rc10t ombouwen naar brushles.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Efrem, 17 dec 2015.

  1. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Hallo electro rijders.

    Ik ben voornamelijk op het brandstof forum actief maar nu heb ik een nostalgische aankoop gedaan.
    Ik heb een rc10t4 gekocht. Vroeger met een t1 wedstrijden gereden. Dat was nog in de nicd tijd dus ben er al een tijd uit zeg maar :)
    Deze auto is uitgerust met een geborstelde motor maar wil ombouwen naar brushles. Maar geen idee wat voor motor esc combo ik nodig heb om de truck voort te bewegen.
    Ik hou wel van een beetje power maar constant wheelies trekken is niet nodig, gewoon genoeg power zeg maar.
    Wellicht kunnen jullie me advies geven over wat ik zou kunnen aanschaffen.

    Alvast bedankt, Efrem.
     
  2. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Aanvullend.

    Iets wat op 2s lekker vlot rijd en wil ik dan toch een keer voluit ook 3s aankan.
    Een schot in het donker... 2000kv met 60ah regelaar? Of zit ik helemaal mis?
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    60A regelaar is prima inderdaad voor zo'n auto.
    Alleen zou ik voor iets meer Kv gaan, rond de 3500Kv zou leuk moeten gaan op 2S en erg hard op 3S.

    Wheely's ligt ook aan hoe je gas geeft, en de afstelling van de slipkoppeling.
     
  4. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok heb een kv naar turns lijst bekeken. Dan zit de motor op 13 tot 14 turns?

    Wat voor een pignon zou ik dan moeten rijden om de boel koel te houden? Of hoef ik me daar met zo'n lichte auto niet zo druk over te maken?
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    3500kv is leuk maar zorg wel dat je een "echte" 1/10 motor neemt.
    De hele turns motoren (8,9,10,...) met koelribben erop zijn kleinere rotors in 1/10 schaal behuizing. De halve turns (8,5 , 9,5 , ...)zijn echte 1/10 size en worden dus minder snel te warm. Pinion is proberen, hangt van zeer veel factoren af.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dit is alleen bij een bepaald merk zo, er zijn ook gewone 1:10 spec hele turns motoren.

    Maar open even de manual van een Arrma Raider BLX, hier is een 3600kv motor gebruikt die op 2S aardig van zijn plek komt en er is een gearchart die je kunt gebruiken om jouw buggy te voorzien van de juiste vertanding.
     
  7. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok. Ik heb gister op een verkooppagina een nieuwe set met een 10.5T motor, komt op 3450kv uit volgens mij, en 60A regelaar van iemand over kunnen nemen.
    Een set van skyrc. De cheeta? Een set met sensor? En een instel kaart er bij.
    Ook direct een lipo over kunnen nemen van hem dus kan iig rijden.
    Ga ik wel even klooien met de vertanding.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Gaat wel lukken zo te horen.

    Heb je wel een lader dat met een LiPo overweg kan? Gezien je het over wat ouder apparatuur hebt geeft mij het vermoeden dat er een kans is dat je die niet hebt. Probeer hem niet met een NiMh lader te laden tenzij je de verzekering wilt bellen....

    En sensored.... Dat maakt een motor veel beter doseerbaar dan een sensorless systeem. Teminste als de motor en regelaar sensored zijn.
     
    Efrem vindt dit leuk.
  9. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ja die heb ik. Had nog een hele ouderwetse lader met laadsnoeren om meer laadstroom te krijgen. Heb ik vervangen voor een multifunctionele lader met balans plug.

    Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt.
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat klinkt prima, ik ben benieuwd!
     
    Efrem vindt dit leuk.
  11. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik ook :D
    Welkom in de moderne tijd.
    Vanmiddag de auto opgehaald. Er zitten gewoon nog nicd accu's bij hahah!
    De auto is uit 2003 en nog helemaal in nieuwstaat. Hij vertelde er twee keer mee gereden te hebben. Jaja dacht ik... Maar het is de auto echt aan te zien.
    Nog ff wat tunings deeltjes scoren en dan rijden.
    De motor esc combo komt morgen of maandag binnen.

    Groet Efrem
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De T4 is een wat ouder platform, maar wel erg goed, hij heeft het toch een dikke 10 jaar vol gehouden dan in de racewereld, als hij uit 2003 komt.
    In 2014 kwam de T5 pas geloof ik.
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    De T4 is een prima platform. Ik heb er een tijdje terug eentje op marktplaats gekocht, nadat ik een paar jaar geleden die van mij had verkocht en er toch een beetje spijt van had.

    Helaas was die van mij in een erg slechte staat. Slechter dan ik had verwacht. Dus uiteindelijk is zowat de hele auto opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen en had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen :-s.

    In die van mij zit een 6.5turns motor, moet nog even de juiste tandwielverhouding vinden, want hij is nu nog te licht gegeared.

    T4.1.
    Hobbywing Xerun 120a esc
    Speed Passion 8,5t motor.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Efrem vindt dit leuk.
  14. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Hij is een aantal keren geupgrade tot aan de 4.3 ofzo. Wel een mooie wagen. Ben er blij mee.
    Nog een paar andere shocks scoren en dan blazen met die hap.
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Tot en met de t4.2 die had oa big bore shocks. Daarna kwam de t5m volgens mij is er nog geen t5 met rear motor uitgebracht. Die van mij zou een 4.1 moeten zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  16. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    [​IMG][​IMG]

    Dit is de mijne. Ook een paar shocks gescoord net.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij waren de latere versie's alleen standaard met wat upgrades?
    Het chassis etc was gewoon hetzelfde geloof ik?

     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ziet er netjes uit zeg. Welke shocks heb je gekocht, de factory team versie? Zelf vind ik die fijn. Heb wel eens goedkopere rommel geprobeerd zoals hot racing maar dat was rommel. Ja in de basis zijn alle t4 gelijk volgens mij zit er verschil in de armen en de hubs.

    Ook zit er verschil tussen een Factory Team en een rtr versie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
    Efrem vindt dit leuk.
  19. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Thanks!
    Dit is een rtr. De man waar ik de auto van gekocht heb had de auto gekocht om te proberen, en is niet zo'n bouwer.
    Ik heb shocks van proline over kunnen nemen van iemand. Helemaal nieuw in de verpakking. Even zien of het wat is en anders kan im ze wel weer kwijt aan een ander.

    Zijn er eigenlijk nog delen te koop voor deze auto's? Zijn al best oud... of passen de delen van de de geupgrade versies ook?
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Bij liquide. Com is er veel te koop en ook niet duur en maar 1dollar verzendkosten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016

Deel Deze Pagina