Rc-Wings is er mee gestopt

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Turbodesk, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Politie en dingen in beslag nemen..
    Als t al niet netjes ingepakt is wordt t spul gewoon in een busje gemikt en gestapeld.

    Ze zullen niet de kans gehad hebben om alle grote schaal modellen (wwii enz) netjes vooraf te demonteren.
    Nope, Je mag er zelf niet eens meer aankomen.

    Hoor binnen mijn club dat er nog div bestellingen open staan. Zijn dus ook spullen en geld kwijt.
    In de grote schuur erachter werden door andere mensen jet modellen gebouwd of opgeslagen.

    Herinner mij jaaren geleden iemand met een erg grote styropor 747 zweven op de duinen bij t strand .
    Allemaal telefoontjes "747 stort neer". Politie erbij, 747 in beslag genomen.
    Foto in de krant: hele grote verkreukelde 747 achterin politie bus. Deel van stabilo nog half buiten boord.
    Oom agent bromsnor duwd tegen deur: Die achterdeur zal dicht!
     
    Terence vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Aanvankelijk vond ik het een wat ongeloofwaardig verhaal. Maar zo langzamerhand begin ik daarop terug te komen.
    Als de politie zich op een dergelijke manier manifesteert, zou je dat moeten kunnen filmen.
    Spullen van anderen vernielen, kan echt niet. Ook niet als je een kostuumpje aan hebt en een pet op.
    Ik ben benieuwd of er opname's gemaakt zijn bij RC-Wings!?
     
  3. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    Ik ben blij dat er geen foto,s en film van zijn,ik werkte daar en was bij de eerste inval in juni! ik zal jullie vertellen dat was geen pretje!
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... vertel!

    Ik ben niet geinteresseerd in wat r wel of niet met RC Wings aan de hand is, tot nog toe zijn dat linksom of rechtsom, eenzijdige berichten en RC Wings kan geen weerwoord geven, dus dat komt vroeg of laat wel via officiele kanalen aan het licht.

    Maar waar ik WEL in geinteresseerd ben, is hoe de politie zich nu daadwerkelijk gedraagt, en of het werkelijk gerechtvaardigd is dat alles wat daar in die winkel stond gewoon domweg gesloopt danwel beschadigd is.
    Want "preventief invallen" lijkt mij een situatie waarin er nog geen definitief bewijs is, en in zo'n geval geeft het geen pas al dat materiele kapitaal zomaar te vernietigen.
    Lijkt me ook uiterst unfair naar de mensen die hun vliegtuig daar als derden te koop hadden staan.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    Hoezo kan rc-wings geen weerwoord doen?wat is dit dan op de foto!
    Ik hoop dat u bewijs vind dat ze onschuldig zijn,dan kan de winkel weer open!

    https://www.destentor.nl/deventer/r...rt-is-door-inval-onmogelijk-gemaakt~a5b75651/
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 27 nov 2018
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, ik geloof dar RC Wings niet een modelbouwforum account heeft, en ze dus niet actief aan deze discussie deel kunnen nemen...

    Maar zo bedoelde ik dat niet. Ik bedoelde dat ik niet op zoek was naar roddels of geruchten of over wat er nu wel of niet waar is.

    Ik was nieuwsgierig naar hoe de politie nu daadwerkelijk met die winkelvoorraad omgegaan is. En jij schijnt er in elk geval bij de eerste inval bij geweest te zijn, dus wellicht dat je daar meer over kan vertellen....
    Dat bericht in de Stentor word je helemaal mee doodgegooid op facebook en in de diverse whatsapp groepen...
     
