RC-motorfiets Venom GPV-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 22 nov 2009.

  1. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hallo allemaal,

    Over deze fiets heb ik op een ander motorfietsendraadje al wat geschreven. Zo langzamerhand krijg ik een beetje het gevoel dat ik de enige in Nederland ben met zo'n ding, want daar zag ik geen reakties, tenminste, niet van mensen die ook een GPV-1 rijden.

    Dus bij deze de vraag: ik ben toch niet de enige?

    Groet, Bert

    EDIT (na 6 uur wachten): echt helemaal niemand? Jongens, jullie weten niet wat een fun je mist met dit leuke ding!
    Rijd echt stukken beter als een TT of Nuova Faor, en in elk geval op kleinere locaties te gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    denk dat je inderdaad de enige bent, ik twijfel nog , op zich een leuk modelletje maar heb nog weinig spare parts gevonden(oa modelsport )en op zich is de snelheid aardig maar men wil meer:D

    [media=youtube]h3dwnRkhv6c[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Q,

    Niet twijfelen, gewoon doen, het is een allemachtig leuk en goed rijdend machientje (zodra je de kleinigheidjes van zo uit de doos er uit gehaald hebt).

    En de snelheid aardig? dan denk ik dat je de verkeerde filmpjes gezien hebt. Uit de doos is het niet supersnel, ongeveer 35 km/u, (snel genoeg om eerst de kleinigheidjes van zo uit de doos eruit te halen) en met als enig andere onderdeel een motor en regelaar en omgeschakeld op LiPo, loopt de mijne naar schatting 60~70, en dat is echt verschrikkelijk snel voor zo'n klein ding. Tandwielen en ketting houden dat prima uit! Je moet het eens "in het echie" zien om te geloven!
    Hij loopt ongeveer even hard als mijn Nitrobike een paar jaar terug, maar door de afmetingen is het allemaal voor je gevoel 2 keer zo snel.

    Je moet de voor en achtervering even soepel maken en iets dunnere olie erin, en even de gladde laag van de banden rijden, maar dan heb je ook echt een goed rijdend ding te pakken. Tot nog toe zijn bij mij (met aardig wat heel harde buitelingen) alleen nog maar de kapsteuntjes afgebroken, en die zijn heel erg makkelijk te fixen met een oude steun van een auto of zo.
    Standaard voorvork en achterdemper (mits even nagekeken) en standaard banden kunnen ook bij deze temperaturen vrij goed met de 2S 1350 mAh en 7400 kV motor overweg die ik er nu in heb zitten. ( en voor het idee, ook de "grote jongens" in Engeland vinden een 6000 kV al veel te veel om mee te racen. Ik heb een exemplaar uit de voorserie, de tweede serie schijnt een beter achterkettingwiel te hebben, maar bij mij blijft het nog allemaal prima heel. Alleen het originele snelheidsregelaartje is volkomen K#*, (de rem werkt slecht) maar voor twee tientjes heb je al wat beters. Dat was wel de reden voor mij om maar gelijk brushless te gaan. De zender is perfect in te stellen met 15 geheugens, expo etc en volledig mixbaar 3e kanaal, dus ook als je de optionele voorremmen monteert is het een koud kunstje om voor iedere seting ook de verhouding voorrem/achterrem in te stellen

    Spareparts zal vanzelf wel komen, maar dan moeten er wel (meer) mensen gaan rijden met zo'n ding. De importeur heeft wel delen op voorraad, tenminste, een deel van wat ik besteld heb (zachte banden en voorremset) zijn al binnen.

    Ik heb ook met een Nuova Faor (Nitro) gereden, maar daarvoor was je altijd op zoek naar een ruim genoeg stuk asfalt. Als je ondruit ging, om de haverklap de achtervering stuk, of de voorvork scheef. En altijd een vastzittende voorvering vanwege stof of zand. Deed de voorvork het wel dan stuiterde het vanwege geen demping in de voorvork. Dit kleine ding rijd zonder al teveel problemen op een wat bredere straat (draaicirkel met een heel klein beetje oefening minder dan 2 meter, zonder beugels aan de grond), heeft wel een goed werkende voorvering en de achtervering doet nog steeds gewoon wat ie doen moet: veren en niet kapot gaan. En voor mijn gevoel rijd de Venom zeker waar het accelereren en remmen betreft, rondjes om die nitrofiets (die overigens niet getuned is) van mij.

    Niet twijfelen, gewoon doen!

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    welke setup/merk van de motor en ESC heb je nu? ook venom setje of ander merk?

    tsja hij staat op de verlanglijst van die Ouwe,:DIk zag dat er een "used"exemplaar te koop is bij Modelsport voor een aardig korting.
     
  5. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Q,

    Ik heb er een Tekin mini rage motor-regelaar setje in zitten, 7400 kV
    (wilde eigenlijk max 6000 kV, maar die had mijn hobbyboer niet met de juiste asdiameter, vandaar)
    Deze rijd ik met droog weer met de zender op 90% gelimiteerd, en ik heb een reeks modelgeheugens geprogrammeerd met iedere keer iets kleinere maximale gas, rem en stuuruitslagen geprogrammeerd. Koud kunstje om dan als het wat gladder is snel een andere setting te vinden waarbij het geheel wel te beheersen is. Want als je grip hebt, wheeliet het ding zelfs in de bocht, en dat gaat verrassend stabiel ook nog.

    Tweedehands, tsja, daarvoor geld hetzelfde als voor heli's en andere tweedehandse dingen: je weet niet waarom hij weggaat.

    Mocht je er een kopen: Wees voorzichtig met de schroefjes, die zijn wat fragiel. Check even het voorste kettingtandwiel, hier zat in de eerste serie een 11T, en 12T werd meegeleverd. De 12T is beter, zeker met brushless. Latere serie word met standaard 12T geleverd.
    Achterschokbreker even zorgen dat hij soepel beweegt in het scharnierpunt in de achterbrug. Voor max grip achter in het chassis het voorste ophangpunt voor de demper kiezen.
    Vooraan moet je de onderste kroonplaat de klemboutjes wat van lossen, om te voorkomen dat de voorvering klemt (is bij echte motorfietsen met een USD voorvork precies hetzelfde, daar mag je de onderste kroonplaat ook maar heel licht vast zetten). En als hij nieuw is, moet je even een minuutje of wat de voorvork in en uit veren om de O-ringen in de poten "in te laten lopen". Hij word dan stukken soepeler. De voorvork werkt het beste met 25 wt olie, en dan niet meer dan 2 cm (niet cc)olie in de poten als je ze met de opening naar boven houdt. Anders word de luchtkamer te klein en gaat hij stuiteren.
    Verder zijn ze in China compleet vergeten dat er zoiets als loctite bestaat, dus even nakijken. Dit kan in de latere series verbeterd zijn, dat weet ik niet.
    Ook even kijken of de stuurservo hevel wel haaks op de stuurstang gezet is, zoniet ook even aanpassen.

    Het lijkt een hele waslijst, maar als je een nieuw exemplaar zou kopen, ben je hier sneller mee klaar dan dat het duurt om de accu te laden.

    Een algemene tip die niks met de kwaliteit te maken heeft als je de ketting te strak zet, blijft hij oprekken, zelfs met het standaard motortje (en dat is een brushed 370 je). Maar als je de kettingspanning juist hebt (voor je gevoel loopt hij er dan bijna af) dan rekt de ketting zelfs met een brushless 7400 kV niet noemenswaard.

    Mocht je er een kopen, dan veel plezier ermee!

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
  6. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Beetje een dompertje...maar ook goed nieuws

    Nou, vanmorgen maar eens met de importeur (noem geen naam, maar ben er niet gelukkig mee) gebeld, hoe lang of dat het ging duren voor de onderdelen binnen waren. Ik geloof dat men daar niet zo geïnteresseerd is in verkopen van modellen of tevreden houden van klanten, want men zei maar eens in het half jaar, hooguit 3 maanden wat van Venom te bestellen. Maar het zou aan Venom liggen die niet willen leveren....
    Verder op de website wel een overzicht van de onderdelen, maar geen indicatie wat wel en wat niet op de plank ligt
    Verder waren er wel wat spares, maar geen of vrijwel geen hop-ups op voorraad. Beetje vreemd om dan bijvoorbeeld wel inserts, maar geen banden of velgen op vorraad te hebben.

