RC4ALL modelbouw vereniging Almere

Naar veel verzoek is er eindelijk een Modelbouw vereniging in Almere.

Het doel van de vereniging is om alle modelbouwers in Almere,
samen te brengen, zodat wij met z'n allen onze hobby kunnen beoefenen.

hoe meer zielen hoe meer vreugd.!!

Uiteraard willen we op termijn een Baan laten aanleggen voor zowel On-road als Off-road.
Het aanleggen van een baan is alleen mogelijk wanneer er een voldoende
aantal leden bij de vereniging is aangesloten.

Wij nodigen u daarom ook uit om zich in te schrijven.!

Aan het inschrijven zijn wel kosten verbonden, denk nu niet dat dit geld
in de zak verdwijnt van het bestuur, dit geld wordt allemaal gebruikt
ter behoeve van de Club en zijn leden.
Om een officiele locatie toegewezen te krijgen is namelijk erg veel geld nodig, deze grond
moet namelijk van de gemeente gekocht worden.

Wij zijn voornemens om, zolang er geen officiele locatie is voor een baan,
2 tot 3 keer per maand een baan aan te leggen op Almere Poort.
dit met ingang van half September!!!!

Voor het lidmaatschap ontvangt u tevens bij RC-Central in Almere een korting op diverse goederen.

voor meer info zie ook

http://www.rc4all.nl/

Beetje ruime naam voor een club die alleen aan RC-Auto's doet.
Onder het begrip Modelbouw valt nog zoveel meer.

Wat mij verder opvalt is dat onder de wettelijk toegestane frequenties ook gewoon de 35 Mhz band wordt vermeld. Terwijl deze specifiek is bedoeld voor de vliegende tak van de RC-modelbouw.
Dit in combi met 2 modelvlieg-clubs in de nabije omgeving van Almere, die reeds onderling afspraken hebben staan over het verdelen van de beschikbare frequenties. Geeft mij een beetje raar gevoel in de buik.

Rick

Laat me raden:

Jullie hebben wel degelijk de 35 & 40 MHz frequenties in gebruik.
Er is nooit contact geweest met de besturen van de vliegclubs.

Ik hoop dat ik me vergis, maar ik vrees het ergste...

RC4all , da's natuurlijk bij uitstek, het woord zegt het al, NIET voor alle modelbouwers.

Uiterst kwalijk dat een RC-vereniging (in oprichting) voor auto's in haar officiele stukken een frequentielijst heeft staan waar ook alle kanalen van de 35 mHz in voorkomen!

Uiterst kwalijk dat een RC-winkel, die schijnbaar de drijvende kracht is achter deze vereniging, niet weet dat deze frequentie volgens de regels van het genootschap Telecom alleen en specifiek bestemd is voor RC-vliegers.

De (aspirant-) bestuursleden van deze vereniging dienen zich heel snel te beraden wat zij hiermee gaan doen.
Als ze dit zo laten staan zijn ze als bestuur hoofdelijk verantwoordelijk indien zich een ongeval voordoet.
Ze tolereren het niet alleen, ze hebben een voor rijders verboden frequentiegebied keihard in hun officiele regels staan.

Tjonge jonge, worden veroordeeld zonder dat mensen weten waarover het gaat :? :?

ter informatie!

het feit dat er ook 35mhz is opgenomen in de officiele stukken is, omdat er op de locatie waar veel gereden wordt door de leden en vele andere ook soms gevlogen wordt. Ook de piloten onder ons zijn welkom bij de vereniging.

momenteel wordt er zelf gezocht naar een in-door locatie om te vliegen!!!

dit zal binnenkort in overleg met de MVA (modelvlieg vereniging Almere) zijn.

Ook hebben wij enkele leden die varen met boten.

om bovenstaande reden dus RC 4 ALL.

dat de hoofddoelgroep RC auto's is mag de pret voor andere drukken, vele die een R/C auto bezitten, tonen oo interesse in alle overige aspecten van modelbouw.

RC-Central is niet de drijvende kracht achter RC 4 ALL. De vereniging heeft een volwaardig bestuur waar RC-Central geen deel van is.

RC-Central is slechts sponsor van de vereniging.

vereniging (in oprichting?)

met Kvk Nummer 39100351

Ik ben teleurgesteld in de negatieve richting die gekozen is hier op het forum aangaande het initiatief voor een modelbouw vereniging, alvorens te vragen om welke reden 35mhz is opgenomen in de offieciele stukken.

Om teleurstellingen in de toekomst te voorkomen, zou het dan prettig zijn om je info zoals vermeld in de post hierboven in je eerste post op te nemen. Bovendien was je doelgroep groter geweest.

Bovendien: als ik jullie "huisregels" lees, staat er geen woord in over vliegen.
Ik lees

"modelauto's"
"rijder/ster"
" auto's"
"pits"
"baan".

Da's allemaal behoorlijk 'met alle vier de bandjes op de grond', het woord "baan" uitgezonderd en wellicht "pits" ook.
Wellicht zit 'm daar de oorzaak van het misverstand?

Overigens nog een opmerking over de frequentielijst: zet bij de 35 mHz even dat deze gereserveerd is al het vliegende spul.
Voor de rest:
Veel sterkte en modelbouwplezier.

Ik was vanmiddag bij het asiel in Almere Buiten, en zag een bordje aan een boom met RC4ALL. Bestaat dit nog? Ik kon niks vinden in die straat.

Back