  7. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    Ik kan alleen vertellen dat wij bij de eerste inval netjes behandeld zijn door de politie,ik ben alleen als getuige verhoord omdat ik daar in dienst was! meer kan en wil ik er niet over zeggen,behalve dat het erg jammer is!
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik weet van een bepaalde importeur dat er erg veel zwart geld omgaat in modelbouw.
    Ik laat in het midden of RC Wings zich daar mee inliet maar het assortiment zou voor een normale gezonde modelbouwwinkel veel te duur zijn en niet winstgevend.
    De politie moet spullen netjes meenemen en de eigenaren mogen niets meer aanraken.
    Bij inbeslagname van spullen bij onze radiostudio, honderd jaar geleden, was er niet veel meer over van de apparatuur, stekkers en kabels werden afgesneden en hardhandig uit de behuizing gesloopt.
    Het spul komt na veroordeling wel weer vrij of word verkocht via de domenen.

    GJ
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Maar is het nog bruikbaar? Dat is de grote vraag...
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik neem aan dat het niet met geweld in een kliko gepropt is.
    Trouwens, het is niet zomaar oom agent die even langskomt, het zal een team van de FIOD of zo geweest zijn en dan is er ook een officier van justitie bij.
    Ze doen niet zomaar een inval, dan moet er echt wel bewijs of zware verdenking zijn, de officier van justitie moet toestemming geven voor deze actie en dat doen ze niet zomaar.
    Beetje rook en vuur verhaal.

    Wat betreft schade aan inbeslaggenomen materiaal.
    Mocht het teruggegeven moeten worden dan moet die schade vergoed worden.
    Het zal misschien beschadigd zijn maar motoren zijn altijd bruikbaar, net als electronica.

    GJ
     
  11. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    Jullie zouden justitie even kunnen bellen en vragen of alles nog heel is!
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vaak ligt de waarheid ergens in het midden G.J.
     
  13. Piper

    Piper

    Lid geworden:
    5 nov 2003
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Almere
    De beaver op mijn foto had ik de dag ervoor gebracht om te verkopen.
    Heb alleen nog de foto's. Baal als een stekker.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ongeloofelijk rot voor je!

    Maar daar doelde ik eigenlijk meer op: in hoeverre kan een eigenaar van een vliegtuig wat daar stond, ergens aanspraak op maken als zijn toestel beschadigd is?
     
  15. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik ben zeker geen jurist maar ik kan mij wel iets voorstellen.

    Je brengt een toestel bij een winkel met de vraag of jij hem "aan het plafond" mag hangen, je spreekt een mondelinge minimale prijs af en eventueel een afspraak over de opbrengst. Dan ben je je toestel waarschijnlijk gewoon kwijt zonder enige vorm van aanspraak. (hoe wil je immers aantonen dat jij de eigenaar bent?) De ondernemer zou zelfs een probleem kunnen krijgen omdat de handelswaar (nog?) niet in de boeken is opgenomen.
    Als je wel kunt aantonen dat jij de eigenaar bent kun je enkel de ondernemer aansprakelijk stellen.
     
    Terence vindt dit leuk.
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou Wil, als justitie zoiets ingrijpends doet dan is er wel iets aan de hand,

    En voor degenen die daar spullen in bruikleen of verkoop hadden staan.
    Als je er een bon of verklaring van hebt dat het jouw spullen zijn dan kan je het gewoon terugvorderen.
    Even contact opnemen met de politie en je bon tonen.
    Schade zal je denk ik moeten verhalen bij de eigenaar van de winkel.

    GJ
     
  17. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Is het anders met in beslag name vs failliet dan?
    Enkele jaren geleden ging er een grote motor dealer failliet.
    De mensen die daar net een motor in onderhoud hadden waren gewoon hun motor kwijt (voor zover ik me kan herinneren).
     
  18. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    Ik had iedereen al gewaarschuwd maar helaas niemand geloofde mij!
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als mijn toestel daar stond, om wat voor reden dan ook, zou ik er niet aan denken om een bon te vragen. Hoe het ook is, het is zwaar balen om zo je toestel kwijt te raken.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb overigens sterk het gevoel, dat wij hier niet alle informatie hebben. Dat schreef ook al iemand in het begin. Veel meer dan wat gissen kunnen we eigenlijk niet.
     
    reneartois vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina