RC Motorfietsen ( Thunder tiger , Nuova faor)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Junglemaxx, 21 apr 2007.

  1. Junglemaxx

    Junglemaxx Guest

    Hallo allemaal,

    Ik heb nu een tijdje een nuova faor nitro bike en ben opzoek naar mensen hier die ook een rc motorfiets hebben of 1 aan willen schaffen.
    Er is een amerikaanse site met een topic speciaal voor de motoren maar ik wil iets hier in hartje nederland :p

    enkele leukefoto's
    http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1207901
    http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1231720

    hier enkele video's om te laten zien dat deze bikes toch vrij makkelijk te besturen zijn.
    Op een circuit
    [/media]

    en van mijn eigen motortje
    Hier was ie nog nieuw
    [/media]
    Top snelheid...
    [/media]
    Kleine wheelie..
    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Mooi hoor, ikzelf rij ook heel regelmatig met zo 'n motorfiets. Na enige gewenning zijn ze inderdaad goed te besturen en het rijbeeld is heel realistisch. Ik begrijp niet dat deze motoren in Nederland niet populairder zijn, het zou leuk zijn om eens tegen (en met) wat andere mensen te rijden.
     
  3. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
  4. mike-modelbouw14

    mike-modelbouw14

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    808
    Locatie:
    dedemsvaart(overijsel)
  5. Junglemaxx

    Junglemaxx Guest

    Nieuw fenomeen op het gebied van Rc bikes heren

    De ARX 540

    Hieronder een link van een paar lui uit engeland die er eentje hebben aangeschaft. Hij is alleeen wel vrij prijzig (500 euro)

    http://uk.youtube.com/watch?v=1N9wddVgVgQ
     
  6. Junglemaxx

    Junglemaxx Guest


    Eind dit jaar komt er ook een nitro versie uit van dit beestje.
     
  7. sjorsi

    sjorsi

    Lid geworden:
    19 okt 2004
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Hoorn
    Waar is deze motor te verkrijgen?
     
  8. Junglemaxx

    Junglemaxx Guest

  9. d@nnis

    d@nnis

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Weert
    dat is toch wel het mooiste wat ik de laatste tijd heb gezien :)

    lijkt me geweldig voor op een circuit
     
  10. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nou nog uitvinden hoe ermee te driften ;-) Zoals ze met echte supermotards doen op circuit
     
  11. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    In Fiorano, Italie is deze zomer het wereldkampioenschap voor 1/5 rc bikes!
    mss niet echt in de buurt...maar als ik de tijd heb ga ik mss wel ff kijken (is makkelijk te zeggen als je maar een uurtje ervan af woont)
     
  12. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
  13. yorrick

    yorrick

    Lid geworden:
    25 sep 2005
    Berichten:
    32
    Locatie:
    ulft
  14. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Haha, ik denk niet dat je deze uitlaat daarop pas kan krijgen, ik gebruik eenzelfde uitlaat op een van mijn motorfietsen en heb zelf ook zo 'n hpi nitro evo. Dat gaat niet passen en ook niet goed werken denk ik, deze uitlaat is voor een .12 blokje gemaakt en dan ook nog een zodat hij op zo 'n motorfiets past. Als je hem er al op krijgt denk ik niet dat de prestaties beter worden dan met je standaard uitlaat. Het is zeker een mooi uitlaatje maar niet voor op je auto naar mijn idee. Er is overigens veel meer mooi spul voor die bikes te koop en de prijzen zijn ook nog helemaal niet gek. On line bestellen gaat ook prima bij bovenstaande winkel..
     
