RC speedboot met vloedkamer

• Topicstarter Topicstarter traxxas summit
  • Startdatum Startdatum
T

traxxas summit

Guest
Ik zoek een RC electro speedboot van tussen de € 200 en € 400 met een vloedkamer. Zoiets als de Graupner dragster lll en de Eco Power. Het liefts kant en klaar en ready to run. Ben zelf nog maar een beginner.

Alvast bedankt.

Hallo TS,

Boten met kantelkamer/vloedkamer compleet gebouwd zijn er niet veel, kijk in deze link eens naar de Xcalibur, die behalve als lege romp (met vloedkanaal), ook compleet gebouwd wordt geleverd en je ziet dat je binnen je budget bij BK 'ietsje' te kort komt:
Elektro

Daarnaast is het met de huidige Lipo & brushless aandrijving ook zo, dat de boten aanzienlijk lichter zijn en dat een fabrieksvloedkanaal niet groot genoeg is om de boot ook daadwerkelijk terug te laten kantelen...
Kijk maar eens naar de afmetingen van het vloedkanaal, dat ik in mijn Arowana heb gemaakt:
full

full

Zelfs met een inhoud van 2,3L moest ik nog lood toevoegen aan de buitenkant van de vloedkamer om de boot te laten draaien na een flip...

Het inbouwen van een vloedkanaal in een lege romp is geen heksentoer, desnoods wil ik het wel voor je doen, maar als je het zelf doet, en de boot verder ook zelf opbouwt, weet je gelijk van de hoed en de rand bij snelle electrospeedboten.

Binnen je budget is "RTR" een gebruikte boot de enige optie, zelf een lege romp opbouwen kan ook nog binnen je budget als je geen bezwaar tegen Chinese producten hebt.

Dit is voor zover ik weet de enige Chinese aanbieder, die een boot met een vloedkanaal in z'n programma heeft:
http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbt0401002_code
Ook hier zijn ze wijs geworden en wordt er lood meegeleverd omdat het ingebouwde vloedkanaal dus te klein is uitgevallen...
Voor de rest is het meeste inbouw werk al voor je gedaan en hoef je alleen de motor, ontvanger, servo, lipo en regelaar nog op hun plaats te monteren en de boot vaarklaar te maken door alle boutverbindingen te controleren en eventueel te borgen met Loctite, lekken te vinden en te dichten, de flexas te smeren en de kap af te plakken met tape voor elke run.

'RTR' vanuit het verre Oosten betekent dat de boel geassembleerd is (en soms niet eens erg goed), het vaarklaar maken moet je zelf (laten) doen.

Hele mooie (lege) rompen, met een meegeleverde vloedkanaalwand(!) vind je hier:
http://www.rc-raceboats.de/shop/boote-und-zubehoer/monos/

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie speedboten bij BK maar wel nogal prijzig om mee te beginnen. Misschien moet ik wel kijken voor een gebruikte RTR. Al heb ik liever nieuw. Bedankt voor de informatie!

Back