RC tank?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door rcman1, 7 feb 2015.

  1. rcman1

    rcman1

    Lid geworden:
    7 feb 2015
    Berichten:
    3
    Hallo ...

    Ik zit een beetje op internet te kijken voor onderdelen voor rc auto's en andere voertuigen maar zelf zou ik een tank willen maken. Ik weet niet zo goed waar ik onderdelen moet kopen en hoe ik ze moet koppelen met een afstandsbediening. Ik ben zelf niet zo super goed met modelbouw dus zou iemand mij kunnen helpen??

    Alvast bedankt
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    koop een rtr en bouw die verder op naar je zin.
     
  3. rcman1

    rcman1

    Lid geworden:
    7 feb 2015
    Berichten:
    3
    Wat voor rtr zou ik moeten kopen?
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    je MOET nix.

    maar er zijn diverse rtr tanks leverbaar van een paar tientjes tot aan honderden euro's.
    kijk maar eens rond op het net zou ik zeggen.
    o.a torro, heng long.
    graupner heeft er ook 1 geloof ik.
     
  5. rcman1

    rcman1

    Lid geworden:
    7 feb 2015
    Berichten:
    3
    Thanks

    Heb gekeken en zie al wat leuke tanks bedankt voor je advies
     
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik weet natuurlijk niet wat je zoekt maar je krijgt waar je voor betaald.
    heng long bv kan redelijk veel voor niet al te veel geld maar daar is ook de kwaliteit naar.
    torro kan ook behoorlijk wat maar kost al een stuk meer.

    en dan heb je ze natuurlijk ook nog in diverse schalen.
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De beste oriëntatie is volgens mij om eens goed naar de bouwberichten op dit forum te kijken en op andere modelbouw fora zoals battletanks België, rc-panzerketten forum.de
    e.d.. Dan krijg je een goed idee van de kosten, de gevraagde inspanning en de bouwtijd.
    Mijn uitgangspunt is altijd een ready to roll maar dan met voor het betreffende model zoveel mogelijk metaal inzake tracks, wielen, loop, etc. Dan kom je als eerste bij Taigen en vervolgens Torro die full metal series heeft. Als een bepaald model alleen in de magere Heng Long kwaliteit leverbaar is dan krijg je bijvoorbeeld bij een Stug III de verhouding dat de td zelf ca 110 euro kost en de upgrades een dikke 300 euro. Wil je goede electronica met realistische motor en rijgeluiden dan betaal je al snel 300 - 400 euro extra voor de elektronica alleen. Voor winkels google eens naar Tank-modellbau.de, RCtank.de, aziatam, tanktoko Apeldoorn. Verder kijk op op marktplaats of Ebay er zijn ook mensen die een rc tank kopen er niets mee doen en ze in nieuwstaat doorverkopen, zo kwam een vriend van mij onlangs aan een fraaie Taigen metal edition Tiger I spät voor niet 289 maar 189 euro was feitelijk nog nooit uit de doos geweest.. veel succes :)
     

Deel Deze Pagina