RC4WD TrailFinder II topic

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Hallo peoples! :)

vreemd genoeg kwam ik over deze wagen alleen Oude topics tegen, waarvan de meeste movies/foto's inmiddels verwijderd leken.. Of de links werkten niet meer..
Dus dacht ik: een nieuw topic dan maar.. Er zijn ongetwijfeld meer TF2 rijders hier? Wat mij betreft kan iedereen zijn/haar bevindingen met deze wagen dat hier posten :)

Voor nu, mijn 'presentatie' van de wagen + war upgrades die ik heb aangebracht:

En een kort rij-filmpje van de TF2 met R4WD trailer:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan ze zonder meer aanbevelen. Ik heb de TF2 toevallig overgenomen van een collega RC-er, die stopte met de hobby.
Daarnaast heb ik nog een Gelande (Land Rover D90).. Die heb ik bij JC-RCstore gekocht, maar die bestaat niet meer..
Upgrades / parts bestel ik direct bij RC4WD: RC4WD - The Ultimate RC Products
Op ebay valt ook wel eens wat interessants te vinden.

Mooie tf2 heb je daar.
In je filmpje heb je een probleem dat de voorwielen tegen de body aankomen.
Zelf vind ik de 1,55 meer schaal.
Meer grip met de 1,7 banden dat geloof ik graag.
Maar ja nu jou keuze, meer looks of meer grip?
Zelf vind ik het zonde om aan de body te gaan zagen of vijlen,
Je kan kijken of er een betere (iets grotere band) in 1,55 is.
Maar wel kleiner dan de 1,7.
Zo krijg je toch meer grip en loopt de band niet tegen de body aan.
Zelf heb ik de gelande 2 met de d90 , en idd een heel mooi concept hebben de bijde auto's.

Succes met je keuze. ;)

Gr Sander.

Thanks Sander :)

meer schaal valt te betwisten DENK ik.. In het echt worden deze wagens bij bosjes van grotere wielen / banden voorzien. Dus tja.. dan heb ik een schaal-versie van zo'n wagen die is voorzien van grotere wielen ;)
Maar ook niet onbelangrijk: als ik de wagen niet leuk genoeg vind rijden is de waarde ervan ook een stuk minder..

Naja.. anyhow: ik wil inderdaad wel dat hij er realistisch uit blijft zien.. Ik denk eigelijk dat ik er mee weg kom, als ik het hoekje van het scherm Net iets minder scherp maak.. Beetje afronden, maar dan heb ik het misschien over een milimeter..

mvg
Roeland

Je zou ook eens kijken om de body met 1 of 2 cm te verhogen.
Letters op de band wit maken en dan heb je volgens mij een hele toffe kar.

En je hoeft niks te vijlen.

Gr Sander.

Dat zou de CG enorm verhogen (de wagen valt dan eerder om). Dat doe ik dus niet.
En ja :) Witte letter staan meestal inderdaad mooi :)

mvg
Roeland

Ook in het echt (1:1) worden body,s hoger op het chassies gezet.
Bij mijn landrover dakar4x4 zit er zo,n bodylift van ong. 8 cm tussen.
Ook andere (hogere) veerpakketen is niks vreemd.
Ik denk dat bij het hoger zetten van de body het cg het minste wijzigt, de akku en motor zitten tenslotte op het chassie, dit geldt ook in de 1:1 wereld.
Daar wordt daarom vaak gebruik gemaakt van een bodylift, je kan grotere wielen monteren voor meer bodemvrijheid, maar het cg wordt niet te zwaar aangetast, doordat de motor en versnellingsbak aan het chassie vast zitten.
Het nadeel is dan wel dat de veerweg niet langer wordt, vandaar ook andere veerpakketen.

Grt rob.

Thanks heren! :)

@Dakar: de CG zal bij het verhogen van de body inderdaad niet heeel erg veranderen. True. Met de montage van de body aan de zijkant, is het verhogen Wel wat minder makkelijk (als ik dat al zou willen)..

mvg
Roeland

Back