RCProX Head Upgrade Kit for lama V4 installatie manual

• Topicstarter Topicstarter hyperion1980
  • Startdatum Startdatum
H

hyperion1980

Guest
RCProX Alloy Metal Rotor Head Upgrade Kit for lama V4 installatie

Aangezien ik deze upgrade die je op sommige sites al voor 11 euro kan kopen met succes geinstalleerd heb overloop ik de belangrijkste punten die geleid hebben tot dit succes. Op het einde had ik TBE (toilet boil effect), maar dit kwam doordat de flybar niet evenwijdig was met de bovenste rotorbladen. Inspiratie: link flybar lama v4 - HeliFreak

Voor de installatie verwijs ik naar volgende video's op youtube:
[URL="
- ESky Lama V4 Head Upgrade Part 1.[/URL]
Er zijn 4 videos om de head upgrade te installeren.

Wat ik nog moest doen wat niet in de video's staat:
1) installatie swashplate:
De servo armpjes moesten verlengd worden: zeker met minimum 6 draaien alvorens de swashplate recht staat.
De swashplate kwam tijdens het bewegen van de rechter stick op de afstandsbediening altijd tegen de motor (zo een geel bolletje dat op de motor stond). Dit probleem heb ik verholpen door dat geel bolletje lichtjes een beetje in de andere richting te plooien (VOORZICHTIG).

2) inner shaft:
Deze stak er vanonder te ver uit zodat er ongeveer 3 a 4 milimeter speling zat tussen de inner shaft top en de bearing van de outer shaft. Om dit op te lossen heb ik ervoor gezorgd dat de inner shaft even lang was dan de stock shaft. Stabiliteit boven alles. Dit deed ik door het kleine inbus sleuteltje los te schroeven aan de paarse inner shaft, de lengte aan te passen en dan met locktite het inbusje goed vast zetten (hier is het aan te raden om zelfs permanente locktite te gebruiken).

3) flybar:
Zorg ervoor dat de flybar evenwijdig is met de bovenste rotorbladen. Het paarse bolletje dat in verbinding staat met de linkage rod kan je met behulp van de schroefjes een beetje omhoog plaatsen zodat je de link rod niet moet aanpassen. Als de flybar parallell staat met de bovenste rotorbladen dan heb je geen toilet boil effect meer. Merkwaardig genoeg heb je dan ook het probleem niet meer dat de flybar moeilijk beweegt.

4) algemeen:
Vergeet niet van alle vijsjes los te maken en vast te zetten met locktite (niet permanent: 243). Ook de vijsjes die je eigenlijk nie zou moeten losmaken. Belangrijk: ook de vijsjes om de rotorbladen vast te zetten moeten met locktite gebeuren.

Foto's volgen

De motivatie om deze manual te plaatsen komt omdat ik zelf nogal moeten zoeken heb naar enige bruikbare informatie. Verder moet ik nog zeggen dat ik een volledige newbie ben in de modelbouw, maar het geeft mij voldoening om deze manual te kunnen schrijven. Waarom de dure Xtreme onderdelen gebruiken als de goedkope versie even goed werkt (mits wat aanpassingen)

Veel succes met het helivliegen.

Een nieuwe verslaafde (mijn vrouw zal het geweten hebben)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn fotoalbums vind je de volgende titel:
rcprox head upgrade kit lama v4 installatie manual

Daar vind je de foto's van voor en na de upgrade alsook een foto van de upgrade die ik kocht.

Back