    Grote teleurstelling

    Beetje vreemd verhaal verder, dat Venom niet zou willen leveren, omdat ik in Duitsland een shopje vond via internet, www.rc-motorrad.de waar men overigens uitsluitend motorfietsen verkoopt (geen auto's boten of wat dan ook verder) die gewoon vrijwel alles op voorraad hebben, en alles wat niet op voorraad is, binnen enkele weken weer leverbaar heeft. Althans, dat claimt men, en de website laat bij hen wel gewoon zien wat men wel en wat men niet op voorraad heeft. Een mailtje gestuurd, en s'avonds gelijk een antwoord met prijsopgaaf en betalingsgegevens gekregen. Nu afwachten hoe snel deze zaak levert. (EDIT: tot nog toe op internet alleen nog maar lovende woorden gelezen over deze zaak voor wat betreft prijzen en snelle levering). Is wel tegen mijn principe, ik blijf aanhanger van "support your local hobbyshop", maar als in Nederland de vakhandel het laat afweten.... (EDIT: mijn lokale handelaar wil wel hoor, en is ook heel erg servicegericht maar hij kan ook niet aan de spullen komen....)
    Hoe dan ook, zodra ik de spullen heb (zachtere banden, Alu-kroonplaten, stuurlagers en het voorrem-setje) volgt er weer een update. Ik kan nu al zeggen, dat dit fietsje zelfs als je er geld in stopt aan onderdelen, toch stukken goedkoper blijft als de concurrentie. De onderdelen, ook de hop-ups, zijn niet duur te noemen.

    Waarom zijn er in Nederland toch zo weinig RC-bikers?
    T is echt mega-fun om te doen.

    @Q-racer: het ziet er in elk geval naar uit, dat je je over onderdelen geen zorgen hoeft te maken, al zul je even het internet op moeten.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  7. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hallo allemaal,

    Nou, ondanks het Kl(&^% weer toch al weer een beetje vrolijker vandaag:
    Voor mij is het de eerste keer dat ik überhaupt iets bestel via internet en in het buitenland, dus nul ervaring met betaalwijzen, kosten etc.
    de 24ste een mailtje gestuurd naar de duitse handelaar met de onderdelen die ik hebben wilde. S 'avonds had ik al gelijk een mailtje terug, met prijsopgave, verzendkosten, verschillende betaalgegevens etc etc.
    Direkt geld over gemaakt uiteraard, en de 27ste kreeg ik een keurig mailtje met de mededeling dat het geld aangekomen (inclusief hoeveel er aangekomen was, dit had ik gevraagd omdat nergens te vinden was wat eventele betalingskosten waren. Die bleken precies 0.00 Euro te bedragen:)) was en de onderdelen dezelfde dag nog op de post gaan. Afwachten...

    Zodra ze er zijn, gaan we eens kijken of dit voorremsetje (2 stalen remschijven, remklauwen, alle materiaal incl servo voor nog geen 50 Euro) net zo goed is als men in Engeland vind, of net zo slecht als de prijs doet verwachten. Julli horen meer!

    Groet, Bert
     
  8. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Bert,

    Mijn ervaringen met deze webshop zijn SUPER!!!!!!!!!!!!!!!

    Zoals je zelf hebt ontdekt, snelle reacties, duidelijke mails en blijven communiceren. Verzenden gaat ook altijd snel.

    Jasper

    PS Ik heb een TT geen venom
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.493
    Locatie:
    Groningen
    Hoe is het verschil in sturen met een tt? Dat was een ramp en de reden van verkoop voor mij. Bij lage snelheden stuur je veeel te veel en bij hoge snelheden ging hij alleen maar rechtdoor.....
     
  10. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Herman,

    Wat je beschrijft is inherent aan een motorfiets, klein of groot, model of echt. Daar moet je gewoon mee om leren gaan, of zoals ik nu doe, flink Expo in het stuur zetten. Op hoge snelheid heb je toch eigenlijk alleen maar grote uitslagen nodig i.v.m. de gyroscopishce tegenwerking van het voorwiel die je ondervind, en met lage snelheden maakt expo het fors makkelijker om toch nog een beetje fijngevoelig te sturen.
    Maar ik moet eerlijk zeggen: ik had 6,7 jaar gelden de Nuova Faor SF 501 waar de TT een direkte afgeleide van is (zeg maar gerust een nagenoege kopie) en toen had ik een simpel stickzendertje zonde Expo. En daar was ook goed mee te sturen van full speed (wel erg traag, maar dat was wel op te vangen door bij het uitkomen van de bocht goed te mikken) en bij lage snelheid waren bochten van rond de 3 meter diameter niet echt een groot probleem (met wat oefening) het geheel was (alweer, met wat oefening) goed in de hand te houden tot een minimum snelheid van minder dan 10 km/uur, en dat is ruim voldoende. Maar het is wel zaak om echt eerst even te leren ermee te rijden.

    Wat de Venom betreft: door zijn grootte (of eigenlijk gebrek daaraan) is het even pielen voor je de afstellingen goed hebt. Wat het sturen betreft: hoe de huidige Nuova Faor's sturen weet ik niet (denk heel goed) maar ik vind de Venom stukken beter sturen als de SF 501 die ik destijds had, ook al omdat zelfs het standaard zendetje al in mijn ogen erg goed afstelbaar is.

