RC modelbouwclub in Houten ????

Aankomende woensdag 26-10 is er een inloopavond in het wijkcentrum de Vuurtoren te Houten.

Ik zal met mijn auto's aanwezig zijn en mischien zijn er meer die hier interesse in hebben om tot een club cq. vereniging te komen. :P

We hebben een mooie plas om op te varen (elektro) met schitterrende steigers....
voor elektro vliegers en zwevers is er misschien een mogenlijkheid op de ballon oplaat plaats....
voor elektro rijders is er ook genoeg plek te vinden....
Nitro rijders zullen we wat meer moeite voor moeten doen....

Dus kom naar de Vuurtoren met je ideeen en misschien is er iets van Houten te maken. :?:

Ik hoor en zie jullie wel.

De groeten en tot ziens.

Nog even als mosterd voor de maaltijd.

De inloopavond is van 19 tot 22 uur.

FF voor de mensen die gaan komen. :lol:

Ja hoor daar is ie weer,

Vanavond is het zover de "INLOOPAVOND". :D

Kom naar de Vuurtoren op het Zijdemos 30 in Houten.

Rondweg in Houten Zuid, wijk het Mos in, aan het einde rechts en dan niet meteen links de pakeerplaatsen op maar de volgende links tot aan het einde op de pakeerplaats, pakeren en binnen komen.

Tot vanavond :P

De avond is weer voorbij.

De aanloop was boven verwachting maar dat is niet zo moeilijk als je eigenlijk niemand verwacht.
Door de komst van van 3 personen waarvan er 2 zeer bruikbare informatie konden geven met betrekking op het op hande zijn van een nieuwe modelbouwzaak voor midden Nederland.

MC Modelbouw te Bilthoven opend haar deuren op 12 november om 9:00 uur kijk binnenkort op www.mcmodelbouw.nl .

Om alvast met de deur in huis te vallen, ja over 2 weken op 9-11 is er weer een inloopavond en zien we je graag verschijnen in de vuurtoren op het Zijdemos.

Zegt t voort, zegt t voort.

:arrow: * UPDATE * UPDATE * :arrow:

Aankomende woensdag is het weer zover, een inloopavond in wijkcentrum de Vuurtoren. Op 9 november van 19 uur tot en met 22 uur.

Wij zullen weer aanwezig om te kijken of er nog model-rijders, -vaarders en -vliegers zijn die met ons het zelfde idee hebben om met z'n allen plezier te hebben.
Kom langs(binnen) en praten over de hobby in Houten.

Vliegers in Houten lijkt me erg hoog gegrepen, maar wat niet is, is misschien wel mogelijk zo niet hebben we altijd nog Modelvliegclub Midden Nederland.

Tot ziens in de Vuurtoren. :D

Groeten Mario

Zijn er wel modelbouwers in Houten.

The question is :arrow: "to build or not to build".

Tot nu toe is de belangstelling erg mager maar we geven het nog niet op.
In het voorjaar gaan we in ieder geval een meeting organiseren om samen met enkele rijders, zowel on- als off-road te laten zien wat de hobby inhoud.

Als er mensen zijn die varen en ook op de plas willen laten zien wat de mogenlijk heden zijn schroom je niet en meld je aan.

De inloopavond (23/11 van af 19:00 uur) staat weer voor de deur dus zie ik je graag in de Vuurtoren op het Zijdemos 30 in Houten. :P

Natuurlijk zijn er modelbouwers in Houten
Ik heb een speedboot (nitro) en een marder, zijn er in houten nog meer mensen die een marder hebben of ofroad rijden.

Mvgr Ronnie

Hallo Ronnie,

Tuurlijk zijn er mensen die offroad rijden zoal MOI.
Ik ben ook bezig met een speedboot maar dat zal elektro worden ivm de plas die er is op Houten-zuid, waar geen brandstof motoren gebruikt mogen worden.