  15. yorrick

    yorrick

    Lid geworden:
    25 sep 2005
    Berichten:
    32
    Locatie:
    ulft
    leek me grappig een hpi bijvoorbeeld of serpent maakt niet uit :p met zon uitlaat haha.
    ja idd rij momenteel helemaal geen Rc meer :( maar kijk hier nog elke dag even op,, heb wel gereden hpi rs4 :) mja opgegeve moment verkocht.
    nu toch wel weer beetje aan het rondkijken evo is ook leuk en die plus versie ook :) maar dit spreekt me ook wel weer aan :p
     
  16. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Zo 'n motorfiets is zeker een aanrader als je weer wilt beginnen met de hobby, de aanschafprijs valt over het algemeen wel mee en ook de onderdelen en tuningparts zijn goed betaalbaar. Ik rij overigens met beide, auto 's en motorfietsen, ik heb met allebei evenveel plezier denk ik. De motorfietsen zijn in het begin iets lastiger om mee te leren rijden maar na een middagje rijden denk ik dat je het al aardig onder de knie kan hebben.
     
  17. yorrick

    yorrick

    Lid geworden:
    25 sep 2005
    Berichten:
    32
    Locatie:
    ulft
    en kwa motor in lopen enzo werkt volgens mij gewoon het zelfde zoals alle andere motoren ofniet ?? WOT ???
    maar ze zijn er niet met trekstarteer ?
     
  18. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    inlopen enz. werkt net zo als bij auto 's, de servo's en andere electronica zijn ook gewoon hetzelfde. Ik rij mijn motorfietsen met een stuurwiel zender dus dat is ook hetzelfde, gewoon 2 kanalen dus. Ze zijn er ook met trekstarter hoor, de thundertiger kun je met een accuboormachine starten maar als je een ander blokje zou monteren kan je natuurlijk ook voor een trekstarter uitvoering gaan, ik heb de mijne voorzien van een os max blokje, loopt net iets beter als standaard. De meeste blokjes kan zo monteren, voor sommige moet je een kleine aanpassing aan het frame maken maar ja, ook dat hoort bij de hobby toch? Het is maar net wat je zelf wilt, zo standaard lopen ze prima alleen de standaard banden direct vervangen en een voorremschijfje monteren dan kan je er goed mee rijden hoor.. Als je naar verloop van tijd wat beter wordt en harder wil gaan zijn er spullen zat voor te koop, of gewoon een .15 monteren...
     
  19. jdencher

    jdencher Guest

    Hallo allemaal

    Ik zit al een tijdje op het modelbouw forum onder speedboten.
    Ik heb een jaartje of 6 aan powerboten gedaan maar wegens problemen met vaarplekken
    ben ik er nu mee gestopt.
    Waar ik nu aan wil beginnen is met motorbikes, alleen weet ik niet waarmee ik moet
    beginnen.
    Zit namelijk aan een Nuofa Faor te denken alleen weet ik niet waar hij te koop is, kan iemand
    mij hierover inlichten zoals wat/waar en hoe en een prijsplaatje waar ik aan moet denken.
    Daarnaast wil ik ook een club in Nederland oprichten want volgens mij bestaat deze nog niet.
    Op dit ogenblik zit ik nog bij Xtreme maar dat zal wel na dit jaar stoppen omdat ik geen boten meer
    heb.
    Graag verneem ik wat van jullie.
    Groeten
    Jurgen Dencher
     
  20. Junglemaxx

    Junglemaxx Guest

    Hallo Jdecncher,

    blij te horen dat er nog een rc motor rijder in opkomst is :)
    Wat bedreft merk hangt het af van je budget. De nuova faor is ietjes duurder in onderhoud en onderdelen.

    Zelf begon ik met de ttn en heb die daarna verkocht. gebruik nu een Nuova faor sf-501 en het bevalt me prima!! Ik vindt em mietjes makkelijker om aan te sleutelen.
    Op www.rc-motorradshop.de zijn ze te koop.
    Als je een club wilt beginne lijkt me dat zeker leuk!1 ben afgelopen weekend nog wezen racen tegen kattekamp bij hem in de buurt alleen zijn bike deed het nie dus moest ik het tegen de auto's afleggen.

    groeten,

    Stewart
     

Deel Deze Pagina