Harald,
Ik snij gewoon met een afbreekmesje, niet de meest goedkope maar gewoon een beetje stevig. ik heb gemerkt dat om te snijden je ondergrond waar je op snijd ook invloed heeft, ik kan vanuit mijn werk dekplaten meenemen welke een toplaag als laminaat hebben, heel strak en hard, dat werkt super en wat vaak mooier resultaat heeft is in twee halen erdoorheen, dus eerst bovenin langs je liniaal en daarna nog eens dieper langs je liniaal.
Mijn eerste bouw maakte ik me ook zorgen om ieder haaltje maar heb geleerd dat je daar echt haast niets meer van ziet als je klaar bent en al helemaal niet als je vliegt! Na twee keer landen heb je al snel een putje of deukje, maak je daar geen zorgen over.
Tips voor de F-35..
Ik hou ervan om in het eindresultaat geen carbon meer te zien zitten,in ieder geval zo min mogelijk, dus mijn carbon komt in de bovenkant van je vleugelplaat en in de kf doe ik er ook eentje voor extra stevigheid. wanneer de kf erop gelijmd wordt wordt 95% van de carbon afgedekt.
Hee
Verder eerst kf erop, de hinges voor je elevators en aelerons snijden nu je nog vlak bent.
Het middenschot, daar kan je nu nog eerst even een klein stukje extra van afsnijden zodat je dadelijk meer ruimte hebt je lipo naar voren te schuiven. Dus het achterste gedeelte van het middenschot wat bovenop in de cockpit komt snijd je aan de vleugelplaat zijde even 4 cm af en ongeveer lipo+velcro hoogte. ik zal nog een foto toevoegen..
Middenschot erin, dan de bodemplaat en zijkanten van de lucht inlaat.
Tips om de neus mooi te krijgen, neem afplaktape, gewoon goedkope en vouw de stukken naar elkaar toe, begin aan de achterzijde en werk naar voor toe, om de 3 a 4 cm met een tapeje vast zetten zodat de neus eigenlijk al in uiteindelijke vorm zit. dan lijmen met je hotglue, wanneer hard, tapejes verwijderen en ook die stukken lijmen. scheelt veel stress en drama.
Even tot zover... kan wel een heel boek type
n, als je nu nog niet in slaap gevallen bent dan hoop ik dat je er wat aan hebt.
Verder vragen stel ze gerust!