RC parcours in Gentbrugge (MTCG)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Riko, 3 nov 2009.

  1. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    gisteren ne keer voor het eerst onroad gegaan met mijn aangepaste Rustler en ik zou daar graag meer onroad mee willen gaan maar dan op een echt parcours...(offroad gaat ook, maar de wagen is er veel minder voor geschikt nu)

    En naar het schijnt heeft men een goed parcours bij MTCG MTCG - MonsterTruck Club Gentbrugge
    [​IMG][​IMG]


    Nu mijn vraag is of er hier nog mensen zijn op het board die lid zijn van die club?
    Ik persoonlijk zoek gewoon een parcours, en wil niet per se wedstrijden gaan rijden.

    Maar dat kan eventueel veranderen in de toekomst, maar in hoeverre kan je met zo een aangepaste rustler meedoen aan wedstrijden, wat zijn de regels hierover want ik zie eigenlijk niets van klasse indelingen ofzo in het regelment.

    Lidmaatschap (en dus parcours gebruiken) kost 5 euro per dag of 35 per jaar.
    Ik veronderstel dat er bij dat lidmaatschap geen andere voorwaarden zijn en dat je niet verplicht wedstrijden moet doen?

    Hoe dan ook, ik zal morgennamiddag eens kijken, dus als er nog beginnende rc-ers zijn uit het Gentse die ook nieuwsgierig zijn, laat maar iets weten zou'k zo zeggen :)
     
  2. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Ik ben geen lid, maar ben er ook af en toe al eens gaan rijden. Wedstrijden die op dit circuit georganiseerd worden zijn enkel voor 1/5 of 1/6 buggy's.
     
  3. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    ik ben eigenlijk nieuw in heel dat club gebeuren :)

    maar hoe gaat dat? ik zie dat dat woensdagnamiddag open is van 13u tot 19u
    En je mag daar dan zomaar gelijk wanneer toekomen en starten en stoppen wanneer je wil...?

    En hebben ze daar dirt tracks of asvalt of "matten"? en met wat zijn die matten te vergelijken?
    Want heb nu anaconda's en voor asvalt is dat goed, voor dirt niet, maar hoe is de verhouding van zulke banden met matten?

    Rijdt gij toevallig met 1/10? anders heb ik wel eens goesting mijn Rustler te testen tegenover een andere 1/10 truck :)
     
  4. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nee, ik heb momenteel een niet rijdende Savage, en een TT-01. En ook niet veel tijd om te rijden.

    Trouwens, ik vraag me af of het zomaar open is, morgen. Alleszins al niet meer tot 19u, want 't is daarvoor al donker, en er is geen verlichting. Ze houden een winterstop, maar ik weet niet of dat enkel voor de races is, of ook voor het gewone openen van 't circuit. Zend is een meeltje naar de Robin (webmaster, zijn meeladres moet wel ergens op die site staan). Die weet dat wel, en kan je verder helpen.

    Als 't geen wedstrijd is, mag je daar idd zomaar toekomen en starten en stoppen wanneer je wilt. Alleen als je met een zender rijdt waar je kristallen in gebruikt, mag je niet zomaar je zender aanzetten, je moet aanduiden op het zenderbord dat jij die bepaalde frequentie aan 't gebruiken bent.

    Zoals je op de foto's ziet is de ondergrond op dit circuit kunstgras. Voor een Rustler een goed terrein. Niet supervlak, maar ook niet ruig. Maar mss zijn die anaconda's niet de juiste banden hiervoor. Banden met fijne nopjes op zijn goed, denk ik.
     
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    probeer schumacher mini pin (2wd achterband op een truckvelg persen/proppen) of mini spike (de truckband) in de yellow compound :)
     
  6. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    Thx allemaal!

    En ik heb deze namiddag al een mailtje met een inschrijvingsformulier gestuurd naar robin zijn mailadres, dus ik verwacht 1 dezer wel een antwoord.

    Nuja, als het weer echt slecht is ga ik het bezoekje van morgen uitstellen.


    En als je een 2.4ghz zender heb is dat geen probleem veronderstel ik?
    Ook las ik iets van spectrum zenders dat deze verboden waren op dat circuit wegens niet voldoen aan de europese normen (van wat weet ik niet meer precies)
    Maar ik heb een Graupner Race Specje, dus dat is geen probleem als bij de Spectrums dacht ik.
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    en al nieuws ?
     
  8. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    joat joat, tis winterstop tot februari, dus dan keer over de vloer gaan e :)

    (en komt toch goed uit met de naderende blok...)
     
  9. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    hela, ik ben ook van het gentse (wondelgem tegen de meulestedebrug)
    ik lees hier dat er nog mensen zijn van in de buurt, vandaar mijn postje

    ik ben deze zomer al een paar keer gaan kijken in gentbrugge, wel spectaculair die 1/6 tweetakt offroad wagens !
    ik overweeg om tegen de start van het nieuwe seizoen ook zoiets te kopen en me lid te maken daar.

    tot dan ben ik zinnens om ook een indoor (onroad/offroad) club of circuit te bezoeken (met electro uiteraard)

    wie kan me zeggen welk circuit of club er dichtsbij is ?

    Ronse, Roeselaere, antwerpen ?
    zijn er geen indoor clubs dichter bij Gent ?
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2009
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    nee :'(
     
  11. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
  12. lieveke

    lieveke

    Lid geworden:
    14 mrt 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    gent
    hey, ik ben nieuw hier op de forum.
    weet er iemand een parcour zijn om met elektronische auto's te rijden in gent?
     
    Riko vindt dit leuk.
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Offroad kan in de Blaarmeersen. Mooi aangelegd en door vrijwilligers onderhouden! Aanrader!
     
    Riko vindt dit leuk.
  14. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    hierop terugkomend na al die jaren :p

    in de Blaarmeersen, dat bestaat er nog en je kan er met gelijk wat rijden of moet het bepaalde schaal zijn en elektr/zelfontbranding?

    daar is geen club actief, iedereen individueel?

    mss aan het denken de draad terug op te pikken, maar dan direct grotere schaal, maar wil niet buiten Gent om ermee te rijden, dus dat parcours op de blaarmeersen lijkt wel wat....alleen vind ik er precies niets over...

    bedankt alvast


    edit: heb gezien dat er een fb pagina is, zal daar es rondneuzen en es passeren
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2021
  15. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    ondertss al actief geweest ginds mét mijn nieuw speelgoed ;)



    voorstelling wagen met fotos volgt nog
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik ben er ook sporadisch. Momenteel is het parcours wat leuker dan een tijd geleden vind ik, iets minder technisch, meer fun.
     
    Riko vindt dit leuk.
  17. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    Ik zie dat alle bovenstaande links niet meer werken, Gentbrugge en Ronse...
    Vraag me af of er mensen al gereden hebben in het speelbos van De Zandbergen?
    https://stad.gent/nl/buitenlocaties/de-zandbergen
    In de Zeeschipstraat...

    Straks gaan rijden omstreeks 14u30, als er nog mensen zin hebben, join us!
     
  18. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Nee, blaarmeersen hé.
    Zandbergen, zegt me niets. Lijkt me ook wel tof! Is het een beetje doenbaar? Geen overlast voor anderen?
    Niet echt een parcours veronderstel ik?
     

Deel Deze Pagina