RC-motorfiets Venom GPV-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 22 nov 2009.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.956
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb hem zelf vanmiddag gekocht bij Nils Ester Modelshop in OUdega, Friesland, (0512-370915) voor 110 Euro. Hoe het met de signaalkwaliteit staat heb ik nog niet kunnen testen uiteraard, maar ik heb mij wat vergist, hij is niet identiek aan de Venom. Uiterlijk wel, exact, maar het programma is uitgebreider. Ik kon alle instellingen rechtstreeks van de Venom overnemen, en daarna hoefde ik nada, noppes aan de trims etc te veranderen. Maar dit zendertje heeft ook nog een delay (tijdsvertraging) op het gas, waardoor je de maximale acceleratie van het model in kunt stellen. Theoretisch zou dit wheelies en driften beheersbaarder moeten maken. Verder ook nog een delay op het stuur, afzonderlijk voor insturend en terugkerend instelbaar, om uitbreken over de voorwielen te kunnen beheersen, volgens de manual. Of dit echt zo werkt en of dat dé shit is, geen idee, maar ik had in elk geval nog niet van andere zenders met deze functie gehoord. Zodra de sneeuw weg is horen jullie het!
    Verder zit er geloof ik ook nog een timer op, maar wat je daar nu weer mee moet.... Is bij vliegtuigen handiger denk ik....
    Groet, Bert

    EDIT: Ik heb uiteraard nog niet buiten kunnen rijden, alleen binnen een paar korte "rechtuit runs", maar zo op het eerste gezicht komt het voorwiel nu met die delay instelling op het gas op maximaal, beduidend minder agressief van de grond. Wegrijden zonder spinnen of zonder binnen een meter achterover te klappen is in elk geval beduidend makkelijker geworden, tenzij je gewoon lomp volgas geeft. Ben heel benieuwd hoe zich dat in de praktijk gaat bewijzen.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    maar heb je misschien een linkje naar de site van het merk ofzo voor specs enzo?
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.956
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als ik dat voor je had gehad, had ik dat direkt gegeven....:p
    Sorry, ik was zelf ook een beetje verbaasd, maar ik vind op zowel de doos, de zender zelf alsmede de gebruiksaanwijzing, geen enkele www. verwijzing. Mijn gebruiksaanwijzing vermeld verder maar weinig:

    -Zend techniek is DSSS (Direct Sequence Spread Spectrum)
    -Frequentieband ISM (Industrial, Scientific, Medical) standaard 2.400Ghz tot 2.483 GHz
    -Ontvanger gevoeligheid -93 dBm
    -Data overdracht snelheid 19200 bit/sec
    -Temperatuurbereik 0 tot 70 graden celsius

    Afgezien van de temperatuur en de overdrachtsnelheid, zegt het mij in elk geval helemaal niks. Jou wel?

    Groet, Bert
     
  4. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    iets, maar ok niet alles;) is inderdaad wel raar dat er niks op staat en ook op google is echt niks te vinden, vreemd..;)
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.956
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yep, gek he? Mijn handelaar vertelde mij twee maanden geleden dat hij die zender gezien had, en volgens mij zei hij dat hij ze via Graupner inkocht. Maar ik zie op de doos helemaal geen verwijzing naar Graupner o.i.d.

    Hoe dan ook, hij bestaat echt (ik heb hem tenslotte) en hoewel nog niet in de praktijk getest, lijkt het in elk geval qua instelmogelijkheden een prima zendertje te zijn.

    Ik ben ook al op de amerikaanse forums aan het informeren of ze hem daar mischien kennen/ervaring mee hebben.

    Groet, Bert
     
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ok, ik zal eens ff via via informeren of hij inderdaad via graupner komt;) laat je wel ff weten als ik wat weet;)
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.956
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hallo,

    Onder de naam TopEdge heb ik verder niks kunnen vinden (????), maar exact dezelfde zender is in amerika afgelopen week aangekondigd en word om precies te zijn sinds vandaag uitgeleverd als de Venom VR3T+2.4.

    Exact dezelfde spec's en instelmogelijkheden, slechts wat uiterlijke wijzigingen (knik-antenne, verchroomd stuurwieltje). Daar zou hij in dollars 99.95 kosten.

    Zoals ik al zei, en wat ik als groot voordeel zie: je kunt de waardes die je met de originele zender gevonden hebt, rechtsstreeks in deze zender intoetsen, en je bent klaar met de basic afstelling. De extra mogelijkheden is uiteraard weer "even proberen".

