RC rocketglider

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door marcvv, 7 feb 2007.

  1. marcvv

    marcvv

    Lid geworden:
    25 aug 2006
    Berichten:
    84
    Locatie:
    roosendaal
    Ik ben nieuw hier, dus ik riskeer het om vragen te stellen die wellicht al vele malen beantwoord zijn. maar toch: bestaat er een bouwpakket (dus niet vanaf tekening) van een acceptabel werkende met raketmotor aangedreven zwever(tje) wat RC bestuurd wordt? En zo ja wie levert zo iets?

    Bij voorbaat dank voor de info,

    Marc
     
  2. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Hallo Marc,

    Welkom op het forum!

    Een bouwpakket ben ik nog niet tegengekomen maar deze meneer in onderstaande filmpje maakt het wel erg bont.
    http://www.jet-man.com/playervideo.swf?video=jetman2007.flv

    Je kan natuurlijk een soortgelijke vleugel aanschaffen bij www.EPPshop.nl maar dan zul je zelf de turbine er onder moeten hangen. ;-)

    Ik weet dat er RC zwevers zijn (ook echte) waar ze een kleine turbine op hebben gebouwd. Ook hier heb ik wel eens een filmpje van gezien op dit forum maar of dit een compleet bouwpakket is????
     
  3. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Er is al wat over geschreven, vooral door JanHein.
    Meeste mensen maken wel iets van een tekening.
     
  4. Modelraketten.NL

    Modelraketten.NL

    Lid geworden:
    24 mei 2005
    Berichten:
    78
    Op de DRRA site in Foto-archief-1 staan enkele foto's van een dergelijke raketmotor aangedreven zwever.
     
  5. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
    Hoi mark

    Ik verkoop die dingen :)

    Zowel complete kits,als tekeningen, motoren, en vleugelsets. Ik hoop deze week de eerste onderdelen binnen te krijgen voor een nieuwmodel . Waar ik het komende jaar in de Duitse competitie mee wil gaan vliegen.

    mocht je meer willen weten dan moet je maar even een pbtje sturen.
     
  6. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
  7. Heut

    Heut Guest

    Hi Marc,

    Er is een aantal RCRB 's op de markt in de USA.
    Een goede is van http://members.aol.com/RobEdmonds/Edmonds.html Ga naar Radio control en voila.
    simpel te bouwen en simpel te vliegen. Je kan zelf dealer worden. Goede recencies.

    Ik ben op dit moment de Estes T-25 centurian aan het bouwen (zie foto), gevonden op Ebay. Dit is een model dat out of production (OOP) is van estes. je moet redelijk goed kunnen vliegen om het te besturen. heeft elevator en ailerons, goede zwever, maar een beetje zwak gebouwd.

    Andere (maar ook goed) zijn de astroblaster gemeld door JanHein. Ook dat is een kloon voor zover ik weet.

    Een andere interessante is de delta star. http://www.randrmodelaircraft.com/Delta Star.htm download de video en be impressed. komt als een balsa kit.

    Op basis van dat model heb ik een fiberglass model ontworpen dat nog twee stappen verder gaat. 2 raket motoren:
    1 voor launch,
    en 1 voor een airstart zodat je na zweven weer omhoog kunt.
    Hoe dat uitwerkt weet ik nog niet.

    Een laatste is een model van de Komet 163C, een versie van de Duitse WWII raketvliegtuig, ook RC. Ga naar www.sbrcmodels.com Het is designed als een pushprop, maar deze mannen lanceren het met een elastiek, en dan ontsteken de motor met de ESC.

    Veel plezier,

    Heut
     
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
    Dat zwevertje van Rob Edmonts heb ik ook en van alles wat heeft ontworpen vind ik het de minste. Het idee er achter is heel goed. Sturen met twee flaps en een servo. Maar het spul is zo fragiel dat er niet echt mee te vliegen is. De T25 ook die heb ik liggen. zowel de originele als een clone :). En daar moet je echt goed voor kunnen vliegen. (ik niet dus)

    Zelf ben ik bezig met een termiek zwever die met een raket motor ophoog te wordt gebracht. De Jack Sparrow en die heeft zaterdag zijn eerste vluchten gemaakt. De tekeningen en de snij files heb ik op internet gezet. De romp heb ik lazer laten snijden en een Xps vleugeltje is eigenlijk alles.

    http://www.cavemanrocketry.nl/cpg/displayimage.php?album=11&pos=2

    Dit is ongeveer alles wat je nodig hebt voor de romp. Dus als je niet echt een bouwer bent en goed koopt wilt vliegen is dit een mogelijkheid. Ik geef overigens nog geen garantie op het ontwerp tot hij helemaal goed is ingevlogen en alles is getest ;-)
     

Deel Deze Pagina