RCM plan Golden Oldie # 897

Ruim vier maanden geleden heb ik dit plan besteld bij RCM Plan Service in de USA. Ik krijg geen enkel antwoord en ik zie ook geen enkel plan afkomen.
Kan iemand mij helpen aan dit plan, betaal ervoor, geen probleem.
Het is een oud model dubbeldekker (idee van de Curtiss "Jenny") uit de jaren 30. Oorspronkelijk voorzien voor brandstof.

.
Hoi Golden Oldie, de tekening is hier gratis te downloaden: Outerzone
Directe link naar tekening: Download (rechter muistoets, opslaan als)

2040.jpg

2040.jpg

Leuke kist, succes ermee!

Groeten, Ramses

Dag Ramses,
Hartstikke bedankt, maar dit is de Golden Oldie 20. De Golden Oldie van het RCM plan 897 is groter (lengte en spanwijdte).
Het is een heel goed model, het vliegt en hangt niet aan zijn propeller. Ik heb dit model jaren geleden gebouwd (elektrisch) en maar ik heb de plannen weggegeven (heel stom) en ik zou het nu als een laatste project nog eens willen bouwen.

.
Ah, er zijn inderdaad twee versies. Ik heb wel het artikel / bouwverslag uit de RCM van de grotere versie gevonden.

Dat zijn deze tekeningen:

a6217687-112-Golden%20Oldie%20FuseSmall.jpg

a6217688-22-Golden%20Oldie%20WingSmall.jpg

Succes met de zoektocht naar de tekeningen.
Groeten, Ramses

Dag Ramses,
Dat is hem, fantastisch.
Ik zal ze downloaden en vergroten, perfect. Als die klaar is (4 maanden !) stuur ik je een foto.
Groten Golden Oldie

Ramses, Sorry daar ben ik weer, ik krijg de plannen niet geprint. Waar heb jij ze vandaan, misschien kan ik vandaar uitprinten.
Mocht je een kopie hebben, kun je dan een kopie voor mij maken (zeg maar de kosten) en ik hem komen halen, Eindhoven is niet zo ver van Stal in België.
Groeten,
Golden Oldie

Ramses, sorry daar ben ik weer, ik krijg de plannen niet geprint. Waar heb jij ze vandaan, misschien kan ik vandaar uitprinten.
Mocht je een kopie hebben, kun je dan een kopie voor mij maken (zeg maar de kosten) en ik hem komen halen, Eindhoven is niet zo ver van Stal in België.
Groeten,
Golden Oldie

.
Hoi,

Ik heb de plaatjes gevonden op rcgroups, maar die zijn net zo klein als in de posting hierboven. Misschien kan ik iets in photoshop voor je doen, ik heb je een PB gestuurd (Persoonlijk Bericht, krijg je als het goed is een melding van in dit forum)

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Ik had net m`n voorgaande post ge-edit met info over de PB... ;)

Als je een keer op de F5 toets op je toetsenbord drukt krijg je als het goed is een melding in je scherm dat je een bericht ontvangen hebt. Wanneer je die opent kan je daar op reageren, net als je kan reageren op een posting in dit forum.

Succes!
Groeten, Ramses

.
Als het goed is zie je dit helemaal rechts bovenaan de pagina:

Welkom, Golden Oldie.

Je laatste bezoek: 7 juli 2014 om 19:02
Meldingen: 1 Ongelezen, Totaal 1.

Wanneer je helemaal rechts bovenaan de pagina op "Meldingen" klikt ga je naar je inbox en zie je het nieuwe bericht.

____

Ik heb namelijk je email adres nodig om de tekeningen te kunnen mailen.

Succes,
Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Je hebt de pull-down menu`s bovenaan het topic geprobeerd zie ik, dit topic heeft ineens 5 sterren :mrgreen: :wink:

Zet anders je email adres even in dit draadje, maar dan bewerkt zodat bots er niets mee kunnen. Bijvoorbeeld: "ik@me.nl" wordt dan "ik apestaartje me punt nl"

Dan stuur ik de tekeningen naar je op.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Ik heb een catalogus van alle tekeningen die RCM gepubliceerd heeft (tot ongeveer 1990 tenminste), met kopieën van elk blad op ongeveer A5 formaat. Ik kan eventueel tekening #897 scannen en opsturen als daar nog behoefte aan is. Stuur me een PB met je email adres en ik stuur 'm op.

Max.

.
Dat lijkt me nog een veel beter idee! Ik heb de plaatjes van internet vergroot naar originele afmeting maar dat geeft geen beste kwaliteit. Je kan ervan bouwen, maar de tekst is bijvoorbeeld wel onleesbaar.

Als Max de tekening in hoge resolutie kan scannen zal die veel scherper en dus beter bruikbaar zijn. In photoshop is die scan eenvoudig naar het originele formaat van de bouwtekening te verschalen.

@ Max: Volgens mij heeft Golden Oldie de PB nog niet gevonden, vandaar m`n voorstel aan hem om z`n email adres bewerkt in dit draadje te plaatsen.

Succes ermee Golden Oldie, het is een leuke kist!
Groeten, Ramses

Dag Max Z,
Die katalog (het bblauwe boekje) heb ik ook. De tekst is niet zo belangrijk zolang ik de maten maar lezen. Ik heb deze een jaar of vijftien geleden ook eens gebouwd.
Zoals gevraagd hierbij mijn email adres : robert.dejonge@skynet.be
Alvast hartelijk bedankt en ik kijk erna uit.

Hallo Robert,

Je kunt beter je email adres "verminken" zoals Ramses al schreef, of het helemaal verwijderen (ik heb het nu) voordat de spammers het in handen krijgen. je moet daarvoor de "edit" knop gebruiken die bij jou post staat, de wijziging doen en dan "opslaan" kiezen.

Ik heb het blauwe boekje ook, maar daar staan (bij mij tenminste) geen tekening-afdrukken in. Ik stuur de tekening-scan naar je op.

Groeten,
Max.

Back