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.956
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hallo allemaal

    He he, eindelijk weer eens een paar rondjes kunnen rijden en het nieuwe 2.4 GHz zendertje uit testen.

    Deze 2.4 gieg ontvanger heeft geen twee korte antennedraadjes, maar 1 antennedraad van ongeveer 15 cm lang. Dat had ik wat knullig weggewerkt, waardoor zo nu en dan de failsafe toch inhaakte. Ik heb het nog niet met een andere antenneplaatsing kunnen testen, want aan het eind van de testsessie belandde ik in een sloot, wat me waarschijnlijk de snelheidsregelaar heeft gekost helaas! (had het hele slootje niet gezien, anders was ik ergens anders gaan rijden)

    Maar ik heb toch een kwartiertje kunnen rondbanjeren, en ik kan alleen maar zeggen, fantastisch, die delay op het gas. Je houd dezelfde snelheid, merkt er niks van dat je minder hard kunt accelereren maar je kunt gewoon door de delay iets hoger te zetten, de lift van het voorwiel beperken, en het word er allemaal stukken controleerbaarder op, en eenvoudiger op om met (te) veel vermogen zo rond te rijden. Afgezien van die delay heb ik niks aan hoeven passen, alle instellingen van de vorige zender bleken in deze zender gewoon spot on te zijn. Het was alleen nogal koud, en dan heb je met de standaard banden wat weinig grip. Heb mezelf een paar keer onderuit geremd, en regelmatig rechtuitrijdend gemerkt dat bij gasgeven het achterwiel begint te spinnen.

    Heb me wel weer prima vermaakt, nu de handen weer warm zien te krijgen....

    Groet, Bert

    PS: zo grappig was het achteraf niet.... De regelaar is naar de eeuwige racetracks, en hoewel ik het combootje voor 100 Euro nieuw had gekocht bleek de vervangingswaarde toch dik 200 Euro te zijn, en erger: die Tekin mini rage setjes zijn niet meer te krijgen. Dus weer 110 Euro achteruit voor een nieuwe regelaar. Balen! Héél erg balen!
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
  9. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Zo weer een tijdje geleden dat ik een post heb gedaan hier.

    Vandaag heb ik ook weer voor het eerst sinds maanden gereden. Was wel weer even wennen! Alles ging verder wel lekker.

    Het enige waar ik nog mee zit is als ik een kleine groef of klein hobbeltje in de weg heb ik geen controle meer heb over de motor. Ik kan niet altijd rijden op een super strak wegdek, welke nu ook bijna niet mogelijk is met de vorst van deze winter waarbij de meeste strakke plekjes kapot gevroren zijn.

    Nog tips voor de afstelling?

    Gr Rick
     
  10. patrick wiggers

    patrick wiggers

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    12
    he ik heb nog een venom bike te koop met 3 nieuwe hard case lipo's 2 van gm 1800 en 1 lrp 1800 pack er zit een speed pasion 5200kv borsteloos kid bij en de zij buegels zijn van nylon en niet van staal de bike is eigenlijk gewoon nieuw wie heeft er intresse doe een bod gr
     
  11. Frido

    Frido Guest

    Hey daar !!

    Vandaag de eerste kilometers met m'n nieuwe Venom GPV-1 gemaakt, :p

    Na alle tips en aanpassingen ging het prima, wel een paar flinke buitelingen gemaakt maar alles is nog heel.

    Ik rijdt nog geheel standaard maar een borstelloos setje ga ik wel ff voor kijken bij mijn plaatselijke modelbouwboer.

    Ik heb al heel veel voorpret gehad via dit draadje en die andere op dat Amerikaanse forum, gestart door Cris Nicastro, ik ben gek op sleutelen en ik haal alles zo wie zo eerst uit elkaar.........

    Groetjes, Frido
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2010
  12. Yoshi

    Yoshi

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    20
    Hier is er nog een met een venom!

    Redelijk standaard kwa electronica.

    Ik wil namelijk eerst het rijwielers gedeelte naar me zin hebben!

    binnenkort begin ik aan mijn nieuwe electronica:

    Novak mongoose Esc+motor
    Nieuwe servo ( Orginele is dood! )
    En ik heb al een 2.4ghz liggen
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  13. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Leuk!

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik enige tijd niet gereden heb met de Venom, erg jammer, maar het weer is er helaas ook niet echt naar en heb binnen geen gelegenheid...

    Als tip! ik heb twee brushless setjes in de Venom gehad. Ik merk dat er veel verschil is in wegrijden en schokken van de setjes. Als laatste heb ik nu een EZrun setje erop welke erg goed gaat. Het Reedy setje wat ik heb is een stuk minder. Denk dat ik nog beter een sensored setje had kunnen kopen.