    De meningen verschillen erg, maar ik vind de Venom voor zijn geld echt een perfect fietsje, met maar een echte grote fout: de ESC is compleet K.... Zolang je niet remt is er niks aan de hand, maar de motorrem is volstrekt onbruikbaar op een bike. En dan kun je dus beter op een brushless setje overstappen, die zijn ook niet al te duur meer. 4 tot 5000 kV en je hebt al plenty power. 7400 kV (heb ik) en je hebt een ontzettend gemeen acccelererend, maar wel erg leuk rijdende fiets. De aandrijving (tandwielen en ketting) lijkt dit bij mij gewoon zonder problemen vol te houden.

    Groet, Bert
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.493
    Locatie:
    Groningen
    Tja, het zal ook een hoop wennen zijn. Toch vondt ik het verschil te groot (ook met expo) om er echt lekker mee te kunnen rijden op kleinere plekken. Volgas kreeg ik hem (meestal) net langs de randen en als je dan remde en stuurde dook hij heel fel weg en hapte dan met de guard waardoor je de bocht nog niet haalde. Toen 1 keer een betonnen rand niet kunnen ontwijken en de hele voor ophanging doormidden -> verkoop :)

    Blijft toch enorm leuk spul......
     
  12. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Herman,

    De 1/5 bikes kun je inderdaad niet p al te kleine plaatsen rijden. Een parkeerplek met 15 meter breedte was wel het minste wat ik ongeveer nodig had, wilde ik een beetje door kunnen gassen.

    Dat met het remmen en sturen tegelijk, dat is meer een kwestie van grip en kwaliteit van de banden, en daar heb ik v.w.b. de TT veel slechts over gehoord, maar geen eigen ervaring mee. Het heeft ook te maken met het beschikbaar hebben van een voorrem. Een motorfiets (iedere motorfiets, de een meer dan de ander) wil zich in principe oprichten vanuit een bocht als je met de voorrem remt, of gaat trager insturen als je tegelijkertijd remt bij het insturen.
    Met alleen een achterrem is dat precies andersom. Mijn NF had alleen een voorrem, en daardoor werd het scherpe insturen bij lagere snelheid aardig gecompenseerd door de tegenwerking van de voorrem.
    Heb je alleen een achterrem, dan moet je klaar zijn met remmen voor je instuurt, heb je ook (of alleen) een voorrem, dan is het juist aan te bevelen licht remmend de bocht in te sturen.

    Met de guard happen, da's echt een kwestie van of minder fel insturen, of op tijd het stuur loslaten. Dat is als je van vliegtuigen, heli's of auto's afkomt heel tegennatuurlijk, en moet je echt aanleren. Bij mij ging dat net als bijjou, in "paniek" schoof ik altijd rechtdoor vanwege het vasthouden van de stuuruitslag....

    Ik moet eerlijk zeggen: 28 jaar geleden had ik de Elec-Rider van Graupner, en ik heb er toendertijds vier of vijf weken over gedaan om daarmee überhaupt een bocht door te leren komen. Met de NF reed ik binnen een half uurtje rond. Een circuit leren sturen was daarna opeens een set-back van twee of drie weken, daarna ging ook dat vrij aardig. Nu moet ik er ook weer even helemaal in komen, maar ik heb al wel dikke pret.

    Zet onder een TT fatsoenlijke banden, en voor zover ik weet, sturen die ook prima.

    Groet, Bert
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.493
    Locatie:
    Groningen
    Ik had daar al andere velgen (mooiere :) en andere banden op. Dat hielp al een hoop maar nog niet genoeg...
     
  14. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Herman,

    Tsja, wat kan ik dan nog zeggen? Gebaseerd op eigen ervaring zeg ik dan toch dat het een kwestie was van OF te weinig geoefend, OF een verkeerde rijlokatie, want ook de TT moet gewoon goed te rijden zijn.
    RC-Motorfiets rijden is het "helivliegen" van de landvoertuigen, om het zo maar te zeggen....

    Toch jammer dat je ermee gestopt bent, want het is erg leuk om te doen als het eenmaal lukt....

