RC-Paraglider van Hacker

Hallo,

Eindelijk dan, mijn RC-Paraglider van Hacker is binnen.
Heeft eimand, al ervaring met deze Paraglider?

Gert

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel leuk, maar jammer van de hoge aanschafprijs. Beetje uit verhouding?? (koop je bijna een echte voor...)

Het is inderdaad wel een hoop geld.

Ik had het zeker ook niet gedaan, als ik geen hoge korting had, ik koop namelijk tegen inkoop prijs in bij Hacker.
En dat scheelt zeker 35%.

Alles bij hacker is eigenlijk stevig aan de prijs. Dit los van de eventuele kwaliteit van de producten die ze leveren...

Hoi,

Die gaat er dus bij mij ook komen. Ik had deze al sinds 1993:

parapentejanuari200701_resize.jpg

P1010037.jpg

P1010036.jpg

met een 6,5 cc Saito. Hij vliegt zeer goed maar kan niet goed tegen te veel wind. Hij gaat dan 'gewoon' achteruit.
Die van Hacker schijnt daar beter bestand tegen te zijn volgens de berichten en filmpjes op rc.paragliding.de. Nog even sparen dus.

Groetjes, Erik.

Hoi,

Ja dat van de voorste lijnen korter of langer maken is bij mij bekend en ik maak daar dan ook dankbaar gebruik van. De foto is genomen bij zeer weinig wind dus had ik hem zo langzaam als maar mogelijk was afgesteld. Ik hoopte wat thermiek te vangen maar dat lukte die dag niet. Verder vliegt hij prima. Maar electro is zeker ook niet te versmaden. Ik kan niet wachten. Dit wordt er weer één die mee gaat naar zee en op vakantie.

Groetjes, Erik.

Hoi,

En al gevlogen boven dat hele dikke pak sneeuw dat bij jullie gevallen moet zijn? Ik ben wel heel erg benieuwd. Hier nu eindelijk wat droger met zon.

Groetjes, Erik.

Hoi Erik,

Inderdaad de hele week lopen graven, zoveel sneeuw.

Gisteren geprobeerd de stuurlijnen af te stellen maar het was nul wind, scherm bleef niet mooi en lang boven me staan.
En vandaag is het te veel wind, dus Robin maar uit elkaar gehaald wand morgen krijg ik de aluminium servohebel binnen voor de armen.
Standaard zijn ze van plastic.

Gr,
Gert

Hoi,

Nu ook hier nauwelijks wind een beetje zon en een heel pak sneeuw, eigenlijk uitstekend vliegweer maar....snotverkouden dus maar even niet op een veld gaan staan.

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd of je al gevlogen hebt en zo ja zijn er foto's?

Groetjes, Erik

Nee, helaas nog niet gevlogen met de Paraglider.

Ook hier nog te veel sneeuw en te koud.
Zodra de eerste vluchten zijn leg ik het gelijk vast

Gert

Hoi,

Ik hoop dat je ondertussen toch wel een keer gevlogen heb. Of ligt er nog te veel sneeuw? Ik ben heel erg benieuwd naar de eventuele ervaringen?

Groetjes, Erik.

Paraglider

Hoi Erik,

Er lig inderdaad nog een beetje sneeuw, maar aankomende twee weken wordt het hiet rond de 18 graden, en dan is het dal zeker schoon.

Ik heb ondertussen een tweede piloot erbij gekocht en een andere kooi.
De oude (nieuwe) is van metaal, en vooral bij de para motor die op de kooi land, schijnt in praktijk toch snel krom te gaan.

Zie filmpje Stunt3 0 mit Fresh Breeze Rucksackmotor Scale RC Gleitschirm - YouTube

Maar ik hoop zeker over een week de eerste vluchten te maken.

Hoi,

Ik hoop dat je ondertussen toch wel een keer gevlogen heb. Of ligt er nog te veel sneeuw? Ik ben heel erg benieuwd naar de eventuele ervaringen?

Groetjes, Erik.

Back