    In iedergeval veel plezier ermee en ben benieuwd naar de foto`s als je je nieuwe onderdelen gemonteerd hebt.
     
  14. Yoshi

    Yoshi

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    20
    ik heb ook een hele tijd niet gereden.

    Maar aangezien het geld er op het moment er ook niet voor klaar ligt.

    Ik wil binnenkort een nieuwe servo en esc setje en dan kan ik weer gaan rijden.
    En me spur gear holder maar moet ik even bestellen @ duitsland.
    Zal zo een foto plaatsen van mijn fietsje.

    Gr Jordy
     
  15. Yoshi

    Yoshi

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    20
    hier foto's.
    Het is niks bijzonders:p

    Spurgear holder is helaas kapot maar heb ik er ff losjes op.
    Heeft iemand deze liggen?(nl) Anders bestel ik hem in Duitsland

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  16. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Netjes.

    Spurholder heb ik niet.

    Waar zijn de valbeugels van? Niet de originele zo t zien...
     
  17. Yoshi

    Yoshi

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    20
    Klopt.

    dit heb ik van een man uit australie.
    Mijn beugels waren toen op ( Orginele ) En was toen met een ausie aan het praten en die had het hierover. Toen heeft hij mij een aantal van gestuurt.

    Maar ben nu met een side bar ( beugels ) bezig die niet op kan gaan;). Dus dat hoor je nog wel hierzo.


    Kijk ook de remschijf achter:p
    Tandwiel en remschijf achter zijn van alu:zon:
     
  18. djiewie

    djiewie Guest

    Hallo, je bent niet alleen met die moterfiets. Ik heb een TT desmdecie of zo iets. Van alles aan veranderd om hem op snelheid goed te krijgen. Die shop in duitsland is echt super, alles besteld bij hem voor zeer redelijke prijzen en snel in huis. Echt betrouwbaar is die.

    Veranderingen aan de TT nitro:
    - acheras smallar gemaakt voor meer afstandnaar het asfalt dus met grotere hoek de bochten door;
    - beugels verkleind ook voor die reden
    - koppelingsklok ingekort voor meer grondspeling
    - upside down voorvork met olie demping er op gezet
    - aanpassing aan voorspatbord vanwege de upside downfork
    - voorrem er op gezet
    - verstelling remkracht voor/achter verstelling zoals 1/1 karts ze hebben
    - andere velgen
    - ander banden van GRP (soft) voor grip in de regen en koude
    - andere (dikkere) olie in de stuurdemper (snellere reactie)
    - arm van de achterrem verlengd voor meer kracht op de rem
    - arm op de voorrem verlengd voor meer kracht op de rem
    - speling weggehaald om de "tankslappers" te verhelpen
    - tank gemaakt die smaller is om meer grondspeling te krijgen
    - frame versmald aan de onderzijde voor meer grondspeling

    Kan wat fotoos maken als men interresse heeft van die veranderingen ofschoon het wel de TT nitro is wat niet bij het topic hoort.

    Zeer leuk om te doen , maar wedstrijden zijn er niet en om alleen te rijden is ook niet leuk. Ik heb 30 jaar geleden ook die graupner fiets gehad , die ligt nog op zolder in de kenny roberts yamaha kleuren geel met zwarte strepen. De TT moter ligt nu stof te vergaren in de kast.
    Deze moter gaat op het gas met het wiel slippend de bocht door, zeer leuk om te zien, met de originele banden vanwege het mindere grip.
     
  19. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Kom maar op met de foto`s!

    Ben erg gek van motorfietsen (daarom ook werkzaam met motorfietsen) wat dus ook de reden is dat ik een venom heb gekocht. Verder ben ik klaar met nitro, maar ben benieuwd naar jou mod`s!
     
  20. Yoshi

    Yoshi

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    20
    Mijn venom Gpv-1 is tekoop aangezien ik toch wat groters wil. ben ik uitgekeken op mijn venom

    Compleet rijklaar op de lader na!

    Venom zenderset ( Nieuw )

    Alu kroonplaten
    Goude alu voorpoten
    V1 (zachte compound achterband )
    V3 (Medium compound voorband )
    Verbeterde valbeugels
    Aangepaste achterveer
    Hitec HS-81 Servo
    Orginele motor/regelaar/ontvanger/zender
    2x accu: 1 orginele en 1x 1600 mah (Nieuw!)

    Als je info wil even een pmmetjes sturen!

    Gr
     

Deel Deze Pagina