    Dat gezegd: ook met de Venom hangt een beetje leuk rijden ook voor minstens de helft af van of de plek waar ik rij er wel geschikt voor is. vlak bij de plek waar ik nu rij is een heel grote vlakke parkeerplek, geasfalteerd, maar dat asfalt is zo glad, dat ik daar niks kan aanvangen.
    Waar ik nu rij, is de ondergrond goed, maar ligt vaak erg veel vuil. Verder heb ik nog een paar "uitwijkplekken", maar die zijn maar straatbreed, en duskun je niet veel meer dan hard heen, remmen en omkeren, en hard terug rijden. Best frustrerend....

    Groet, Bert
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.493
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat het een combinatie van beiden was. Het viel me erg tegen maar was enorm leuk om eens te proberen :)
     
  16. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat had je eigenlijk? een Nitro of E versie?

    Ik vonddestijds Nitro veel gaver om dat electro me gewoon nooit zo aanspreekt, maar het droeg wel bij aan de moeilijkheden door afslaande motor of doordat ik weer eens brandstof over de achterban geknoeid had. Toch ondanks alle getob toch twee jaar heel veel fun mee gehad.
    Ik ga hem binnenkort wel weer opbouwen, want ik weet nu waar ik onderdelen kan krijgen.... (en ik blijf Nitro mooier vinden, dus...)

    Groet, Bert
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.493
    Locatie:
    Groningen
    Met een goede uitlaat is de nitro versie wel enorm gaaf qua geluid :)

    Ik had de electro versie........
     
  18. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, de TT uitlaat weet ik uiteraard niet, maar de uitlaat van mijn NF was eigenlijk best wel mooi stil, vond ik...
    Is ook een van de onderdelen die vervangen moeten worden: de eindpijp is erafgebroken, en daardoor is hij fors luider geworden, en loopt ook minder goed.

    Groet, Bert

    Maarre.... het gaat hier om de Venom, de NF en de TT zijn een ander draadje....
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  19. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Vandaag heb ik er ook eentje besteld. Omdat ik echt een motor man ben moest het er toch eens van komen!!!

    Wanneer ik hem binnen heb ga ik eerst eens lekker rijden met de motor. Dan denk ik dat ik een brushless systeem neem met een lipo accu. Ben ik toch wel heel erg fan van geworden.

    Gr Rick
     
  20. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.785
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Rick,

    Als je hem binnen hebt, moet je even om het volgende denken: loop even de madeschroefjes na van de hoofdtandwieldrager en het voorste ketting tandwiel. Daar zijn ze waarschijnlijk de loktite vergeten.
    Verder is het aan te raden, om de voorvork even na te kijken: de schroefjes van de onderste kroonplaat moeten maar nét vast zitten, anders veert hij slecht (doet hij uit de doos toch al omdat alles nog nieuw en stug is, word met de tijd vanzelf beter). De ruimte tussen de vorkpoten en de voorband is wat krap, hier kun je het beste even een paar tiende van de aluminium bus afvijlen. Een vlak kantje van ongeveer 4 mm breed is meer dan voldoende.
    Verder moet je even de stuurhevel van de servo een paar tandjes naar achteren zetten, zodat hijin middenpositie haaks op de stuurstang zit. De kraagjes op de stuurstang ook even overeenkomend verschuiven.
    De achtervering heeft nogal wat wrijving in het onderste draaipunt van de schokbreker, waar hij aan de achterbrug gekoppeld zit. Het loont om hier even voorzichtig met wat schuurpapier het oogje smaller te maken zodat de vering achter soepel werkt. Dat zijn de belanrijkste puntjes, en alles bij elkaar en uurtje werk.
    In de zender even de EPA van de rem eerst minimaal zetten, en al rijdend en proberend de waarde opschroeven tot hij goed remt. Uit de doos staat hij op 100% en dan rem je jezelf gegarandeerd onderuit. Voor het stuur zou ik 75% EPA kiezen om mee te beginnen, maar ook 55% Expo, dat stuurt wat makkelijker bij lage snelheden. EPA kun je opschroeven naar behoefte, Expo zou ik zo laten staan (maar dat hangt van je smaak af natuurlijk)

    Wat de brushless betreft: Ik heb er een Tekin Mini Rage met 7400 kV motor in zitten, maar dat is echt een beetje veel van het goede. Met 6000 kV heb je er echt meer dan je handen aan vol.

    Voor de eerste ritjes droog weer zoeken, en asfalt waar geen vuil op ligt. Bij voorkeur geen stoepranden of diep of hoog liggende riooldeksels. Banden even met remmenreiniger of zo schoon maken, want er zit nog losmiddel van de mallen op, en dat rijd K^(*&^.

    Veel plezier!

    Groet, Bert

    PS: stuur anders een PB als je ergens problemen tegenkomt
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009

Deel Deze Pagina