Rc-motorsport 3 uurs endurance race

hey modelbouwfreaks,

Rc-motorsport, de club waar ik zelf ook lid van ben, organiseert een 3 uurs race voor iedereen. A.s. zondag 24 december word de race gehouden in Sportcentrum De Dars in Wervershoof.
De training zal beginnen om 10 uur, en duurd ongeveer 20 minutjes zodat iedereen de kans krijg om een aantal accu's proef te rijden op de baan en pitstops kan voorbereiden. Het circuit word neergelegd op een tennisbaan en word dus niet enkelt door ons gebruikt, daarom staat in het regelement dat er niet met schuimbanden of gesmeerd mag worden.
De kosten zijn hetzelfde als een normale dag vrijrijden, 5 euro per persoon met een maximum van 25 euro per team.
Je kan jezelf inschrijfen op www.rc-motorsport.nl
vermeld hierbij je:
Team naam en eigen naam
Aantal personen
Personal stransponder nummer
Freq. nummer

Deze race is puur voor plezier, dus we verwachten van iedereen die deel zal nemen aan deze race zicht sportief en compitatief zal opstellen voor, tijdens en na de race. De wedstrijdleiding zelf zit er ook vrijwillig dus hou het ook leuk voor hun.

verdere informatie staat op de site van de dars: www.dedars.nl of op onze website: www.rc-motorsport.nl
De uiterste inschrijfdatum is 18 december dit jaar.

Verdere vragen kunnen natuurlijk hier gesteld worden..

namens het rc-motorsport bestuur,

ja heb al een team afgesproken maar bij nader inzien doe ik het niet.. ik weet niet of je 3 weken terug nog was toen er een paar jongens voor de eerste keer reden..? die 2 die ongeveer 5 minuten van het half uur OP de baan reden? die wilden wel met mijn ta-05 meedoen.. jah dag :)

kijk nog ff verder want wil zeker meedoien.. lijkt me lache...

Leuk idee alleen snap ik niet dat de motor vrij is om te kiezen.
Of zijn er bepaalde klasse waar in gereden kan worden?
Als dat niet zo is zou ik een motor afspreken zodat het eerlijkste is.

Jammer dat het zo veer weg is
Door de afstand maar vooral doordat de motor vrij is kom ik niet.
of er moetne verschillende klassen zijn dan doe ik denk wel mee.

laat maar weten hoe het zit

Is toch juist leuk als men de motor mag kiezen? Je moet het drie uur volhouden, dus als jij dat met een 12 wilt proberen, dan is dat prima. Ga je wel snel leeg en is je motor sneller dood. Motorkeuze is dus al strategie, lijkt me zo. Maar ja, ik rijd noooit mee met die endurance-dingen.

Het is heel gebruikelijk om de motorkeuze vrij te laten bij een endurance race.
Zo kun je voor een 12 turns kiezen waar je harder mee kan en vaker moet vervangen of voor een 19 turns die de hele race mee kan gaan.

Vassago zei:
Met een 12 maak je die 3 uur ook wel vol hoor.

Inderdaad, totaal geen probleem.
Kan me nog een 1000 ronden race herrinneren die we met een 12 reden, gaat zonder problemen de hele race mee.
De snelste rondetijd werd toen nog gezet in rondje 670 ofzo, zegt genoeg lijkt me.

Rob Janssen

De gedachte achter de "vrije" motoren, is inderdaar een beetje strategie. Somigen rijden 19T en anderen weer 23T of 27T, het lijkt mijn namelijk beter om langzamer te rijden zonder fouten dan snel met fouten.

Bij deze race (bij ons dan teminste) gaat het ook niet om het winnen maar gewoon om het rondjes rijde, de sfeer en uitteraard het biertje achteraf.
En ja ik weet dat het voor de meeste een groote afstand is, maargoed daar kunnen wij ook niets aan doen. Dat is een overweging die je zelf moet maken...

gegroet,

Back