Rc vliegbrevet

Dat ligt er aan of je aanleg hebt, wie je les geeft en hoe vaak je kan vliegen.
Je zou tussen een week en 3 maanden je brevet moeten kunnen hebben.

Grts Gert-Jan

Dat hangt geheel aan jezelf af,

Als je bij een club aangesloten bent, en je kunt iedere dag les nemen, en het gaat goed.. dan kan jij vrij snel een brevet halen.. Bij wijze van spreken :)

Voor examens staan geen datums.

---edit---
Gert was sneller :)

Wederom weer afhankelijk of je het snel onder de knie hebt of niet, daar kan een ander weinig over zeggen. Tenzij het de instructeur is die naast je staat..

Ik kan alleen zeggen, hoe langer je wacht hoe langer het duurt :)

Zonder gekheid. het hangt van jouw (aanleg en inzet) en hoe goed je instructeur je instrueert.
Is voor iedereen verschillend..

Ik zou zeggen, gewoon lekker zsm beginnen :) dan zie je het vanzelf

ik heb dr bijna 7 jaar over gedaan.
had hem pas nodig bij de wedstrijden dus nooit eerder gehaald.
ik zou zeggen, ga gewoon lekker vliegen met je instructeur en het komt vanzelf wel.
DJ maakt wel een schatting, maar hangt van je zelf af, inzet en aanleg.
zolang je er maar lol in hebt!!

gr max

ik heb dr bijna 7 jaar over gedaan.
had hem pas nodig bij de wedstrijden dus nooit eerder gehaald.

gr max

psst.. Ik heb hem nog steeds niet.. ;)

Bij vliegwedstrijden ooit eens over gesproken dat het verplicht is. Vervolgens gewoon meegevlogen en nu zijn we alweer een jaar of 4 verder.

Alleen bij fly-ins is het wel handig. Ik ben ooit bij een club wezen gastvliegen waar er een instructeur naast me kwam staan (omdat ik geen brevet had). Naja, dan vlieg je een keer een kunstvlucht-programma en dan loopt die instructeur halverwege het eerste figuur alweer weg.

Maar meestal is men al tevreden als ik een kunstvlucht kist uit de auto haal. Dan hebben ze zoiets van "oh, dat is niet zijn eerste kistje. Die zal vast wel kunnen vliegen." (Iets waar ik zelf nog steeds niet van overtuigd ben trouwens ;)).

haha, was keer na een wedstrijd, kwam dr ook eentje bij mij staan omdat ik geen brevet had. maar die was ook zo weer weg.
maar telde vorig jaar niet mee met het kampioenschap en soms ook wel handig als je een keertje ergens anders vliegt. DE of zo of een show.

en idd wat danny zegt, veel simmen :P

soms ook wel handig als je een keertje ergens anders vliegt. DE of zo of een show.

DE kent geen vliegbrevet , daar dus ook niet voor nodig .

Je verzekering moet je aantonen kunnen daar. (verplicht in DE)

In Spelle mochten een paar Nederlanders niet vliegen omdat ze geen aantoonbare verzekering hadden . :oops:

Mvg Johan

@ plotterwerwelt. met brevet ben je meteen verzekerd als je lid bent van de knvvl.
en om als 15 jarige nou met mijn verzekerings papieren rond te gaan lopen:rolling: xD

Je bent niet verzekerd door de KNVvL als je een brevet hebt of lid bent.
Een brevet heeft geen enkele rechtsgeldigheid.
En je moet ten alle tijden zelf WA verzekerd zijn.
De KNVvL heeft een parapludekking, pas als je eigen verzekering niet betaald, de rechtsbijstand niet meer kan helpen, dan pas kan je aanspraak maken op de KNVvL.

GJ

Het staat toch allemaal duidelijk beschreven, kwestie van lezen.
En nee, ik ben niet tegen de KNVvL en zelf ook KNVvL lid.

GJ

Back