rce-bl45x

De nieuwe esc van align. 3 tot 6s
Heeft iemand al ervaring met hem?
Ik ben erg benieuwd, de oude 35a werkte perfect. Zolang je de governer niet gebruikte. Ben benieuwd of ze die hebben aangepakt.

Ik ben erg benieuwd, de oude 35a werkte perfect. Zolang je de governer niet gebruikte. Ben benieuwd of ze die hebben aangepakt.

Wat is daar mis mee dan? Ik heb drie van die 35-ers, en gebruik in alle drie uitsluitend de governor. Geen problemen mee, werkt ook perfect. Tenminste bij mij wel (en bij vrijwel iedereen bij ons).

Groet, Bert

"jullie" vliegen op de een of andere manier anders :mrgreen:

Bij "ons" heb ik al vele staartproblemen opgelost door de gov uit te zetten...
ook bij mezelf, het ding bleef kwispelen.

Yup.... je kunt drie reactiesnelheden kiezen voor de governor.
Als je die op de middelste of hoogste stand zet, is de correctiesnelheid van de governor in de zelfde orde van grootte van de typische oscillatiefrequentie van een gyro-servo-tail combinatie. Rate gyro vliegen maakt vermoedelijk de boel ook iets "afstelvriendelijker".

Met de trage setting heb je nergens last van, zul je hooguit wat variaties merken bij heftiger er aan sleuren....
Met 3D heb ik verder geen ervaring, maar daar zie ik het nut van een governor ook niet zo....

Hoe dan ook, met verschillende gyro-servo combinaties, wel of geen romp, rigid of flybarred, letterlijk geen één heli bij ons kwispelt met die governor mode....

Groet, Bert

Met 3D heb ik verder geen ervaring, maar daar zie ik het nut van een governor ook niet zo....

Dan snap je niet wat 3d is of je weet niet wat een govenor is.

Mvg
Patriek

Dan snap je niet wat 3d is of je weet niet wat een govenor is.

Mvg
Patriek

Ik weet toegegeven, weinig tot niks van 3D.

maar een governor.... Ach, ik geloof dat ik "wel een flauw idee heb" wat dat is.... :D :D :D

Dat ik het nut er niet van zie voor 3D, is omdat ik eigenlijk alleen maar filmpjes zie van 3D vliegers met een alles behalve constant toerental, en het schijnt ze totaal niet te deren....

Groet, Bert

Om een klein beetje richting Brutus te gaan: 3d maakt niet uit. ik vlieg ook geen 3d.
Zal waarschijnlijk de combinatie van hogere toerentallen en de hh zijn wat de tailwag veroorzaakt.

dit apparaat is trouwens erg vers..
zelfs de amerikanen hebben er nog niets over te zeggen..

Moet je toch eens naar me Hex50 kijken. ;-) maar weer ontoppic. Zijn er al mensen die er ervaring mee hebben?

Nee hoor, waarom? Ik geloof zo ook wel dat jij vast en zeker een constant toerental hebt. Dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen.

Wat ik bedoel, is dat ik geen verschil zie tussen de 3D vliegers die wél een vast toerental hebben, en diegenen die een verre van constant toerental hebben: Tariq AlSaadi zijn heli's kakken ook in als hij er fors aan gaat trekken, en het schijnt hem niet te deren. Dat bedoelde ik....

En evenzo kun je met een schaalheli prima zonder constant toerental vliegen, maar de precisie gaat er wel wat uit dan.... (als je met de hand vliegt tenminste).

En daarom zeg ik: er is niets mis met de governor van die Align regelaars, al geloof ik gerust, dat ze als governor in een 3D kist niet voldoen. Helaas is dat laatste dan voor veel mensen gelijk een reden om te zeggen dat die governor totaal niet werkt (ongeacht de heli/vliegstijl), en dat is gewoon niet waar.

Groet, Bert

Wat ik bedoel, is dat ik geen verschil zie tussen de 3D vliegers die wél een vast toerental hebben, en diegenen die een verre van constant toerental hebben: Tariq AlSaadi zijn heli's kakken ook in als hij er fors aan gaat trekken, en het schijnt hem niet te deren. Dat bedoelde ik....

Je kijkt dan ook naar de verkeerde mensen als je daarop baseert dat een governor voor 3D geen zin heeft.
Tareq vliegt met achterlijke toerentallen en hoeveelheden pitch waarbij die setup onmogelijk in staat is om het toerental vast te houden. Sowieso zou het me niet verbazen als hij geen governor gebruikt of bijna continu op 100% pwm vliegt.
Het voordeel van de governor zat hem er oorspronkelijk in dat je de gehele vlucht een constant toerental hebt (voltage van de lipo neemt af tijdens vlucht) en dat je met een goede governor een relatief lager toerental kunt gebruiken dan iemand zonder governor want het kakt niet zoveel in onder belasting.

Het voordeel van de governor zat hem er oorspronkelijk in dat je de gehele vlucht een constant toerental hebt (voltage van de lipo neemt af tijdens vlucht) en dat je met een goede governor een relatief lager toerental kunt gebruiken dan iemand zonder governor want het kakt niet zoveel in onder belasting.

;) dat wéét ik toch? Ik vlieg al 20 jaar met gascurves die exact hetzelfde proberen te bereiken: een zo constant mogelijk toerental.... Daarvoor moest ik dat mechanisch op zien te lossen (voorloop op de servo-hevels)
Volgens mij waren er al governors, vóórdat 3D vliegen populair werd (sterker nog, voordat er zelfs maar electrisch heli gevlogen werd; de Futaba GV-1 stamt al van uit het brandstoftijdperk....)

Groet, Bert

misschien een apart draadje voor maken?

originele onderwerp sneeuwt een beetje onder

Back