Zoals je ziet ben ik al een tijdje bezig om te kijken of er interesse is om een club op te richten, zodat als je een stukje grond wil gaan claimen bij de gemeente je wat sterker staat om BV een permanente off- dan wel een on-road baan te gaan aanleggen.(ik heb al een stukje op het oog) 8)

Als je wil kan je op 7 dec. komen op de inloop avond van wijkcentrum de Vuurtoren op Houten-zuid, dat begint om 19:00 uur s'avonds. Dan kunnen we kennis maken.

Leuk dat je gereageerd hebt en misschien tot woensdag.

Groeten Mario :D

:arrow: * UPDATE * UPDATE * UPDATE * UPDATE * :arrow:

Aankomende woensdag (7-12) is het weer zover, de inloopavond in het Wijkcentrum de Vuurtoren op het zijdemos 30 in Houten-zuid.

Als er modelbouwers zijn die iets willen doen op RC-Modelbouw gebied kom naar de Vuurtoren en laat horen wat je iedeen zijn. Wij hebben graag input want zonder input hebben we ook geen output die van enige betekenis is. 8O

Ik neem ook een kaart van Houten mee waar je een lokatie op kan zien die geschikt te maken is voor een mooie OffRoad baan, als je zelf lokaties weet, geef het door dan kunnen we ze op de kaart aangeven.

Tot woensdag vanaf 19:00 uur in de Vuurtoren. :D

Hallo Peewee
Wat houd zo'n inloop avond eigenlijk in, is dit om modelbouwers bij elkaar te krijgen en daarmee een club te beginnen of is er al een club
wanneer is de volgende avond misschien dat ik dan wel kan, 7-12 was ik hellaas verhinderd.
En waar is de planning van een offroad baan en is er geen mogelijkheid voor nitro boten.

Gr Ronnie

Hallo Ronnie,

De volgende inloopavond is op 21 dec. in de Vuurtoren, dit is gewoon een avond om te kijken of er mensen zijn in Houten die zin hebben in een bijeenkomst zoals een modelbouwclub.
Graag zie ik je de volgende avond (21 dec.) om onder een kop koffie te bekijken wat de mogenlijkheden zijn in Houten.

Groeten Mario :D

PS ben ook bezig voor de jeugd om een standaart elektro klasse te organiseren.(Tamiya TT01)

:arrow: :arrow: * Update *

:arrow: :arrow: Hallo bouwers, :D

Aankomende woensdag gaat het weer gebeuren en is er weer een inloopavond in de Vuurtoren in Houten.
Ik vraag me af of er wel mensen zijn die iets willen organiseren / oprichten in Houten, door veel denken ben ik op een mooie locatie uitgekomen om eventueel een baan te realiseren.
Maar dat gaat niet in m'n eentje, de gemeente ziet me al aankomen als ik zeg "ik ben een eenmansclub en wil graag die locatie hebben om een Off-road baan te bouwen" dan gaat er al gelijk een streep door de aanvraag.

Dus als er bouwers, rijders of vaarders zijn die iets willen doen in Houten laat het even weten. 8)

De inloopavond is 21-12 vanaf 19:00 uur in de Vuurtoren op het Zijdemos 30 in Houten.
De koffie en thee staat warm.

PS het zou ook wel eens een mooie plaats voor nitro-varen kunnen zijn

Zoals je kunt zien aan dit draadje is de animo niet groot voor een club.

Ik heb me daar niet door laten weerhouden om verder te gaan voor een club in Houten, door op een inloop avond wakker geschud te worden door groenlinks (A.A. van Heuven) met de boodschap "het Rondogebied".

Dat is een project wat moet gaan dienen voor evenementen en recreatie voor de bewoners van Houten.
Wat is er mooier dan een vaste plek voor RC in dit gebied, mijn voorkeur gaat uit naar rijden maar als er een plas is gepland natuurlijk ook varen en dit alles op nitro. Het park komt tegen de A-27 aan te liggen dus geluid zal geen problemen opleveren.

Ik heb al contact opgenomen met het bestuurderssecretariaat van de wethouders Lubberdink en van Strien die mij door verwijzen naar stadsontwikkeling de heren v/d Velden of v/d Zwaan.
Deze nemen contact met mij op dus er komt een vervolg op dit draadje.

