plek waar niet iedereen komt kijken. Als is het nog zo leuk aandacht van toeschouwers te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  17. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Volgens de nederlandse wetgeveving is het verboden om binnen de bebouwde kom een modelvliegtuig (heli) op te laten. Buiten de bebouwde kom moet je zoals al vermeld is , toestemming van de grondeigenaar hebben en je moet minimaal 50 meter van aaneensluitende bebouwing blijven.
    Maar lees het er maar eens zelf op na , het staat allemaal duidelijk op de modelvliegsite van de knvvl.

    KNVvL Modelvliegsport - Downloads

    onderste artikel "regeling modelvliegen 2005"

    Steven
     
  18. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Sorry waar staat dat. Ik zie nergens in dat stuk "Bebowde kom" staan.

    Het enige wat ik vind is:
    En dat kan ook boven een boerderij op het platteland zijn.

    Zolang jij niet over de huizen vliegt en ten aller tijden een (nood)landing kunt maken zonder schade te berokkenen aan derden mag jij er vliegen.
     
  19. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Volgens mij is dat hetzelfde. Maar daarom verwijs ik ook naar wat er in dat regelement staat. Dat moet je volgen, niet mij.

    Steven
     

Deel Deze Pagina