Rc-model met laptop/pc aansturen

• Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum
W

wickedspawn

Guest
Beste allemaal,

Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met het aansturen van duikboten met de pc / laptop.
Hoe gaat dit precies in zijn werk ? welke hardware is hier voor nodig? Welke software?
Hopende dat jullie mij hierover iets meer informatie kunnen verschaffen.

Momenteel heb ik een Futuba F14.
Hier zit wel zo’n “leraar” aansluiting op. Hoe krijg ik dit signaal digitaal op mijn pc?
Zonder gigantische investeringen van dure zenders.

Ik ben heeel erg benieuwd op jullie reacties.

Groet niels

Beste Niels,

Wat wij aansturen zijn de servo's, vaartregelaars en andere zaken.
Hiervoor gebruiken wij een puls die loopt van 0,5 to 1,5 mS.

Als je de lpt poort hiervoor gebruikt en geschikte software dan moet dat lukken.

Het enige nadeel is dan de signaalkabel tussen laptop en sub. Natuurlijk zullen er wel forumleden zijn die de kabel kunnen vervangen door een zender en ontvanger.

groet,
Paul

Jah precies, dat bedoel ik! maar wie kan hierover wat meer vertellen ?

Groet niels

wickedspawn zei:
Beste allemaal,

Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met het aansturen van duikboten met de pc / laptop.
Hoe gaat dit precies in zijn werk ? welke hardware is hier voor nodig? Welke software?
Hopende dat jullie mij hierover iets meer informatie kunnen verschaffen.

Momenteel heb ik een Futuba F14.
Hier zit wel zo’n “leraar” aansluiting op. Hoe krijg ik dit signaal digitaal op mijn pc?
Zonder gigantische investeringen van dure zenders.

Ik ben heeel erg benieuwd op jullie reacties.

Groet niels

Je kunt dit model gaan bouwen zoals deze modelbouwer gedaan heeft, kan je zelf in gaan zitten en met je laptop besturen.

Een Robbe F 14 zender is geen computerzender.

Eenvoudig en simpel.

Foto Hein

Dr Evil mooi filmpje maar hij werkt met een F 14 zender die je niet op een pc aan kan sluiten.

Hein ik was er altijd hoor, maar als jij alleen het Subforum leest dan mis je mij wel.

Back