Om niet alleen te staan zou het leuk zijn als er mensen reageren, zij die er ook belang bij hebben voor een vaste stek.

Kijk ook op :

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=32719

en op

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28600

Evert-Jan,

Ik ga m'n best doen, het staat allemaal zo als je ziet nog in de kinderschoenen, maar omdat het over een recreatie terein gaat zijn er meerdere mogelijkheden.

Een circuit onroad en een gecombineerde BMX /Offroadbaan, hebben de fietser ook een plek.
Op een BMX baan kunnen wij wel Offroad rijden maar op een Offroad baan kan je niet BMX-en.
Moet eerst maar eens gaan praten met de gemeente en dan vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik ga gebeld worden door de stadsplanning van Houten over het Rondogebied en dan hoor ik wel of er nog plaats is of dat alles al gepland is, duim maar voor ons.

Groeten

Tot nu toe hebben we het alleen maar over rijden, on- en off-road.
Maar in Houten moeten we ook kunnen varen en NITRO zou ook mogenlijk moeten zijn.

Ik heb wel een mooie plek in gedachten, maar waarschijnlijk net te dicht op de huizen.

normal_DSC01410.JPG

De ijsbaan van Houten kunnen we het gemeenschaps geld toch nog ergens voor gebruiken.

normal_DSC01411.JPG

Een kantine/clubhuis staat er ook al, in ieder geval warme koffie en soep en als het echt koud is je handen warmen. Echt groot is het niet.

Als je kijkt naar achter toe langs het huisje zie je de plek waar de meeting van 1 april word gehouden in Houten, al met al een mooie plaats om met RC-modelbouw bezig te zijn.

Bij deze nog even de link naar de meeting info:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=32719

Wij zijn er klaar voor nu nog de gemeente.

:arrow: UPDATE :arrow: UPDATE :arrow:

18 JANUARI 2006

Inloop avond in de Vuurtoren op het Zijdemos 30 in Houten,
vanaf 19:00 tot 22:00 uur. De koffie staat klaar.
voor mensen die interesse hebben in een RC Club.
RC modelbouwvereniging "Het Rond"

Kijk ook op mijn website in de agenda

Zijn er ook nog mensen die heli vliegen die langs zijn gekomen? Ik zou hier graag mee willen beginnen, en het zou handig zijn om dan is een keer met iemand af te spreken.

Gr Joost

Aangezien ik over het algemeen de enige ben die hier actief is ga ik toch door. :P

De site van de op te richten club staat nu online op www.hetrond.nl
Deze club is er in eerste instantie alleen voor offroad rijders, ik zal me ook inzetten om een competitie op te zetten op het gebied van elektro voor de jeugd maar later daarover meer.

Als je vliegt kan je het beste contact opnemen met vliegclub Utrecht die in de hoek van de A12 en A2 een vliegveld hebben boven de Nedereindseplas. www.modelvliegclubutrecht.nl
Vliegen is in Houten wettelijk niet toegestaan behalve als het vliegtuig beneden de 500 gram blijft dan is het volgens de wet (gevaarlijk)speelgoed 8)

Het zelfde kan ik zeggen voor vaarders, alleen is er een groot verschil we hebben in Houten-zuid zo'n mooie plas gekregen die uitermate geschikt is voor modelbouw en wettelijk zijn er geen beperkingen. Elektrisch en zeilen zijn daar heel goed mogelijk maar je kan niet alles doen.
We hebben een hele mooie club in Nieuwegein en kunnen natuurlijk wel als een soort van dependance optreden, voor meer info www.vmbchetanker.nl

15 februari is er weer een inloopavond in de Vuurtoren, als je ideen hebt zie ik je graag daar. :D

Heey peewee,
ik heb sinds een tijdje een mb fg.
En ik zoek al een tijdje een club in de buurt.
Ik woon zelf in bunnik dus dat is wel te rijden.
Ik zal ook zeker komen kijken bij de aanleg van de offroad baan.
Als de club er eenmaal is zal ik mij ook zeker aanmelden.

ik kom meschien 15 feb ook naar de inloop avnond.
Maar wat is daar te doen?

veel succes

Back